Vegatopia Forum

Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #20 Gepost op: 06 december 2006, 06:48:16 »
De tussenpersoon komt onverwacht tegen etenstijd binnen vallen om een vorkje mee te prikken.

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #21 Gepost op: 07 december 2006, 02:52:37 »
De tussenpersoon komt onverwacht tegen etenstijd binnen vallen om een vorkje mee te prikken.
  :D

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #22 Gepost op: 07 december 2006, 20:13:31 »
Het moment dat ik hoorde van deze verzekering heb ik een polis aangevraagd. Ook t.n.t. nog geen reactie op gehad.
Ik ben erg benieuwd!
Ik vroeg me idd ook al af hoe ze dit willen gaan controleren. Onaangekondigde bezoekjes zit ik persoonlijk niet echt op te wachten....
Vind ik gewoon niet prettig voelen. Bovendien laat ik nooit zomaar iemand binnen in mijn huis, zeker niet als ik alleen thuis ben. Ik moet het allemaal nog zien....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #23 Gepost op: 07 december 2006, 20:33:41 »
Het moment dat ik hoorde van deze verzekering heb ik een polis aangevraagd. Ook t.n.t. nog geen reactie op gehad.
Ik ben erg benieuwd!
Ik vroeg me idd ook al af hoe ze dit willen gaan controleren. Onaangekondigde bezoekjes zit ik persoonlijk niet echt op te wachten....
Vind ik gewoon niet prettig voelen. Bovendien laat ik nooit zomaar iemand binnen in mijn huis, zeker niet als ik alleen thuis ben. Ik moet het allemaal nog zien....

omgekeerde risicoselectie zorgpremie lijkt verboden te zijn...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Jippia

Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #24 Gepost op: 10 december 2006, 16:43:19 »
Wij zitten met grote tevredenheid bij Univé. Hiervoor zaten we via het werk van mijn man bij Geové en dat beviel ons niet zo goed. Moeilijk te bereiken en soms wat achter met betalen. Met het nieuwe stelsel hebben we het meteen omgezet naar Univé. Wij hebben allebei via ons werk collectieve verzekeringen aangeboden gekregen, maar hebben geen zin om weer over te stappen en zijn tevreden met de service dus houden we het hierbij.

Mirjam

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #25 Gepost op: 10 december 2006, 17:58:39 »
Als ik het dus goed begrijp schiet het niet zo op met die vega verzekering!?

Maargoed ik kom over 3 weken weer naar Nederland en moet dus toch een verzekering regelen, weet iemand een goedkope, goede en vooral breed dekkende verzekering? Ik ben al een aantal keer aan het zoeken geweesd op i'net maar het is zoveel! Er zijn zoveel zorgverzekeraars dat ik door de bomen het bos niet meer zie! Mijn gevoel zegt ga met een bekende, maargoed misschien zijn de minder bekende zorgverzekerars ook wel goed!?En weet iemand waar je teruggave/tegemoetkoming (34 euro is dat toch?) van de overheid moet aanvragen? Het is waarschijnlijk niet het beste bericht om dit in te vragen maar weet zo snel niet waar dit te plaatsen...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #26 Gepost op: 10 december 2006, 18:58:35 »
www.independer.nl voor de verzekeringen


De Belastingdienst verzorgt de tegemoetkoming:
http://www.belastingdienst.nl/variabel/zorgverzekeringswet/
« Laatst bewerkt op: 10 december 2006, 19:00:26 door Hizikigrrrl »

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #27 Gepost op: 10 december 2006, 19:04:18 »
www.independer.nl voor de verzekeringen


De Belastingdienst verzorgt de tegemoetkoming:
http://www.belastingdienst.nl/variabel/zorgverzekeringswet/

Hey hartstikke bedankt! Ik was al op die independer website gestuit en vond het eerlijk gezegd niet echt heel 'breed', je moest maar 2 of 3 dingen invullen en dan denken ze al te weten welke verzekering het beste voor je is...maar misschien moet ik er nog eens uitgebreider op gaan kijken!

Nogmaals bedankt!

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #28 Gepost op: 10 december 2006, 20:55:19 »
Hier is meer info te vinden!  :D Hier ook.
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #29 Gepost op: 10 december 2006, 21:25:57 »
Wildflower --> thanks so much! Ik ben nu een beetje aan het rondneuzen op die site van agis maar vind het niet de duidelijkste site ooit gemaakt...

