Vegatopia Forum

La Place (V&D)

Tagine

Re:La Place (V&D)
« Reactie #20 Gepost op: 05 september 2009, 13:33:15 »
Even mailen naar V&D? Misschien passen ze de bouillon dan wel aan.
Zal niet helpen, vrees ik. Misschien als jullie vanuit de site mailen, dat het dan wat meer impact heeft?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #21 Gepost op: 05 september 2009, 13:41:51 »
Even mailen naar V&D? Misschien passen ze de bouillon dan wel aan.
Zal niet helpen, vrees ik.

Daar ben ik nog niet zo zeker van, ik herinner me iets met la place dat ze een tijdje iets hebben verbeterd als gevolg van mails van gewoon bezoekers.
Edit: zie ook deze draad http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,11875.0.html.
Overigens was La Place Amsterdam Kalverstraat laatst slecht in het nieuws omdat er heeeeel veel muizen na sluitingstijd rondliepen, zo te filmen door de ruiten.
« Laatst bewerkt op: 05 september 2009, 14:14:34 door Selly »
,,,,فلافل

Tagine

« Reactie #22 Gepost op: 05 september 2009, 13:47:46 »
Ik heb gemaild. Benieuwd of het zal helpen. Ik denk het niet.

Tagine

« Reactie #23 Gepost op: 05 september 2009, 13:49:21 »
Die muizen heb ik ook in Utrecht gezien. Gewoon tijdens openingstijd. Zat een muis rustig op een stoeltje zo bij de tafel naast mij.  :o

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #24 Gepost op: 05 september 2009, 14:14:04 »

Ben benieuwd wat ze antwoorden  :)
,,,,فلافل

Offline Brent

• 600
  • Geslacht: Man
« Reactie #25 Gepost op: 05 september 2009, 17:08:24 »
Die muizen heb ik ook in Utrecht gezien. Gewoon tijdens openingstijd. Zat een muis rustig op een stoeltje zo bij de tafel naast mij.  :o

Mij viel het de laatste keer dat ik er was dat het in de Laplace in Maastricht ook smerig was: muren, ramen, vloer...
Heel veel stof op de blootliggende leidingen aan het plafond, lampekapjes van de lampjes op de tafel waren gescheurd en onder de vlekken..

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #26 Gepost op: 05 september 2009, 18:58:45 »

Ben benieuwd wat ze antwoorden  :)

"Maar mevrouw, dat is helemaal geen kippenbouillon. We laten gewoon alle dooie muizen die we hier vinden in kokend water weken. Ze zijn vrijwillig doodgegaan, dus de soep is geschikt voor vegetariers."

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #27 Gepost op: 07 september 2009, 16:40:09 »
Ben er achter gekomen dat de vegetarische Siam (Thaise wokschotel) bij La Place toch niet vegetarisch is. Een medewerker vertelde dat ze kip in de bouilloun doen voor de noodles. Gelukkig was ze zo vriendelijk om voor mij wat noodles in water te koken. Ze zei dat heel veel moslims en vegetariërs die wokschotel nemen. Zo zie je maar dat je niet altijd kunt vertrouwen op etiketten als 'vegetarisch'.

De curry-pasta die ze voor die wokschotel gebruiken is ook niet vegetarisch, er zit trassi in namelijk.

Tagine

« Reactie #28 Gepost op: 08 september 2009, 12:57:45 »
Ben er achter gekomen dat de vegetarische Siam (Thaise wokschotel) bij La Place toch niet vegetarisch is. Een medewerker vertelde dat ze kip in de bouilloun doen voor de noodles. Gelukkig was ze zo vriendelijk om voor mij wat noodles in water te koken. Ze zei dat heel veel moslims en vegetariërs die wokschotel nemen. Zo zie je maar dat je niet altijd kunt vertrouwen op etiketten als 'vegetarisch'.

Ik zei toch dat het niet zou helpen. Zie het antwoord:

Hartelijk dank voor uw bericht.
Hierin maakt u een opmerking over vegetarische Siam.

Wij hebben onderstaand bericht ontvangen:

"Het is niet in onze recepturen voorgeschreven om de noodles in bouillon te koken. Echter blijkt het dat onze restaurants individueel ervoor kiezen om een smaakmaker in het kookwater toe te voegen. Dit zijn bij het ene restaurant kruiden, maar bij het andere bouillon.

Helaas hebben wij geen inzicht in deze keuzes per locatie. Het beste kan de klant op voorhand aan de kok vragen of iets aan het kookwater is toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Coördinator Kwaliteitsbeheer en Consumentenzaken ".
« Laatst bewerkt op: 08 september 2009, 19:19:34 door LL de Ling »

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #29 Gepost op: 08 september 2009, 14:18:24 »
Wat raar dat een keten als La Place geen eenduidigheid in haar producten wil.
Normaal gesproken is het óf allemaal aan de bouillion, óf niemand.
En als het nog niet voorgeschreven is dan kunnen ze dat alsnog doen, lijkt me.

