Vegatopia Forum

Vleesvervangers

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Vivera producten
« Reactie #240 Gepost op: 19 maart 2016, 20:08:23 »
Volgens mij zijn de vegodingen van de Lidl van Vivera?

Dat dacht ik eerst ook eigenlijk. De Lidlburger van de week weer geprobeerd en die had niet zo'n rokerig smaakje. Ik ga eens extra op de verpakkingen letten, want meestal ben ik niet de burgerbouwer thuis en mijn geheugen is niet altijd even betrouwbaar.
En de Mc2 moeten we ook nog een keertje proberen, als het Selly's favoriet is.

Al een tijdje geen Tivall knakworstjes meer gehad. Zou het jammer vinden als die meer richting Tivall rookworst gingen. Alhoewel we daar best fan van zijn, zou het voor de afwisseling toch wel leuk zijn als niet alles zo (rokerig) op elkaar ging lijken :nopompom:

Valess vond ik vroeger lekker, maar dan wel alleen die gepaneerde schnitzel. Die met vulling begin ik al niet eens meer aan, al kwam meneer Bast wel ooit met iets thuis. Geloof mozzarella-tomaat, inderdaad erg zout en ook nog vies zoet, dus dat werd 'm niet.
Wel die met Heks'nkaas gevulde van Vivera geprobeerd, maar die viel tegen. Denk ook door niet optimaal gebakken te hebben, maar geen behoefte gehad om te herkansen in ieder geval.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Vivera producten
« Reactie #241 Gepost op: 20 maart 2016, 02:21:48 »
Wij hadden die heksenkaas dingen laatst ook, en waren ook niet erg onder de indruk. Wij vinden die Valess sate schnitzel wel lekker af en toe, maar die is ook vrij zoet.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Vivera producten
« Reactie #242 Gepost op: 23 maart 2016, 20:16:29 »
Heeft geen eigen topic, maar nu we het hier er toch over hebben; Heks'nkaas heeft een nieuw smeerseltje met groente. Zag het vandaag bij de filet americain liggen bij de Jumbo. Wel meegenomen, nog niet geproefd...
Oh en de Valess was in de aanbieding, dus ik herkans de gepaneerde schnitzel weer eens en probeer de safarinuggets.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re: Vivera producten
« Reactie #243 Gepost op: 23 maart 2016, 21:58:34 »
De Vivera Champignon paprika burger uitgeprobeerd en hij smaakte verrassend goed. Een lekkere stevige bite. De pompoenburger heb ik ook nog liggen om uit te proberen.

Vegatopia

[Gespot] Gespot: Gemarineerde filet
« Reactie #244 Gepost op: 04 april 2016, 01:00:57 »
Gespot: Gemarineerde filet

Dit keer spotten we een gemarineerde filet van GoodBite

Source: Gespot: Gemarineerde filet

boemel

Re: [Gespot] Gespot: Gemarineerde filet
« Reactie #245 Gepost op: 19 april 2016, 19:12:17 »
Deze is beslist aan te bevelen. Ik kom nog zelden in de steeds duurder wordende Jumbo maar als ik er kom neem ik het mee. De noten en bonenburgers zijn ook prima .
Overigens is volgens mij de prijs van de filet € 2,29

boemel

Re: Vegetarisch gehakt
« Reactie #246 Gepost op: 16 mei 2016, 11:43:07 »
iemand ervaring met het soja gehakt van De Tuinen?
Het moet geweld worden met water. Ondanks dat je het zelf op smaak kunt brengen vind ik het geen succes. Een burger weet ik er niet van te maken want het valt uit elkaar.
Ik heb het mede geprobeerd vanwege het hoge eiwitgehalte omdat ik actief sport en de kant en klare vegaburgers vaak echt teveel zout bevat. Ik vind het trouwens vreemd dat de kant en klare burgers in de nieuwe schijf van vijf zowel niet als op de aanbevolen lijst staat.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vegetarisch gehakt
« Reactie #247 Gepost op: 18 mei 2016, 23:33:50 »
Ik vind het kneedbare gehakt van Goodbite heel fijn en koop dat inderdaad bij de Jumbo ;). Hebben er al een paar keer kofta van gemaakt.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Vegetarisch gehakt
« Reactie #248 Gepost op: 20 mei 2016, 11:19:45 »
Ja, die van Goodbite  :yummie:, al een paar keer lekkere saucijzenbroodjes mee gemaakt.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vegetarisch gehakt
« Reactie #249 Gepost op: 20 mei 2016, 13:35:59 »
Oh, goeie!  :D

