Vegatopia Forum

Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #60 Gepost op: 08 oktober 2007, 12:10:04 »
Waarom zou je een duurder middel dan een goedkoop placebo geven als het effect hetzelfde is?

Je draait de zaak om. Punt is dat de patient moet denken/verwachten/geloven dat het middel effectief is. Als jij, zeg maar, wekelijks een migraineaanval hebt en al van alles geprobeerd, zal een 'revolutionair' preventief pilletje niet gaan werken als het slechts een dubbeltje per stuk kost. Een paar euro per tablet zal dan eerder in de lijn der verwachtingen liggen voor een effectief middel.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #61 Gepost op: 08 oktober 2007, 12:24:23 »
Ik denk dat veel mensen helemaal geen idee hebben wat hun medicijnen kosten, omdat ze er simpelweg niet mee geconfronteerd worden.
Maar als je het wel weet, dan zal een duurder placebo ongetwijfeld beter werken.
« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2007, 12:31:22 door Meneer de Uil »
Forumkenner 2007 8)

Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #62 Gepost op: 08 oktober 2007, 12:30:47 »
Bij migraine zal een placebo denk ik sowieso geen effect hebben, maar dat terzijde.

Denk daar niet te licht over. Mijn oom was een zware migrainelijder, en hij is er door acupuntuurbehandelingen aanzienlijk beter op geworden. Blijvend zelfs. Natuurlijk kan je dat feit niet veralgemeniseren, en acupunctuur is misschien toch wezenlijk iets anders dan een placebo, maar mij (mijn oom ook kennende, zo skeptisch als wat) zegt het genoeg.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #63 Gepost op: 08 oktober 2007, 12:32:12 »
Ik had het bij nader inzien al weggehaald.
Forumkenner 2007 8)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #64 Gepost op: 10 oktober 2007, 02:05:56 »
Ik kan er vrij duidelijk in zijn: nee, ik raad het je absoluut niet aan om bij vegapolis te gaan, ik raad het je zelfs ten sterkste af!

Wat is je ervaring daarin dan? (behalve de posts daar boven)

Ik wil het initiatief wel steunen, maar toch maar zekerheidshalve even wat ervaringen horen :P

Maar verder vind ik het ook niet zo belangrijk. Ik zou ook niet eens weten waar ik nu bij zit :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #65 Gepost op: 10 oktober 2007, 08:40:11 »
Ik kan er vrij duidelijk in zijn: nee, ik raad het je absoluut niet aan om bij vegapolis te gaan, ik raad het je zelfs ten sterkste af!

Wat is je ervaring daarin dan? (behalve de posts daar boven)

Ik wil het initiatief wel steunen, maar toch maar zekerheidshalve even wat ervaringen horen :P

Maar verder vind ik het ook niet zo belangrijk. Ik zou ook niet eens weten waar ik nu bij zit :)

Ik had laatst al een heel verhaal getypt maar toen kreeg ik een foutmelding en daarna had ik geen zin meer, maar hier komt een samenvatting ;)
De organisatie is volgens mij een zooitje. Als je vragen hebt over iets dat te maken heeft met de Vegapolis dan is er niemand die je daar antwoord op kan geven. Bij Agis weten ze er simpelweg niks van af (echt, mijn vriend heeft een paar keer gebeld en ze hadden nog nooit van de Vegapolis gehoord!) en die stichting preventiepolis heeft geen contact gegevens. Over een heleboel van die extraatjes (juist de dingen die de vegapolis aantrekkelijk maken) tasten we volledig in het duister. Je kan bijvoorbeeld voor 25 euro aan vleesvervangers declareren, maar als je dat doet, gaat dat dan niet gewoon van je no claim of eigen risico af?? Geen idee dus.
Wat de verzekering zelf betreft; ik kreeg laatst een rekening voor huisartsen bezoek en dat vind ik heel vreemd. Ik heb dan wel eigen risico maar het valt toch gewoon onder de basisverzekering? Bij mijn vorige verzekeraar heb ik er in ieder geval niet voor betaald, en toen had ik ook eigen risico.

