Vegatopia Forum

Vleesvervangers

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Akki

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #20 Gepost op: 14 oktober 2006, 21:20:47 »
Je bedoeld, naar ik aanneem "Fijngehakt", maar dit is een kant en klaar produkt :-\.
Wel, kijk maar eens op http://www.tivall.nl/main.asp waar je kunt kijken welke produkten ze wel leveren.
Ik bedoel het gehakt dat ze eerder leverden, een basisprodukt net als dat vleeseters hun gehakt bij de slager halen.
Een basisprodukt, waar je zelf mee culinair aan de slag kunt :'(.

Jannijntje

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #21 Gepost op: 19 oktober 2006, 23:27:09 »
O, ja van die plakken vegetarisch gehakt (mix) dat wist ik al wel, vond ik ook erg jammer dat het eruit ging. Dat is al een tijdje zo, hoor. Ik dacht dat het rulle gehakt er nu ook uitging. Ik schrok al! :scaredblue:

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #22 Gepost op: 20 oktober 2006, 00:31:46 »
Ik hoop ook nog steeds dat het op een dag weer gewoon in de schappen ligt, maar helaas..
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #23 Gepost op: 21 oktober 2006, 01:10:20 »
die was idd erg handig om kebabjes mee te maken... misschien die van valess maar eens gaan proberen. die korreltjes gaat ook best wel, maar dan moet je er ei en paneermeel bijgooien.

xipe

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #24 Gepost op: 01 mei 2007, 13:15:06 »
Heb iets gevonden..!
Tivall maakt de veggie gehakt nog steeds, alleen heeft Tivall NL (of AH?) het gewoon uit het aanbod gehaald...

Bewijs: de Tivall Duitsland website.
http://www.tivall.de/product.asp?id=15

Hier staat het dus nog gewoon op, dus ik neem aan dat het daar nog te krijgen is.
Er is dus misschien nog hoop.

Vraag is nu natuurlijk: hoe krijgen we het hier in Nederland..?
Heb Tivall NL al gemaild hierover.

Hopelijk lukt het ons om het weer te krijgen.
Want het is een heerlijk en heel veelzijdig in te zetten gehaktprodukt.

Greetz,
Xipe
« Laatst bewerkt op: 01 mei 2007, 13:17:53 door xipe »

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #25 Gepost op: 01 mei 2007, 14:15:31 »
Ha, en het wordt verkocht bij de Edeka, die hebben we volgens mij nog niet, maar er wordt er een gebouwd naast de mensa.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Jegroentje

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #26 Gepost op: 13 mei 2007, 17:25:58 »
Het lekkerste alternatief voor rul-gehakt in maaltijden vind ik Vivera vegaburgers in hele kleine stukjes snijden. Zelfs verstokte vleeseters vinden mijn spaghetti en chili daarmee echt "de lekkerste die ze ooit hebben geproefd". ;D

Voor het maken van een Ouderwets Hollandsche Gehacktbal heb ik in mijn 4jarige carriere als vegetarierer helaas nog geen werkend/smakelijk alternatief gevonden. Dus bak ik meestal een bakje van die Vivera balletjes bij de zuurkool.
Erg lekker.



Gemma

Vleesvervangers
« Reactie #27 Gepost op: 24 april 2008, 13:07:50 »
Wie gebruiken er wel eens producten van Vivera? Zelf gebruik ik het kruim gehakt nog wel eens. Wat zijn jullie favorieten?

Juffrouw Ooievaar

Re:Vivera producten
« Reactie #28 Gepost op: 24 april 2008, 13:16:14 »
Eerlijk gezegd vinden wij de produkten van Vivera niet zo lekker.  

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vivera producten
« Reactie #29 Gepost op: 24 april 2008, 13:41:05 »
Ik vind ze ook vies. Goodbite en Tivall vind ik wel lekker.
,,,,فلافل

Juffrouw Ooievaar

Re:Vivera producten
« Reactie #30 Gepost op: 24 april 2008, 14:49:30 »
Ik vind ze ook vies. Goodbite en Tivall vind ik wel lekker.
Inderdaad, mee eens.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera producten
« Reactie #31 Gepost op: 24 april 2008, 15:11:42 »
Van Vivera vind ik alleen de balletjes lekker, als je die in een saus doet worden ze heel lekker sappig :-*. De burgers daarentegen zijn niet te eten (althans, dat vind ik) en het gehakt heb ik nog nooit geprobeerd.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera producten
« Reactie #32 Gepost op: 24 april 2008, 18:12:19 »
Ik lust ook enkel de balletjes.
Mijn mama kocht vorige week vegetarische balltetjes in Aldi, nieuw merk daar, maar ben vergeten hoe ze heetten. Maakt niet zo veel uit eigenlijk, ze waren niet zo lekker ;)