Vind het onduidelijk dat ze bij vergoedingsoverzicht gebruik maken van een die 5 rondjes waarvan ze er dan een aantal inkleuren (sorry weet niet zo snel hoe je dat noemt). Waarom zetten ze nou nergens een lijst met echte getallen?!

Als ik daar de basisverzekering neem en de simpelste aanvullende verzekering en dan ook nog een goede tandverzekering (waarom combineren ze die niet) kom ik uit op 115 euro...is dat niet wat veel per maand? En dan heb ik nog niet eens het vegetariersgedeelte toegevoegd...maargoed volgens mij opent safari deze website niet helemaal goed want ik kan maar de helft lezen..ik ga nog even puzzelen...Maar nogmaals bedankt!

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #30 Gepost op: 10 december 2006, 21:51:42 »
Wildflower --> thanks so much! Ik ben nu een beetje aan het rondneuzen op die site van agis maar vind het niet de duidelijkste site ooit gemaakt...

Vind het onduidelijk dat ze bij vergoedingsoverzicht gebruik maken van een die 5 rondjes waarvan ze er dan een aantal inkleuren (sorry weet niet zo snel hoe je dat noemt). Waarom zetten ze nou nergens een lijst met echte getallen?!

Als ik daar de basisverzekering neem en de simpelste aanvullende verzekering en dan ook nog een goede tandverzekering (waarom combineren ze die niet) kom ik uit op 115 euro...is dat niet wat veel per maand? En dan heb ik nog niet eens het vegetariersgedeelte toegevoegd...maargoed volgens mij opent safari deze website niet helemaal goed want ik kan maar de helft lezen..ik ga nog even puzzelen...Maar nogmaals bedankt!

Graag gedaan hoor!  :)

Je hebt gelijk, de site is erg onduidelijk. Die van mijn huidige verzekeraar VGZ overigens ook.  >:(

Trouwens, als je de berekening maakt dan zit het 'vega-gedeelte' daarin al verdisconteerd.

115 euro is niet ontzettend veel heb ik het idee. In de polis voor 2007 van VGZ bedraagt de totale premie rond de 110 euro, en dan heb ik ook maar een gemiddelde aanvullende dekking.

Vraag me uberhaupt af of het verzekeringssysteem in het algemeen niet goedkoper cq. eerlijker kan. Ben dit jaar niet eens 1 keer bij de huisarts geweest (gelukkig maar overigens). Hopelijk is de Vegapolis een begin van een systeem met meer eigen verantwoordelijkheid (hoewel natuurlijk niet iedereen iets aan zijn/haar ziekte kan doen).
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #31 Gepost op: 11 december 2006, 14:27:34 »
Verzekeringen zijn duur. Ik betaal nu 116 en ik ga per januari 130 euro per maand betalen, omdat ik de tandartskosten goed verzekerd heb.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #32 Gepost op: 12 december 2006, 11:33:26 »
Ik heb bericht van de vegapolis gehad :D

Betreft: deze week komt de offerte voor uw VegaPolis. Maar u kunt ‘m ook vandaag al hebben…
Vierhouten, 11 december 2006



Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw aanvraag om meer informatie over de VegaPolis.
Onze lange zoektocht naar de beste verzekeraar om mee samen te werken heeft resultaat gehad. Agis heeft de VegaPolis op een geweldige manier inhoud gegeven. Een collectieve zorgpolis waarin het voordeel kan oplopen tot honderden Euro’s per persoon! Plus extra dekking die is toegesneden op de wensen van vegetariërs. U kunt bij Agis zelfs al een basisverzekering afsluiten vanaf slechts 71,82 € per maand!
Uniek in de wereld, zo’n zorgverzekering voor vegetariërs en daarom hopen we dat heel veel mensen mee zullen doen om de VegaPolis tot een groot succes te maken.

Deze week ontvangt u van Agis alle informatie over de nieuwe polis, zodat u op uw gemak de voordelen kunt afwegen tegen het aanbod van uw huidige verzekeraar. Bent u al verzekerd bij Agis, dan is de keuze snel gemaakt. Eén telefoontje is dan al voldoende om over te stappen op de VegaPolis!
Wilt u niet wachten op de toezending van de informatie dan kunt u vandaag ook al alle polisinformatie online aanvragen bij Agis en de VegaPolis afsluiten. Dat kan hier


Veel dank voor uw geduld, ik ben ervan overtuigd dat het wachten beloond is met een unieke polis!