brenda_lelie

Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #66 Gepost op: 10 oktober 2007, 09:39:59 »

Je kan bijvoorbeeld voor 25 euro aan vleesvervangers declareren, maar als je dat doet, gaat dat dan niet gewoon van je no claim of eigen risico af?? Geen idee dus.
Wat de verzekering zelf betreft; ik kreeg laatst een rekening voor huisartsen bezoek en dat vind ik heel vreemd. Ik heb dan wel eigen risico maar het valt toch gewoon onder de basisverzekering? Bij mijn vorige verzekeraar heb ik er in ieder geval niet voor betaald, en toen had ik ook eigen risico.

van je no-claim gaan alleen dingen af die onder de basisverzekering vallen (behalve huiarts bezoek en kosten bij zwangerschap) en dat zijn die vleesvervangers dus niet! Dus die gaan er niet vanaf, declareren dus!
Als je een rekening krijgt van je huisarts moet je die gewoon betalen en dan opsturen naar je verzekering. Hangt ervan af of je een natura of zo'n andere polis hebt, maakt verder niet uit maar dan moet je het nog even zelf opsturen!

Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #67 Gepost op: 10 oktober 2007, 10:17:10 »
Vleesvervangers vergoeden, wat een onzin. Een ideale manier om een polis te duur te maken. Hoeveel kost het wel niet aan administratiekosten om een stuk of tien claims voor vleesvervangers te honoreren op basis van AH-bonnetjes? Nog eens zo'n €25? Kunnen ze dan niet beter een goedkopere polis zonder die flauwekul aanbieden?
Ik sta toch al op het standpunt dat een verzekering reële (financiële) risico's moet dekken, en als een verzekering alledaagse consumptieartikelen gaat vergoeden is dat voor mij een prima reden een andere te zoeken.
Gelukkig ben ik niet meer van een Nederlandse verzekering afhankelijk. :P
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #68 Gepost op: 10 oktober 2007, 10:40:24 »
Kunnen ze dan niet beter een goedkopere polis zonder die flauwekul aanbieden?

Ik meen gelezen te hebben dat dat inderdaad niet kan, en dat ze daarom ze mogelijkheid vleesvervangers te declareren als alternatieve korting hebben bedacht. De decleratie zal vermoedelijk ook niet streng gecontroleerd worden.

Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #69 Gepost op: 10 oktober 2007, 10:42:38 »
Dan lijkt het me aanzetten tot fraude. Ben ik ook al geen voorstander van. ;)
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2007, 10:43:16 door K@ñzi »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #70 Gepost op: 10 oktober 2007, 12:02:05 »
Huisarts bezoek is toch altijd gratis? Of was dat een extra service van mijn vorige verzekeraar?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #71 Gepost op: 10 oktober 2007, 12:04:46 »
Kunnen ze dan niet beter een goedkopere polis zonder die flauwekul aanbieden?

Ik meen gelezen te hebben dat dat inderdaad niet kan, en dat ze daarom ze mogelijkheid vleesvervangers te declareren als alternatieve korting hebben bedacht. De decleratie zal vermoedelijk ook niet streng gecontroleerd worden.

Ik krijg wel korting hoor, dus op de een of andere manier hebben ze wel zoiets kunnen regelen. Waarschijnlijk gewoon als zijnde een collectieve verzekering, de reden maakt dan verder ook niet echt uit.

Wat die vleesvervangers betreft, je mag maar een aantal merken declareren, ik denk dat ze dat ook gedaan hebben om fraude te voorkomen.

brenda_lelie

Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #72 Gepost op: 10 oktober 2007, 12:14:43 »
Huisarts bezoek is toch altijd gratis? Of was dat een extra service van mijn vorige verzekeraar?

