Vegatopia Forum

Healthy People vruchtensappen

ben_K

Healthy People vruchtensappen
« Gepost op: 04 oktober 2006, 15:17:35 »
Niet schrikken als je kiwisap koopt van healty people, want ik had bijna een slok binnen toen ik omega3 op de verpakking zag staan.

Kijkend naar de ingredienten, schrok in van de toevoeging; visolie en gelatine. Helaas helaas.. Ik heb ze al een mailtje gestuurd of ze dit alsjeblieft willen veranderen in een plantaardig alternatief. B.v lijnzaadolie.

Die granaatappelsap is echt heerlijk.. Maar pas op met deze dus!

Stuur een mailtje naar info@healthypeople.nl want dit kan natuurlijk niet door de beugel  8 ;)
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2006, 22:21:30 door Hizikigrrrl »

Lelle

Re:healty people
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2006, 20:25:34 »
He bah, dat verwacht je toch ook niet.
De kans dat ze het veranderen zal er wel niet in zitten, maar ze zouden het wel duidelijk op de verpakking moeten zetten.
Wel goed dat je t meldt!

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 05 oktober 2006, 18:02:03 »
En dit is hun reactie:

Citaat
Geachte,

Bedankt voor uw reactie.

Het klopt dat onze golden kiwi juice drink niet geschikt is voor
vegetariërs. Wij hebben bewust gekozen voor de toevoeging van visolie
aan onze juice drink. Visolie bevat namelijk een andere soort omega 3
dan plantaardige bronnen (bijvoorbeeld lijnzaad). Juist de
gezondeffecten van de omega 3-soorten in vette vis (EPA
(eicosapentaëenzuur) en DHA (docosahexaëenzuur)) zijn wetenschappelijk
bewezen. De onderzoeksresultaten van plantaardige bronnen zijn minder
overtuigend in hun gezondheidseffecten.

Wij zijn ons ervan bewust dat een aanzienlijk deel van ons clienteel een
vegetarisch voedingspatroon heeft. Wij proberen hier zoveel mogelijk
rekening mee te houden. In het geval van de omega 3, waarbij dit
conflicteert met het optimale gezondheidseffect, hebben wij echter voor
het laatste gekozen. We blijven bezig met de ontwikkeling van nieuwe
producten en in de toekomst zullen we zeker nieuwe producten op de markt
brengen die ook voor vegetariërs geschikt zijn.

Vriendelijke groeten,

Healthy People

't Is voor mij de eerste keer dat ik iets te horen krijg over een verschil tussen plantaardige en dierlijke omega 3.
« Laatst bewerkt op: 02 maart 2008, 13:10:33 door Hizikigrrrl »

Lelle

« Reactie #3 Gepost op: 05 oktober 2006, 18:49:00 »
Dan nog...
Mmmm kiwi met vissmaak.... lekker
 :-X:-X:-X
bwehh

Gwennepen

« Reactie #4 Gepost op: 05 oktober 2006, 19:11:18 »
Mmmm kieuwi! :P

Offline Anna

• 319
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: 05 oktober 2006, 21:05:31 »
Vind het persoonlijk een erg net antwoord wat je krijgt, ook best wel persoonlijk! Beter dan zo'n voorgefabrikeerd antwoord dat elke klant na een 'klacht' krijgt terug gestuurd!

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #6 Gepost op: 05 oktober 2006, 21:08:55 »
Vind het persoonlijk een erg net antwoord wat je krijgt, ook best wel persoonlijk! Beter dan zo'n voorgefabrikeerd antwoord dat elke klant na een 'klacht' krijgt terug gestuurd!

Dat vind ik ook.  't Is misschien spijtig, maar als hun informatie klopt dan kan ik het nog wel deels begrijpen.  We kunnen nu eenmaal niet verwachten dat iedereen stopt met het gebruik van dierlijke ingrediënten.

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #7 Gepost op: 06 oktober 2006, 15:32:59 »
't Is voor mij de eerste keer dat ik iets te horen krijg over een verschil tussen plantaardige en dierlijke omega 3.

ALA, EPA en DHA zijn omega-3 vetzuren. EPA en DHA zitten alleen in dierlijke produkten. De meeste mensen kunnen zelf ALA omzetten in EPA en DHA (maar dat gebeurt niet bij iedereen even efficient). Vooral LA (een omega-6 vetzuur) zit bij die conversie in de weg.

Het schijnt dat de visolie-maffia het idee in de lucht probeert te houden dat bij mensen ALA niet of heel slecht wordt omgezet in EPA en DHA. Daarnaast, als veganist kan je er niet per definitie blind op vertrouwen dat je met je dagelijkse eetlepel lijnzaadolie uiteindelijk genoeg EPA en DHA in je systeem krijgt. De gemeten levels van EPA en DHA zijn bij vegetariers en veganisten (in hun weefsel) dan ook doorgaans lager.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Anna

• 319
Re:Healthy People vruchtensappen
« Reactie #8 Gepost op: 07 oktober 2006, 01:03:43 »
Ligfietsertje ---> ja ik snap hun reactie ook wel, we kunnen inderdaad niet verwachten dat alle producten diervrije ingredienten gaan bevatten! En ik neem ook gewoon genoegen met een uitgebreid&persoonlijk antwoord, veel beter dan die korte standaard stukjes die je normaal krijgt!

Hey Sander, dus die eetlepel lijzaadolie is niet genoeg? Ik drink de olie niet maar eet 2 eetlepels van die zaadjes door mn cereal. Ik heb het idee dat die dingen er gewoon weer heel uitkomen  ;) en dus niet echt opgenomen worden! Maar er zit hier in Amerika wel omega 3 en 6 toegevoegd aan veel cereals en ook aan soymilk en dat drink ik elke dag...denk je dat ik op die manier genoeg binnen krijg?

Aiko

« Reactie #9 Gepost op: 07 oktober 2006, 01:06:50 »
De hele lijnzaad zwelt alleen maar op met vocht in je darmsysteem. Verder zal het inderdaad de verdere poging tot afbraak door je lichaam doorstaan. De kapotte, die schijnen wel (een ietsiepietsie beetje) opgenomen te worden, geloof ik? Maar ik heb even nog ver in mijn hoofd zitten dat dáár iets naars mee was...

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #10 Gepost op: 07 oktober 2006, 09:39:36 »
Hey Sander, dus die eetlepel lijzaadolie is niet genoeg?

Als je niet teveel produkten met omega-6 binnenkrijgt (zoals zonnebloemolie) dat zou dat in principe genoeg moeten zijn, maar ik kan zo niet bepalen hoe optimaal jouw spijsvertering werkt, dus ik kan je niet 100% garanderen dat het voldoende is. De kans dat het niet voldoende is, is echter klein.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Anna

• 319
« Reactie #11 Gepost op: 08 oktober 2006, 17:45:07 »
mmm, ik denk dat ik toch af en toe eens een eetlepel flaxseed olie moet innemen! Denk dat die zaadjes echt waardeloos zijn, ik heb hier nog een hele zak vol liggen...

Lastig is dat die omega 3, omdat je niet precies weet hoeveel je letterlijk binnen krijgt en wat je lichaam ervan gebruikt!