Vegatopia Forum

Vleesvervangers

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Lekkerste vegetarisch gehakt
« Reactie #220 Gepost op: 27 maart 2014, 09:24:03 »
C1000, ben telkens verbaasd als ik hoor dat ze er nog zijn, ik zou geen winkel meer weten te vinden.

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Vivera producten
« Reactie #221 Gepost op: 12 april 2014, 00:50:39 »
Zoals ik ook al in het AH-topic las komt er nu ook Vivera bij AH. Ik lees net een tweet van Vivera dat de We Love Nature worstjes in het schap bij AH zouden moeten liggen. Ik ben ze nog niet tegengekomen hier.

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Vivera producten
« Reactie #222 Gepost op: 18 april 2014, 11:31:11 »
Zoals ik ook al in het AH-topic las komt er nu ook Vivera bij AH. Ik lees net een tweet van Vivera dat de We Love Nature worstjes in het schap bij AH zouden moeten liggen. Ik ben ze nog niet tegengekomen hier.
Hee, jij hebt hetzelfde bericht gelezen als ik. Ik kan het bericht alleen nu niet meer terug vinden. :) Morgen ga ik bij 'onze' AH kijken; ik ben heel benieuwd of ik wat nieuws tegenkom!

En een bericht over Valess in het Vivera topic, is dat een foutje?
Dat bericht is net door Eelco verplaatst.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2014, 21:58:20 door Eelco »
Groetjes, Antje

Offline Monica

  • ***
  • 231
Re:Vivera producten
« Reactie #223 Gepost op: 18 april 2014, 15:28:46 »
Zoals ik ook al in het AH-topic las komt er nu ook Vivera bij AH. Ik lees net een tweet van Vivera dat de We Love Nature worstjes in het schap bij AH zouden moeten liggen. Ik ben ze nog niet tegengekomen hier.
Hee, jij hebt hetzelfde bericht gelezen als ik. Ik kan het bericht alleen nu niet meer terug vinden. :) Morgen ga ik bij 'onze' AH kijken; ik ben heel benieuwd of ik wat nieuws tegenkom!

En een bericht over Valess in het Vivera topic, is dat een foutje?

Oh ik antwoord net in het AH-topic. Op de Vivera site staat een lijst met AH's die de producten heeft. Het zijn er niet heel veel  en het hoeft niet per se een AH XL te zijn, zoals ze eerder beweerden. In Almere is het een franchiser die de Vivera producten heeft.

http://www.vivera.com/albert-heijn/
« Laatst bewerkt op: 18 april 2014, 15:31:08 door Monica »

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vivera producten
« Reactie #224 Gepost op: 18 april 2014, 20:41:14 »
Hier lagen de worstjes ook al bij de AH. Misschien dat we die later nog eens een keer meenemen, ik ga toch sneller voor de Tivallrook- en knakworst dan dit soort dingen eigenlijk. Leuk dat er zoveel verschillende dingen uit te proberen zijn :thumbsup:
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re:Lekkerste vegetarisch gehakt
« Reactie #225 Gepost op: 25 mei 2014, 02:31:34 »
Ik zag die van Goodbit gisteren bij de Jumbo in het centrum van Delft, dus ik neem aan dat ze het bij elke Jumbo voor je kunnen bestellen, als ze het niet hebben.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Lekkerste vegetarisch gehakt
« Reactie #226 Gepost op: 25 mei 2014, 13:40:20 »
Mooi, dat opent perspectieven want hoewel we er hier geen hebben kom ik de Jumbo vaker tegen dan de C1000.

Vegatopia

[Gespot] Gespot: Tomateogehakt
« Reactie #227 Gepost op: 24 november 2015, 19:00:15 »
Gespot: Tomateogehakt

Dit keer spotten we Tomeato Gehakt

Source: Gespot: Tomateogehakt

Vegatopia

[Gespot] Gespot: Mix voor kikkererwtenburgers
« Reactie #228 Gepost op: 20 februari 2016, 13:00:06 »
Gespot: Mix voor kikkererwtenburgers

Dit keer spotten we een kruidenmix voor kikkererwtenburgers

Source: Gespot: Mix voor kikkererwtenburgers

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Vivera producten
« Reactie #229 Gepost op: 05 maart 2016, 12:35:22 »
Ligt het aan mij of bevatten de vleesvervangers van Vivera relatief veel zout? Ik keek even in de supermarkt en zag er zelfs eentje met 2.3%.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Vivera producten
« Reactie #230 Gepost op: 05 maart 2016, 15:15:51 »
Ligt het aan mij of bevatten de vleesvervangers van Vivera relatief veel zout? Ik keek even in de supermarkt en zag er zelfs eentje met 2.3%.
Volgens mij ligt het niet aan jou als de Vivera vleesvervangers 2.3% zout bevatten  :P.
Gemüse ist mein Fleisch