Wel een handige en eerlijke tip natuurlijk, om het aan de kok ter plaatse te vragen.

« Reactie #30 Gepost op: 08 september 2009, 16:43:55 »
Ja maar, als ze het vegetarisch noemen, moet het dat ook zijn. Net als dat je het niet kan maken om een sandwich met kaas op de kaart te zetten, en er dan een met eiersalade te serveren "omdat de plaatselijk kok die vrijheid heeft". Als de richtlijnen zo gebrekkig zijn, laat iedere kok dan gewoon z'n eigen menu samenstellen. Wordt-ie ook vrolijker van.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #31 Gepost op: 08 september 2009, 17:38:35 »
Ik vind de La Place ook steeds viezer en viezer worden.
  • Vieze tafeltjes en stoelen (plakkerig, kruimels van vorige gasten)
  • Het eten ligt toch vaak te "open en bloot" in het buffet, en er lopen een hoop vieze gasten rond die rustig een broodje pakken met hun handen.....en het vervolgens weer terug leggen omdat ze een lekker stuk vlees zien :-X
  • De medewerkers zijn ook niet altijd even fris. Opvallend veel puisterige jongeren die rustig hun vrienden die aan komen waaien een hand geven ("Eeeeeeej Swa, Wazzup?!") en vervolgens verder gaan met broodjes smeren

Bovendien ook veel te duur nog.....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #32 Gepost op: 08 september 2009, 19:19:16 »

Jammer! Beetje vaag antwoord. Maar wel opmerkelijk dat ze zo vlug antwoorden  :)
,,,,فلافل

Offline Indira

• 520
« Reactie #33 Gepost op: 08 september 2009, 21:40:57 »

Jammer! Beetje vaag antwoord. Maar wel opmerkelijk dat ze zo vlug antwoorden  :)

ik vnind het nogal jammer en 'apart' dat ze bij La Place over alle rauwe producten (iig voor salade en fruit) een zuivelspray oid doen..
Za Zemiata!

Tagine

« Reactie #34 Gepost op: 09 september 2009, 01:12:33 »
Wat raar dat een keten als La Place geen eenduidigheid in haar producten wil.
Normaal gesproken is het óf allemaal aan de bouillion, óf niemand.
En als het nog niet voorgeschreven is dan kunnen ze dat alsnog doen, lijkt me.

Wel een handige en eerlijke tip natuurlijk, om het aan de kok ter plaatse te vragen.
Sorry hoor, er is niets handigs aan. Kennelijk moet je dus aan alle koks in Nederland vragen of een vegetarische maaltijd ook daadwerkelijk vegetarisch is. Ik vind het niet kunnen dat een restaurant is vegetarisch noemt terwijl daar vlees of kip in zit. Ik denk dat het ook strafbaar is.

Tagine

« Reactie #35 Gepost op: 09 september 2009, 01:14:38 »
De curry-pasta die ze voor die wokschotel gebruiken is ook niet vegetarisch, er zit trassi in namelijk.
Wat is Trassi? Wat zit daarin? Garnalen? Zo ja, ik eet wel vis.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #36 Gepost op: 09 september 2009, 08:53:14 »
Wat is Trassi? Wat zit daarin? Garnalen? Zo ja, ik eet wel vis.

Ja dat zijn inderdaad garnalen. Dat jij wel vis eet maakt niet uit natuurlijk, het gerecht blijft nog steeds niet vegetarisch ;)

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #37 Gepost op: 09 september 2009, 12:56:38 »
Als iets vegetarisch genoemd wordt, dan moet het ook aan de eisen van vegetarisch voldoen.....
Maar ja, dat schijnen heel veel mensen nog steeds niet te weten, helaas ook veel professionele mensen, die dit wel zouden moeten weten.
Ik zou een klacht bij de betreffende La Place indienen.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Tagine

« Reactie #38 Gepost op: 09 september 2009, 13:26:17 »
Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij waarderen uw blijk van betrokkenheid bij onze restaurants zeer. Mede hierdoor zijn wij in staat onze dienstverlening te optimaliseren en het winkelen voor onze klanten zo plezierig mogelijk te doen verlopen.

Wij hebben uw opmerkingen over de vegetarische siam inmiddels onder de aandacht gebracht van het betrokken management.

Wij hopen u in de toekomst als een tevreden klant van onze restaurants te mogen blijven begroeten.

Met vriendelijke groet,

Klanten Contact Center V&D

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #39 Gepost op: 09 september 2009, 16:52:23 »
Lekker vaag nietszeggend management antwoord waar je helemaal niks mee kan.

Handig.