Vegatopia Forum

Fruitariers

proud-veggie

Fruitariers
« Gepost op: 09 oktober 2006, 18:45:03 »
Ik heb toevallig laatst iets gelezen over fruitariers.

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie mening over fruitarisme is.

proud-veggie

Re:Fruitariers
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2006, 18:34:08 »
Ik persoonlijk heb veel respect voor fruitariers.

Het lijkt me vreselijk moeilijk om dat te zijn aangezien ze bijna alleen rauwe groente eten

proud-veggie

« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2006, 19:42:27 »
Als jullie willen: geef je mening over fruitariers

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2006, 19:44:43 »
Je krijgt sowieso te weinig eten met heel eenzijdige voedingswaarde binnen. Je hebt ook koolhydraten nodig in andere samenstelling dan die in het fruit. Om over eiwitten maar niet te praten. Vetten die ook essentieel zijn, mis je ook. Maar het lijkt mij heel saai om niet eens warm te kunnen eten. Dus mij spreekt het niet aan.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Aiko

« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2006, 19:45:09 »
Waarom zou iemand dit willen, vraag ik mij een beetje af.

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #5 Gepost op: 12 oktober 2006, 19:53:10 »
Het lijkt me vreselijk moeilijk om dat te zijn aangezien ze bijna alleen rauwe groente eten

Fruitariers eten alleen fuit. Geen groenten ;)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline willem

• 2.430
« Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2006, 19:55:37 »
Omdat dit het enige product is dat moeder natuur heeft nagelaten om als voedsel te dienen. Het zijn namelijk de vruchten die toch van een plant afvallen. Alle andere levende wezens, dus ook planten, zijn er voor zich zelf. Althans ik kan mij een extreem doorgetrokken exploitatie argument hierbij voorstellen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #7 Gepost op: 12 oktober 2006, 19:58:18 »
Je krijgt sowieso te weinig eten met heel eenzijdige voedingswaarde binnen. Je hebt ook koolhydraten nodig in andere samenstelling dan die in het fruit. Om over eiwitten maar niet te praten. Vetten die ook essentieel zijn, mis je ook. Maar het lijkt mij heel saai om niet eens warm te kunnen eten. Dus mij spreekt het niet aan.

Fruitarier kan geloof wel. Maar dan zou je in tropische gebieden vooral moeten leven.

Ik weet overigens niet of topicstarter (en jij) fruitarier bedoeld of rawfoodisten... dus rauwe groenten eters ;)

Raw food kan namelijk makkelijk. En lekkere dingen kan je er ook mee maken :) Zoals dit:
http://www.veganisme.org/recepten/rawchoco2.jpg
En die was erg lekker :) En makkelijk te maken.
Raw food is ook enorm gezond. En warm eten kan.. zolang het maar niet warmer is dan iets van 40 graden oid ;)

Weet niet of daar voor fruitariers eigenlijk grenzen zijn over verwarmen en verhitten..

Raw food is denk vooral vanuit gezondheidsperspectief. Fruitarier is denk vaak ook meer spiritueel ofzo.. Of ook in de lijn van minder leed toebrengen e.d.
Stem op de Partij voor de Dieren

smikkeltje

« Reactie #8 Gepost op: 13 oktober 2006, 11:11:50 »
nou, het lijkt mij knap ongezond. volgens mij kom je een hoop voedingsstoffen tekort.

Offline Flapke

• 177
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: 13 oktober 2006, 11:22:10 »
Ze mogen volgens mij ook bijv. pompoen, paprika, tomaat, bonen en pepers want daarvoor hoeft de plant niet stuk.

Ivy

« Reactie #10 Gepost op: 13 oktober 2006, 11:40:15 »
het lijkt mij idd ook dat je zoveel voedingstoffen te kort komt.. dat je alsnog veel pillen moet bijslikken..
Alle respect voor fruitariƫrs, maar het is mij te extreem.. Je beperkt jezelf dan zo erg..

Aiko

« Reactie #11 Gepost op: 13 oktober 2006, 13:11:48 »
nou, het lijkt mij knap ongezond. volgens mij kom je een hoop voedingsstoffen tekort.

Dat zeggen verstokte vleeseters ook.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #12 Gepost op: 13 oktober 2006, 20:22:44 »
Als je veel fruit eet, krijg je insecten binnen, of die moeten zwaar bestreden worden. Dat zal dan wel niet de bedoeling zijn.
Volslagen getikt, als je het mij vraagt.
de tuin: dat ben ik

Offline braam

• 460
« Reactie #13 Gepost op: 14 oktober 2006, 09:52:28 »
nou ja, getikt gaat wat ver. dat zeggen vleeseters ook van vegetariers. aardig artikel op www.animalfrontline.nl vrij relativerend en informatief.

redpsybutterfly

« Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2006, 13:01:55 »
Mmm dit doet me denken aan Orthorexia...
Extreem gezond eten, Dat is dit ook een beetje.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #15 Gepost op: 16 oktober 2006, 20:37:50 »
Ik denk dat de meeste fruitariers zo eten vanwege respect voor de natuur en niet vanwege het gezondheidsaspect. Leven op alleen fruit en eten wat spontaan van de boom/plant is afgevallen is heel erg eenzijdig en ongezond.

Offline Anna

• 319
« Reactie #16 Gepost op: 18 oktober 2006, 01:54:58 »
Ik weet niet precies wat ik ervan vind! Ik heb nog nooit een fruitarier ontmoet en weet niet heel veel van 'wat en hoe'. Ik vind het wel interessant maar zou zelf nooit die stap zetten. Lijkt me knap saai zeg alleen maar dingen eten die moeder natuur uit een boom/struik laat vallen! Maargoed geen disrespect voor fruitariers hoor, iedereen maakt zijn/haar eigen keuze, en ik wil graag open minded zijn tegen allerlei 'dieten', vooral omdat wij als vegetariers/veganisten ook stuiten op vooroordelen en onbegrip...

Offline Daphne

• 438
« Reactie #17 Gepost op: 12 november 2006, 17:15:57 »
Aan de ene kant heb ik wel respect voor hun liefde voor de natuur en doorzettingsvermogen, maar aan de andere kant is fruitarisme wel erg extreem. Planten hebben geen zenuwstelsel en hart, dus ik zou me nooit druk maken om mijn plantaardige voeding.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Macka

« Reactie #18 Gepost op: 13 november 2006, 18:54:25 »
Als 'de plant hoeft niet stuk' het criterium is, dan zouden een heleboel noten toch ook kunnen? Of heeft het ook nog met de mogelijkheid tot voortplanten te maken?

Offline braam

• 460
« Reactie #19 Gepost op: 14 november 2006, 07:38:59 »
Noten en zaden kunnen ook. Gedachte is dat fruit en noten door de plant gemaakt worden om door anderen te worden gegeten. De plant blijft intact.