Vegatopia Forum

Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #80 Gepost op: 20 december 2008, 17:37:09 »
Ik ben zelf na twee jaar dus net overgestapt op een andere. Het had zinvol kunnen zijn als ze hun zaakjes op orde hadden maar daar was totaal geen sprake van. In dit topic kun je daar al het een en ander over lezen. Bij agis wisten ze bijvoorbeeld eerst niet eens van het bestaan van die polis af, verder is het mij nog steeds onduidelijk wanneer je al die leuke extraatjes nou krijgt. Zo heb ik wel een credit card gekregen maar mijn vriend die exact dezelfde polis had niet. Verder werd mij verteld dat je de 25 euro die je mocht declareren voor vleesvervangers alleen kreeg als je een aanvullende verzekering had terwijl dat niet duidelijk uit de papieren bleek, en iemand anders op vegatopia kreeg het wel gewoon uitgekeerd zonder aanvullende verzekering.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #81 Gepost op: 20 december 2008, 19:42:29 »
Voordat ik onderstaande tekst plaatste, heb ik nog gezocht op "Vegapolis" maar niets gevonden.
Kennelijk is het niet toegestaan om een nieuw topic aan te maken.




Uiteraard mag dat, maar als er al een soortgelijk topic is, worden ze gemerged of wordt je doorverwezen naar de andere draad. Dit om te voorkomen dat er straks 10 draadjes zijn over hetzelfde onderwerp.


Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #82 Gepost op: 20 december 2008, 23:43:32 »
Ik heb geen problemen met Vegapolis eigenlijk. Niet dat ik veel let erop ofzo hoor.

Ik zag wel verschil met in het begin nu. Dat het genoemd is in het blad van agis e.d. en er dus meer correspondentie over is.

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #83 Gepost op: 29 november 2010, 21:55:34 »
Nu het grote op zoek naar een nieuwe zorgverzekering-project weer van start gegaan is ben ik benieuwd, wie de polis nog heeft en wat zijn de ervaringen nu?
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #84 Gepost op: 30 november 2010, 02:38:58 »
Zit nog steeds bij vegapolis. Maar kan niet echt over ervaring spreken. Nooit ze hoeven aan te spreken ofzo.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #85 Gepost op: 30 november 2010, 08:48:57 »
Ik zit bij Anderzorg, betaalde afgelopen jaar 58 euro per maand en dat gaat geloof ik naar 66 per maand. Hoewel ik het allemaal prima vind (ik heb toch bijna nooit wat) ga ik toch misschien overstappen naar de FBTO. Die is niet veel duurder (74 per maand) maar je kan bij FBTO kiezen voor aanvullende modules, in plaats van 1 heel pakket met dingen die je niet nodig hebt. Dus mocht ik weer heel erg last van mijn arm krijgen en ik fysio nodig heb dan kan ik voor zo'n module kiezen. Je kan dat het hele jaar uit en aanzetten, en ze zeggen zelf geen vragen te stellen als je zo'n aanvullende module erbij wilt.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #86 Gepost op: 30 november 2010, 09:47:16 »
Nou ja heb maar offerte opgevraagd, ik ga zien. Geloof dat ik beter af ben met mijn fnv-polis bij menzis. Ik wil wel een aanvullend pakket, ivm fysio en anticonceptie. Daarnaast heb ik tijdje medicijnen geslikt (en kans dat dat weer moet is aanzienlijk) waar eigen bijdrage op zat en dat alsnog vergoed krijgen is ook niet vervelend  ;) Nu ik een idee heb van hoe t werkt vind ik t uitzoeken ineens een stuk minder erg.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #87 Gepost op: 30 november 2010, 09:57:42 »
Bij de FBTO hebben ze wel een wachttijd voor fysio en tandarts.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #88 Gepost op: 01 december 2010, 21:33:29 »
Ik moet me binnenkort ook maar eens gaan oriënteren, dat vind ik alleen zo verdomde stom.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #89 Gepost op: 02 december 2010, 09:40:17 »
Bij de FBTO hebben ze wel een wachttijd voor fysio en tandarts.

Hoe bedoel je dat? Een wachttijd voordat je je aanvullend kan verzekeren of een wachttijd voordat je naar de tandarts kunt gaan?

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #90 Gepost op: 02 december 2010, 09:42:48 »
ws voordat je naar de tandarts mag  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #91 Gepost op: 02 december 2010, 09:49:00 »
Oh ik heb al iets gevonden, alleen staat er niks over de tandarts. Nou ja, maakt ook niet uit, ik ga me daar toch niet voor verzekeren.

Citaat
* bij tussentijds verhogen geldt voor fysiotherapie een wachttijd van een half jaar. Dit houdt in dat men minimaal een half jr. bij deze verzekeraar verzekerd moet zijn om voor vergoeding in aanmerking te komen.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #92 Gepost op: 02 december 2010, 09:52:40 »
ws voordat je naar de tandarts mag  ;)
Je mag best gaan, maar ze vergoeden het dan niet.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #93 Gepost op: 02 december 2010, 11:08:42 »
ja dat bedoel ik  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #94 Gepost op: 02 december 2010, 14:44:02 »
Het geldt niet voor alle behandelingen: Voor het zetten van kronen, bruggen en inlays, een enkele implantaat en parodontologische- (tandvlees) behandeling geldt een wachttijd van een halfjaar vanaf ingangsdatum.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #95 Gepost op: 02 december 2010, 20:49:51 »
Ja voor alle dure ingrepen dus  :P
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #96 Gepost op: 02 december 2010, 21:09:41 »
Ja maar de kans dat je binnen een half jaar van een perfect gebit naar een kroon gaat is niet zo groot ;)

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #97 Gepost op: 07 december 2010, 20:57:22 »
Ben nu bezig met bekijken wat ik wil, en ik vind het nog lastig. Via Independer kom ik met mijn eisenpakket op een polis uit die 12 euro per maand goedkoper is dan wat ik nu heb (OHRA). Voor 1 euro meer heb ik een vergelijkbaar pakket van de vegapolis) met allemaal goodies. (en die rare vleesvervangerdeclaraties enzo).

Iemand ervaring met OHRA?

*ga nu ook eerst maar eens de AGIS vragen of de bon van de Vegaslager (100 euro) in 1 keer op moet ;)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #98 Gepost op: 07 december 2010, 21:00:38 »
Mijn ouders zitten al jaren bij de OHRA, je kan er digitaal je nota's indienen. Enige waarom ik niet daarheen ga is omdat het me ongeveer 10 euro in de maand scheelt!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #99 Gepost op: 07 december 2010, 21:04:08 »
Mijn ouders zitten al jaren bij de OHRA, je kan er digitaal je nota's indienen. Enige waarom ik niet daarheen ga is omdat het me ongeveer 10 euro in de maand scheelt!

Bij mij komt die als de goedkoopste uit, maar ik zag net dat je geen tandartsverzekering wil? Ik wil dat wel, dan zal het verschil daar ergens inzitten.