Re: Vivera producten
« Reactie #231 Gepost op: 05 maart 2016, 16:48:30 »
Ligt het aan mij of bevatten de vleesvervangers van Vivera relatief veel zout? Ik keek even in de supermarkt en zag er zelfs eentje met 2.3%.
Volgens mij ligt het niet aan jou als de Vivera vleesvervangers 2.3% zout bevatten  :P.

En ik maar denken dat de producenten dat doen omdat de consument dat wil.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Vivera producten
« Reactie #232 Gepost op: 05 maart 2016, 17:47:49 »
Hm, het was mij niet opgevallen dat Vivera zouter zou zijn dan de anderen. Ik vind Vivera tegenwoordig zo veel lekkerder dan vroeger. Ze hebben o.a. een erg lekkere kaasburger.
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Vivera producten
« Reactie #233 Gepost op: 05 maart 2016, 18:42:01 »
Ik zie geen kaasburger maar wel een Vivera kaasschnitzel en die heeft 2.1% zout. Goodbite kaasburger zit met 2,0 m.i. ook te hoog, Tivall Kaasburger met 1,0% een stuk lager, Valess met 1,3% ook.

Is het zoutgehalte van vleesvervangers misschien een  interessant onderwerp voor Vegatopia om over te schrijven?

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Vivera producten
« Reactie #234 Gepost op: 05 maart 2016, 18:59:24 »
Ligt ook heel erg aan hoeveel kaas er daadwerkelijk in zit. Die van Vivera is meer een paneerde kaasplak dan een burgertje met kaas. Ik weet niet of we die van de Goodbite wel eens gehad hebben, kan me niet herinneren. Bij Tivall en Valess is het meer een kaasvullling als ik het goed heb.

Misschien eens de meest standaard burgertjes vergelijken?

Wjj zijn hier trouwens wel echt fan van Vivera, lekker, veel variatie, niet te duur en ook nog eens in Nederland gemaakt. Alleen die 100% lupine dingen vond ik niet zo, maar die heb ik weer een tijdje niet meer gezien?

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Vivera producten
« Reactie #235 Gepost op: 06 maart 2016, 19:10:38 »
Vivera is niet meer de droge zut die het ooit was inderdaad. Het komt hier met enige regelmaat op tafel en het valt ons niet op dat het zouter is dan anderen eigenlijk.

Overigens vind ik het jammer dat al die gewone hamburgers ineens een beetje overheersend rooksmaakje hebben gekregen. Favo was die van Tivall tot enige tijd terug, toen Vivera en nu bevalt die van Freshvale o.i.d. (Lidl) eigenlijk het meest denk ik.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.594
Re: Vivera producten
« Reactie #236 Gepost op: 07 maart 2016, 10:56:46 »
Volgens mij zijn de vegodingen van de Lidl van Vivera?

Offline Sam

  • ******
  • 7.148
Re: Vivera producten
« Reactie #237 Gepost op: 07 maart 2016, 12:04:25 »
Overigens vind ik het jammer dat al die gewone hamburgers ineens een beetje overheersend rooksmaakje hebben gekregen. Favo was die van Tivall tot enige tijd terug, toen Vivera en nu bevalt die van Freshvale o.i.d. (Lidl) eigenlijk het meest denk ik.
Was me ook al opgevallen, de vega knakworstjes hebben dat nare bijsmaakje nu ook. Jammer.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Vivera producten
« Reactie #238 Gepost op: 07 maart 2016, 20:11:25 »
Kaasschnitzel bedoelde ik ja!

Qua vega-hamburger is hier de MC2 van Vegetarische Slager favoriet.
,,,,فلافل

boemel

Re: Vivera producten
« Reactie #239 Gepost op: 18 maart 2016, 15:47:24 »
De producten vind ik over het algemeen wel gaan al is het zoutgehalte ook hier best hoog.
Valess is mij te duur en te machtig omdat de meesten gevuld zijn. De producten van de Lidl vind ik ook wel goed maar ook deze zijn vrij zwaar om te eten en wederom ( te) zout. De burgers van de Aldi vind ik niet te vreten. :-[