Vegatopia Forum

Vleesvervangers

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #40 Gepost op: 23 maart 2010, 12:43:29 »
Zowel quorn gehakt als tofu gehakt smaakt wel erg kartonnig, dus toch wel muf vind ik.
,,,,فلافل

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #41 Gepost op: 23 maart 2010, 12:56:26 »
Het smaakt zeker niet muf als je het in pittige tomatensaus doet, hoor. Verwacht echter geen echt gehakt, want dan kom je bedrogen uit. Het is droger, en harder. Er zit namelijk geen smeuïg vet in. Wat ik er het best op vind lijken is seitangehakt. Dat is het minst hard.

Op deze site staan trouwens een boel tips voor lekkere gerechten zonder 'vleesvervanging'
Ik weet uit ervaring dat als ik de vleeseters in mijn omgeving nepvlees voorzet, dat ze dat niet zo lekker vinden, maar als ik bijvoorbeeld lekkere groentensaus (zoals je championsaus ;)) maak, dat ze smullen.

Succes, en succesverhalen over eten mogen altijd gedeeld worden (liefst niet die waar je nog vlees/vis in doet)  :)

mirandaaatje

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #42 Gepost op: 23 maart 2010, 13:40:51 »
Ik heb 1 keer een soort schnitzel gegeten, dat was toen een nieuw merk dat je met korting kon proberen. Ik heb het mijn man voorgezet, (die uit principe tegen vleesvervangers is, hij wil alleen 'echt vlees') en die proefde geen verschil! Ik vroeg hem na het eten of het vlees gesmaakt had, hij vond het heerlijk, en toen heb ik hem pas gezegd dat het een vleesvervanger was! Ik weet alleen helaas het merk niet meer......het was niet quorn, valess, tivall, of iets dergelijks, ik heb het daarna ook niet meer gezien. Gekocht bij c1000.

Quorngehakt smaakt niet muf hoor, daar hoef je echt niet bang voor te zijn! En anders kun je altijd nog tofugehakt gebruiken (ook gewoon bij AH en andere supermarkten te koop), dat is van soja gemaakt dus daar heb je waarschijnlijk niet dezelfde associatie bij als iets wat met schimmel bereid is.
Al zijn champignons ook schimmels, dus waar dat rare idee vandaan komt dat schimmels muf zouden smaken. ???
En dat voor iemand die vanavond soep met veeeeel champignons gaat eten en een champignon als avatar heeft... is dit een geintje? :P

Ik verbind champignons niet met 'muf' bij schimmel krijg ik andere ideeën en dat ruikt/smaakt toch echt muf, vandaar mijn vraag.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #43 Gepost op: 23 maart 2010, 13:41:27 »
Ik ben ook niet zo van de quorn, maar dat kan ook komen omdat het een keer niet goed bereid had.
Voor dingen waar je normaal rundergehakt rul zou bakken (lasagne- of spaghettisaus) kan je ook fijngehakt van Tivall nemen. Qua structuur vind ik het er wel iets van weghebben. De smaak is wel anders; dat vega-gehakt lijkt een soort zoetige smaak te hebben. Wel boter of olie in de pan doen en je hoeft het minder lang te bakken.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #44 Gepost op: 23 maart 2010, 13:44:19 »
Het is inderdaad geen heel raar idee dat schimmels duf kunnen smaken, hoor.
Maar champignons zijn ook een soort van schimmel zoals Kiwi zei, en dus een goed bewijs dat schimmels ook lekker kunnen wezen  ;)
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2010, 13:58:13 door greet »

Kiwi

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #45 Gepost op: 23 maart 2010, 13:52:48 »

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #46 Gepost op: 23 maart 2010, 13:58:55 »
zoals Djoois zei

Wie? ;)

Geen idee, ik heb jou toch vernoemd?  :P

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #47 Gepost op: 23 maart 2010, 14:34:03 »
en toen heb ik hem pas gezegd dat het een vleesvervanger was! Ik weet alleen helaas het merk niet meer......het was niet quorn, valess, tivall, of iets dergelijks, ik heb het daarna ook niet meer gezien. Gekocht bij c1000.