Niks is gratis maar het wordt wel altijd vergoed. Het hangt ervan af welke polis je hebt (natura of restitutie polis) of je het eerst zelf moet voorschieten en de rekening moet opsturen of dat de dokter het zelf meteen kan indienen en jij er dus niks van merkt.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #73 Gepost op: 10 oktober 2007, 12:25:37 »
Ja maar ik kreeg geen rekening van de dokter, ik kreeg een rekening van mijn verzekering. Het geld is ook al afgeschreven, daarom vind ik het dus zo raar. Het zal wel met mijn eigen risico te maken hebben, maar bij mijn vorige verzekering werd de huisarts sowieso altijd vergoed, eigen risico of niet.

Edit: Ik heb op "Mijn Agis" gekeken en het blijkt dat huisarts inderdaad onder het eigen risico valt. Dat vind ik toch echt vreemd,  dat ze het daar maar afhalen omdat het niet van de no claim af kan.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2007, 12:52:21 door Marla »

brenda_lelie

Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #74 Gepost op: 10 oktober 2007, 12:47:38 »
Ja maar ik kreeg geen rekening van de dokter, ik kreeg een rekening van mijn verzekering. Het geld is ook al afgeschreven, daarom vind ik het dus zo raar. Het zal wel met mijn eigen risico te maken hebben, maar bij mijn vorige verzekering werd de huisarts sowieso altijd vergoed, eigen risico of niet.

Edit: Ik heb op "Mijn Agis" gekeken en het blijkt dat huisarts inderdaad onder het eigen risico valt. Dat vind ik toch echt vreemd,    dat ze het daar maar afhalen omdat het niet van de no claim af kan.

Daar klopt geen hout van!
De huisarts bezoeken worden altijd vergoed! En ze gaan niet van je no-claim af! Maar je hoeft ze al helemaal niet zelf te betalen!
En eigen risico heb je niet bij de basisverzekering hoor!


Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #75 Gepost op: 10 oktober 2007, 13:00:04 »
Daar klopt wel een hout van: "Het eigen risico is dat deel van de kosten van het basispakket dat u voor eigen rekening neemt. In ruil hiervoor krijgt u een korting op de premie. [...] In tegenstelling tot bij de no-claimteruggave vallen dus ook de kosten van kraamzorg, verloskundige zorg en van het consult van een huisarts onder het eigen risico."


Dat laatste hangt overigens van de verzekeraar af, bij Unive vallen bezoeken aan de huisarts niet onder het eigen risico.

brenda_lelie

Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #76 Gepost op: 10 oktober 2007, 13:33:00 »
Daar klopt wel een hout van: "Het eigen risico is dat deel van de kosten van het basispakket dat u voor eigen rekening neemt. In ruil hiervoor krijgt u een korting op de premie. [...] In tegenstelling tot bij de no-claimteruggave vallen dus ook de kosten van kraamzorg, verloskundige zorg en van het consult van een huisarts onder het eigen risico."


Dat laatste hangt overigens van de verzekeraar af, bij Unive vallen bezoeken aan de huisarts niet onder het eigen risico.

oeps, ja eigen risico kun je idd wel hebben! Je hebt gelijk Poek.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #77 Gepost op: 10 oktober 2007, 14:17:25 »
Ah ja dan is het mijn eigen schuld, ik zat vorig jaar bij Univé en ik ging er van uit dat het bij elke verzekeraar zo zou zijn.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #78 Gepost op: 10 oktober 2007, 16:52:05 »
ok bedankt. Zal nog eens verder informeren hoe het allemaal zit.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #79 Gepost op: 20 december 2008, 17:23:20 »
Voordat ik onderstaande tekst plaatste, heb ik nog gezocht op "Vegapolis" maar niets gevonden.
Kennelijk is het niet toegestaan om een nieuw topic aan te maken.


Ik hoor tegenwoordig (december 2008) veel radioreclame over de Vegapolis. 

Een verzekering, speciaal voor ons, vegetarisch en vaak ook gezonder levende mensjes.

Zinvol? De moeite waard?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!