Juffrouw Ooievaar

Re:Vivera producten
« Reactie #33 Gepost op: 25 april 2008, 08:27:36 »
Ik lust ook enkel de balletjes.
Mijn mama kocht vorige week vegetarische balltetjes in Aldi, nieuw merk daar, maar ben vergeten hoe ze heetten. Maakt niet zo veel uit eigenlijk, ze waren niet zo lekker ;)
Nog niet gezien, in de diepvries of in de koeling? :D

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vivera producten
« Reactie #34 Gepost op: 25 april 2008, 09:54:48 »
Ik lust ook enkel de balletjes.
Mijn mama kocht vorige week vegetarische balltetjes in Aldi, nieuw merk daar, maar ben vergeten hoe ze heetten. Maakt niet zo veel uit eigenlijk, ze waren niet zo lekker ;)
Nog niet gezien, in de diepvries of in de koeling? :D

Geen idee, ik vraag het haar in het weekend!

Juffrouw Ooievaar

Re:Vivera producten
« Reactie #35 Gepost op: 25 april 2008, 10:40:41 »
Ik lust ook enkel de balletjes.
Mijn mama kocht vorige week vegetarische balltetjes in Aldi, nieuw merk daar, maar ben vergeten hoe ze heetten. Maakt niet zo veel uit eigenlijk, ze waren niet zo lekker ;)
Nog niet gezien, in de diepvries of in de koeling? :D

Geen idee, ik vraag het haar in het weekend!
Ok, vegetarisch bij de Aldi, dat zie je niet veel.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vivera producten
« Reactie #36 Gepost op: 25 april 2008, 12:58:39 »
De burgers vind ik niets, maar het gehakt vind ik lekker dan die van Alpro hier in de plaatselijke super. Echt favoriet zijn de shoarmareepjes, knapperig gebakken en opgeleukt met een beetje komijn en geelwortel. Als die op mijn menu staan, raak ik minimaal een broodje kwijt.
Sin chile, no tiene chiste!

Helen

Re:Vivera producten
« Reactie #37 Gepost op: 25 april 2008, 21:44:21 »
Ik heb eens de rijstburger gehad van Vivera, die vond ik heeel erg lekker en nu zijn ze niet meer te krijgen.... (of ik moet de filiaalleider maar eens strikken dat-ie het voor mij bestelt). Overigens vind ik zelf niet zo heel veel verschil tussen vivera of goodbite eigenlijk.

mirandaaatje

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #38 Gepost op: 23 maart 2010, 11:36:46 »
Hallo allemaal!
Mijn naam is Miranda, ben 30, woon in het zuiden, getrouwd en heb 2 dochters.
Nu ben ik een echte vleeseter, die, omdat het gezonder is, wil minderen en part-time vegetariër wil worden.
Ik stond dus daarnet bij de AH en had Quorn gehakt in mijn handen, voor in de lasagne. Nu weet ik dat quorn van schimmel-eiwit is gemaakt, en dan ben ik bang dat het heel muf smaakt. Smaakt het nu in de lasagnesaus of spaghetti saus een beetje neutraal, of echt heel muf/vies?
Ik heb het nog niet meegenomen, durfde niet zogoed......
Vanavond kook ik heldere champignonsoep met veeeeel champignons!

« Laatst bewerkt op: 23 maart 2010, 20:57:06 door Sander »

Kiwi

Re:Vegetarisch gehakt
« Reactie #39 Gepost op: 23 maart 2010, 12:03:19 »
Quorngehakt smaakt niet muf hoor, daar hoef je echt niet bang voor te zijn! En anders kun je altijd nog tofugehakt gebruiken (ook gewoon bij AH en andere supermarkten te koop), dat is van soja gemaakt dus daar heb je waarschijnlijk niet dezelfde associatie bij als iets wat met schimmel bereid is.
Al zijn champignons ook schimmels, dus waar dat rare idee vandaan komt dat schimmels muf zouden smaken. ???
En dat voor iemand die vanavond soep met veeeeel champignons gaat eten en een champignon als avatar heeft... is dit een geintje? :P