Goodbite? www.goodbite.nl

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #48 Gepost op: 23 maart 2010, 14:40:09 »
en toen heb ik hem pas gezegd dat het een vleesvervanger was! Ik weet alleen helaas het merk niet meer......het was niet quorn, valess, tivall, of iets dergelijks, ik heb het daarna ook niet meer gezien. Gekocht bij c1000.

Goodbite? www.goodbite.nl

of Veggietrend.
,,,,فلافل

mirandaaatje

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #49 Gepost op: 23 maart 2010, 14:40:33 »
Goodbite? www.goodbite.nl

Zou kunnen, helaas verkopen ze het nu niet meer........ :'(

mirandaaatje

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #50 Gepost op: 23 maart 2010, 14:42:27 »

of Veggietrend.


Nee, de goodbite was het idd. Ik weet wel te herinneren dat ik geen verschil proefde met vlees, dus dit is wel een heel goed product. Het was de gewone schnitzel.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #51 Gepost op: 23 maart 2010, 14:42:33 »
Goodbite? www.goodbite.nl

Zou kunnen, helaas verkopen ze het nu niet meer........ :'(

Je kunt altijd vragen of ze het willen bestellen maar ja dan moet je natuurlijk wel weten hoe het heet  :)
,,,,فلافل

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #52 Gepost op: 23 maart 2010, 21:11:42 »
Vivera (komt uit een fabriek waar ook vleesproducten worden gemaakt)?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #53 Gepost op: 23 maart 2010, 21:21:07 »
Vivera (komt uit een fabriek waar ook vleesproducten worden gemaakt)?

Echt? Hoe weet je dat?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Kiwi

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #54 Gepost op: 23 maart 2010, 23:26:12 »
Ik gok dat hij dat gelezen heeft in het blaadje van de NVB; in de nieuwste editie die vandaag is verschenen staat iets over Tivallproducten die in een vleesfabriek worden verpakt en Viveraproducten die in een vleesfabriek (Encko) worden gemaakt.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #55 Gepost op: 24 maart 2010, 19:05:36 »
Ik gok dat hij dat gelezen heeft in het blaadje van de NVB

Hoe durf je dat te denken van mij.


http://www.gezondheidskrant.nl/7649/enkco-alternatieven-voor-vlees#more-7649

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

mirandaaatje

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #56 Gepost op: 24 maart 2010, 19:23:51 »
Jippie! :cheer: De producten van Goodbite lagen gisteren weer bij de c1000! En wel heel veel verschillende soorten!
Ik heb meteen schnitzels, champignonschnitzels en rul gehakt meegenomen!  :dansen:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #57 Gepost op: 25 maart 2010, 13:59:50 »
Jippie! :cheer: De producten van Goodbite lagen gisteren weer bij de c1000! En wel heel veel verschillende soorten!
Ik heb meteen schnitzels, champignonschnitzels en rul gehakt meegenomen!  :dansen:

De SuperDeBoer hier wordt een C1000 en ik hoop dat de Goodbite dan ook weer terugkomt, want die hebben fijn spul!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #58 Gepost op: 25 maart 2010, 14:27:42 »
Echt? Ik heb weleens de rookworst van goodbite gehad. Vond het echt niet te hachelen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #59 Gepost op: 25 maart 2010, 15:31:54 »
Echt? Ik heb weleens de rookworst van goodbite gehad. Vond het echt niet te hachelen.

Ik prefereer de rookworst van Tivall, maar de frikandellen van GoodBite zijn errug goed en de kroketten overheerlijk. Al heel lang niet meer gehad helaas, omdat ze hier in de Super uit het assortiment zijn.