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Algenburger bij Jumbo
« Reactie #250 Gepost op: 01 juni 2016, 09:55:20 »
Hop hop naar Jumbo! Vegan burgers met spirulina! Ze kosten 2,99 per 2.

http://www.vmt.nl/Nieuws/Jumbo_komt_met_algenburger-160525114430

boemel

Re: Algenburger bij Jumbo
« Reactie #251 Gepost op: 01 juni 2016, 11:37:53 »
wat idioot duur!
Dat is nou een reden dat ik de Jumbo die voor mij om de hoek is links laat liggen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Algenburger bij Jumbo
« Reactie #252 Gepost op: 01 juni 2016, 11:58:48 »
Dat is toch niet zo duur?
Ik vwn wel benieuwd.
,,,,فلافل

Vegatopia

[Actueel] Vervang niet, zoek een alternatief
« Reactie #253 Gepost op: 01 juni 2016, 13:00:43 »
Vervang niet, zoek een alternatief

Afgelopen week had ik een optreden. De gastgevers wisten dat we vegetariërs zijn en hadden speciaal voor ons een buffetje gemaakt, met onder andere brood met vegetarische worst. Erg aardig, maar die vegetarische worst was buitengewoon smaakloos. Moet je als vegetariër of veganist werkelijk genoegen nemen met surrogaatproducten? Mijn stelling is: nee, je hoeft niet te vervangen, je kunt gewoon alternatieven zoeken. Het hoeft niet, maar het kán, en ik denk dat je er een stuk gelukkiger van wordt.

Source: Vervang niet, zoek een alternatief

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Algenburger bij Jumbo
« Reactie #254 Gepost op: 01 juni 2016, 13:01:16 »
Ik ben ook benieuwd! Hij staat nog niet op hun site.

Offline Jules86

  • **
  • 22
Re: Algenburger bij Jumbo
« Reactie #255 Gepost op: 01 juni 2016, 13:51:12 »
zag pas dat ze ook bietenburgers, mais- en bonenburgers hebben. Ben er nog niet geweest..De bietenburgers kan ik in ieder geval niet eten, zit honing in..de andere weet ik niet.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Algenburger bij Jumbo
« Reactie #256 Gepost op: 01 juni 2016, 17:38:03 »
zag pas dat ze ook bietenburgers

Die had ik een tijdje terug. Ik vond het niet zo interessant. Een soort aan elkaar 'geplakte' blokjes biet. Het blijkt ook bedoeld als groentencomponent en niet eiwitcomponent.
Verder ben ik wel erg over Jumbo te spreken.
,,,,فلافل

boemel

Re: Algenburger bij Jumbo
« Reactie #257 Gepost op: 01 juni 2016, 19:19:21 »
Het is maar wat je gewend bent, Selly.
Ik neem voor die prijs dat soort dingen niet mee. In dat geval zijn er voordeligere alternatieven.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Algenburger bij Jumbo
« Reactie #258 Gepost op: 01 juni 2016, 20:33:10 »
Het is maar wat je gewend bent, Selly.
Ik neem voor die prijs dat soort dingen niet mee. In dat geval zijn er voordeligere alternatieven.

Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in :-)
,,,,فلافل

Offline Jules86

  • **
  • 22
Re: Algenburger bij Jumbo
« Reactie #259 Gepost op: 02 juni 2016, 11:58:55 »
zag pas dat ze ook bietenburgers

Die had ik een tijdje terug. Ik vond het niet zo interessant. Een soort aan elkaar 'geplakte' blokjes biet. Het blijkt ook bedoeld als groentencomponent en niet eiwitcomponent.
Verder ben ik wel erg over Jumbo te spreken.
Er zit helaas ook ei in allemaal dus kan het sowieso niet proberen!