Vegatopia Forum

Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #40 Gepost op: 22 februari 2007, 09:54:26 »
Ik weet niet of er hier veel mensen waren overgestapt naar de vegapolis maar ik vroeg me af of jullie al alles hebben gekregen? Ik heb een polisblad van agis, en de polisvoorwaarden gekregen maar daarin wordt met geen woord gerept over de vegapolis. Ik heb op internet nog gekeken maar daar word ik ook niet veel wijzer van.

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #41 Gepost op: 22 februari 2007, 19:59:34 »
Ik ben zelf van VGZ naar de Vegapolis van Agis overgestapt, en heb daarbij gebruik gemaakt van de opzegservice van Agis (zij zouden mijn oude verzekering dus opzeggen). Daarbij is kennelijk het een en ander misgegaan: na tig telefoontjes bleek VGZ de opzegging niet te hebben ontvangen en bleef ik ook bij hun verzekerd. Volgens Agis is daar niets aan te doen; resultaat: Agis heeft mijn Vegapolis opgezegd  :frusty: Potverdorie alle moeite voor niks gedaan, nog steeds bij VGZ verzekerd! VGZ heeft te kennen gegeven wel per 1-1-2008 op te zeggen. Tja, dan maar eens opnieuw proberen bij Agis.  ::)

@Marla: ondanks het bovenstaande heb ik deze week van Agis wel nog apart (dus niet bij de polis en het pasje) een blad gekregen met daarop de voordelen van de Vegapolis. Deze info is niet anders dan voorafgaand aan het afsluiten van de verzekering bekend is gemaakt. Ook ontving ik een brief over het bestaan van een enquete over de Vegapolis, die je op www.agisweb.nl/vegapolis kunt invullen.
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #42 Gepost op: 22 februari 2007, 23:01:23 »
Ja die enquete heb ik ook gezien en ingevuld.
Dat blad met die voordelen van de vegapolis had ik wel gekregen bij mijn offerte, maar zoveel heb je daar niet echt aan (zoals je zelf ook al zegt).

Ik had trouwens wel een formulier gekregen van de Visa Greencard, mijn vriend had dat niet. Hij stuurde van de week dus een mailtje naar de agis maar daar wisten ze niks van de greencard en hij kreeg dus echt een belachelijk antwoord.
Ik begin er toch echt een beetje spijt van te krijgen dat ik ben overgestapt, ze beloven je allemaal extraatjes maar uiteindelijk komt er niks van terecht! Ook stom voor jou trouwens, dat dat opzeggen niet is gelukt. Dat is dan nog een van de weinige dingen die bij mij wel goed gingen.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #43 Gepost op: 04 maart 2007, 18:42:45 »
Ik kreeg gisteren een informatiefolder van de Agis en die begint ook met een polis speciaal voor vegetariërs. Zo is er extra vergoeding voor alternatieve geneeswijse & kun je korting krijgen op vleesvervangers.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #44 Gepost op: 05 maart 2007, 10:39:28 »
Dat is de vegapolis....

Ares

Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #45 Gepost op: 22 april 2007, 16:05:03 »
Las laatst in het Agis magazine over de Vegapolis. Interessant. Alleen kan ik nergens vinden in hoeverre alternatieve geneeswijzen beter worden vergoedt. Hebben de mensen met een Vegapolis hier inmiddels ervaring mee?

Agisweb.nl vermeldt alleen het volgende: "Extra vergoeding voor alternatieve geneeswijzen, vanaf de Compleetpolis". En dit is een beetje vreemd, want het is geen extra vergoeding voor mensen met een vegapolis volgens mij want dat kan ik nergens vinden, maar een vergoeding voor iedereen die een aanvullende compleetpolis en de daaropvolgende comfort- en comfortPluspolis heeft. Dat zou dan uitkomen op een vergoeding van 75% tot respectievelijk € 300, € 450 en € 600.
Als er bovenop de standaardvergoedingen een extra vegapolisvergoeding zou zijn dan ben ik zeer geïntereseerd in de polis.

Wellicht dat de Vegapolismensen meer hierover weten?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #46 Gepost op: 22 april 2007, 19:13:44 »
Volgens mij ben ik een van de weinigen die in die ongein getrapt is  :(. Ik doe niet echt aan alternatieve geneeswijzen dus kan je er helaas geen antwoord op geven.

sabine88

vegapolis
« Reactie #47 Gepost op: 29 september 2007, 18:21:47 »
hoi allemaal,

ik hoop dat ik hier mijn vraag bij het goede onderwerp stel....

Ik ben eigenlijk een op zoek naar een nieuwe zorgeverkeraar. Nu is mijn vraag of er mensen zijn die de vegapolis hebben en hoe deze bevalt? Raden jullie mij deze verzekering aan?

Groetjes,
Sabine

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #48 Gepost op: 03 oktober 2007, 15:22:50 »
Ik kan er vrij duidelijk in zijn: nee, ik raad het je absoluut niet aan om bij vegapolis te gaan, ik raad het je zelfs ten sterkste af!


Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #49 Gepost op: 04 oktober 2007, 00:57:52 »
Met zoiets nieuws wacht ik het meestal wel een of twee jaar af of het wel goed gaat. Wij zitten bij het Zilveren Kruis ofwel Achmea en zijn aanvullend verzekerd en door de collectiviteit van mijn werkgever ook nog eens 10% korting (toevallig kozen ze ook voor het Zilveren Kruis.)
Nooit problemen gehad en dat is ook wel wat waard.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #50 Gepost op: 04 oktober 2007, 19:59:19 »
Dat vergoeden van alternatieve geneeswijzen, daar zit ik ook mee. Dat wil ik niet. Dat soort dingen betalen mensen maar zelf. Ik hecht er geen geloof aan, uitzonderingen daargelaten.
Ben vegetarier van de oude stempel en vleesvervangers koop ik ook maar zelden. Toen ik vegetarisch ging koken, waren ze er amper en het zit niet in mijn systeem.
Geen zorgverzekeraar komt slecht uit onderzoeken, maar Agis staat van de zeer goede, goede en redelijke, wel zo'n beetje onderaan. Zoiets meen ik meegekregen te hebben. Dat weeg ik dan ook mee. Bovendien ben ik zeer tevreden over De Friesland, waar ik nu bij ben. Kreeg zelfs een excuus-brief toen er iets fout was gegaan.
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2007, 20:02:10 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #51 Gepost op: 05 oktober 2007, 07:53:55 »
Dat vergoeden van alternatieve geneeswijzen, daar zit ik ook mee. Dat wil ik niet. Dat soort dingen betalen mensen maar zelf. Ik hecht er geen geloof aan, uitzonderingen daargelaten.

Een medestander! Moet nu eerlijk zeggen dat bij mijn huidige verzekeraar het wel zit. Het viel zo mee in de kosten. Het is niet dat ik tegen alle alternatieve geneeswijzen ben, maar wel tegen sommige ;). Toen ik vorig jaar erop ging selecteren vonden veel mensen het raar.  Ben op zich nu tevreden met mijn huidige (collectief Interpolis) via rabobank, maar ik ga wel even kijken naar het collectief bij mijn werk. Al zal het niet zo veel verschillen.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #52 Gepost op: 05 oktober 2007, 20:10:27 »
Mensen willen mij altijd in het hokje geitenwol stoppen. En als je vegetarier bent, denken ze al helemaal dat je voor alternatieve geneeswijzen bent en zo. Rot op. Tussen het vele kaf, zit wel ergens een korrel haver, hoor. Heus wel.
Ik geloof trouwens dat allopathie en homeopathie een flinke overlap hebben. Daar sta ik dan vrijwel alleen in. Op mijn oude werk, probeerde ik vooral pilletjes te doen stoppen. Er zit een hoop onzin bij, hoor. Echt! Een stevige minister van gezondheidszorg zou eens flink de bezem er doorheen moeten halen. Maar ja: een vliegtax, de auto duurder en dan ook nog aan pilletjes komen, waarvan er een substantieel deel m.i. een placebo-effect hebben. Dan ben je wel heel moedig bezig als kabinet.
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2007, 20:12:11 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #53 Gepost op: 05 oktober 2007, 20:35:08 »
Mensen willen mij altijd in het hokje geitenwol stoppen. En als je vegetarier bent, denken ze al helemaal dat je voor alternatieve geneeswijzen bent en zo. Rot op. Tussen het vele kaf, zit wel ergens een korrel haver, hoor. Heus wel.
Ik geloof trouwens dat allopathie en homeopathie een flinke overlap hebben. Daar sta ik dan vrijwel alleen in. Op mijn oude werk, probeerde ik vooral pilletjes te doen stoppen. Er zit een hoop onzin bij, hoor. Echt! Een stevige minister van gezondheidszorg zou eens flink de bezem er doorheen moeten halen. Maar ja: een vliegtax, de auto duurder en dan ook nog aan pilletjes komen, waarvan er een substantieel deel m.i. een placebo-effect hebben. Dan ben je wel heel moedig bezig als kabinet.

Lovelocker for president!  ;)

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #54 Gepost op: 05 oktober 2007, 20:55:37 »
Is de nood in Belgie inmiddels zo hoog?  :P
de tuin: dat ben ik

Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #55 Gepost op: 08 oktober 2007, 09:47:45 »
waarvan er een substantieel deel m.i. een placebo-effect hebben.

Het is toch prima als de verzekering meebetaalt aan middelen die een bewezen placebo-effect hebben? Hoe je dat effect in een dubbelblind-onderzoek moet aantonen weet ik ook niet.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #56 Gepost op: 08 oktober 2007, 10:46:45 »
en dan ook nog aan pilletjes komen, waarvan er een substantieel deel m.i. een placebo-effect hebben.

Dat geldt (ook) voor een substantieel deel van de reguliere medicijnen, dus als je op basis daarvan gaat beoordelen en schrappen dan hou je uiteindelijk niet veel meer over. En wat dan overblijft, daarvan is dan ook nog nieteens alles dubbelblind placebogecontroleerd onderzocht.

Daarnaast is er helemaal niks mis met een placebo-effect. Er zijn testen gedaan waarbij de placebo beter werkte dan het te testen medicijn.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #57 Gepost op: 08 oktober 2007, 11:11:48 »
Er is inderdaad niets mis met het placebo-effect, maar wel als er dure pillen voor worden gebruikt i.p.v. een goedkoop placebo.
Forumkenner 2007 8)

Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #58 Gepost op: 08 oktober 2007, 11:36:59 »
En wat als het placebo-effect evenredig is met de prijs van het 'medicijn'? Dat komt vast ook nog al eens voor.
En daarbij wordt je binnenkort door de dokter het bos in gestuurd.
« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2007, 11:40:02 door K@ñzi »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #59 Gepost op: 08 oktober 2007, 11:48:34 »
Waarom zou je een duurder middel dan een goedkoop placebo geven als het effect hetzelfde is?
Ik vind het zo gek nog niet om mensen het bos in te sturen op andere manieren gezonder te maken dan met pillen.
Forumkenner 2007 8)