Met vriendelijke groet,
PreventiePolis/ VegaPolis,


Niko Koffeman

P.S. Alvast even de belangrijkste eigenschappen van de VegaPolis op een rijtje:



- Vegapolis, de eerste collectieve zorgverzekering voor vegetariërs ter wereld, i.s.m. Agis.
- Lagere premie, dekking toegesneden op de wensen van vegetariërs, voordeel tot € 309,= per persoon (inclusief extra’s) plus extra dekking
- U profiteert van de korting die hoort bij uw bewuste leefwijze
- We kunnen samen het bewijs leveren van de gezondheidsvoordelen van vegetarisme, doordat de zorgconsumptie van een grote groep vegetariërs eindelijk in kaart gebracht wordt
- Een substantieel deel van de opbrengst van de verzekering komt ten goede de Nederlandse Vegetariërs Bond , Wakker Dier of Adopteer een Kip doordat u uw bijdrage aan deze organisatie tot een bedrag van € 25,= mag declareren bij Agis
- De voordelen zullen breed belicht worden en anderen kunnen inspireren tot een keuze voor het vegetarisme
- De polis staat ook open voor vleesverlaters (tenminste 3 dagen per week geen vlees) op voorwaarde dat ze binnen 3 jaar overschakelen op een dieet zonder vlees
- U krijgt korting op vegetarische diners bij restaurants die zijn aangesloten bij de kortingsregeling van de NVB
- U bent gratis aangesloten bij de stichting PreventiePolis die zich inzet voor de bevordering van preventieve gezondheidszorg en een duurzame samenleving
- U ontvangt een Visa Greencard ter waarde van € 75,= waarmee al uw aankopen levenslang CO2 gecompenseerd worden
- Wanneer u overstapt naar Agis hoeft u de eerste twee maanden geen premie te betalen voor de aanvullende dekking
- U mag elk jaar € 25,= aan “vleesvervangers” declareren
- U krijgt 5% korting op de basisverzekering én op de aanvullende verzekering
- Bij jaarbetaling krijgt u nog eens 4% extra korting
- U kunt al een basisverzekering afsluiten vanaf € 71,82 per maand (incl. kortingen)

Ik wacht in spanning af!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #33 Gepost op: 16 december 2006, 19:34:14 »
Ik denk dat ik wacht met het afsluiten van een verzekering tot ik weer in Nederland ben. Dat is toch mogelijk? Om je dan zeg maar te verzekeren met terugwerkende kracht tot de dag je in NL aankomt? Thuis zal die info van de vegapolis ook wel op me wachten en ik vind het prttiger om alles door te lezen op papier! Maar het klinkt goed!

Laurita_24 --> heb jij al besloten of je voor de vegapolis gaat?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #34 Gepost op: 16 december 2006, 19:42:54 »
Ik denk dat ik wacht met het afsluiten van een verzekering tot ik weer in Nederland ben. Dat is toch mogelijk?

Lijkt me wel, mar begin er wel meteen aan als je weer in NL bent. Je zal zien dat je net een arm breekt als je onverzekerd bent...

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #35 Gepost op: 16 december 2006, 22:55:43 »
Agis was toch negatief in het nieuws? Ik weet het niet meer precies...was noodlijdend door een uittocht van klanten, maar er was ook iets anders mee. Het kan kluts zijn. Hmmm, ik weet niet. Ik ben heel tevreden met De Friesland.
« Laatst bewerkt op: 16 december 2006, 22:58:09 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #36 Gepost op: 19 december 2006, 20:43:28 »
Ik heb net mijn polis ingevuld. Ik kies voor een basisverzekering (met 5% korting) en een aanvullende verzekering (ook met 5% korting én 2 maanden gratis) Ik heb hiervoor gekozen omdat ik het gewoon een mooi initiatief vind en dat wil steunen en omdat de alternatieve geneeswijze beter wordt vergoedt dan waar ik nu zit.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #37 Gepost op: 19 december 2006, 21:32:02 »
Ik kreeg vandaag het een en ander van Agis opgestuurd, met een brief erbij over de Vegapolis. Ik kreeg ook post van Wakker Dier; zou Agis daarvan mijn adres hebben gekregen?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #38 Gepost op: 21 december 2006, 16:25:44 »
Ik heb me ook maar aangemeld voor de vegapolis, al was het alleen maar om die credit card  :D ;)

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #39 Gepost op: 04 januari 2007, 21:25:46 »
Laurita_25 --> 1 van de redenen die jij noemt om voor de vegapolis te gaan is de alternatieve geneeskosten die beter vergoed zouden worden dan bij je oude verzekering?? Maar bij de basispolis en de simpelste aanvullende verzekering van agis worden alternatieve geneeskosten juist helemaal niet vergoed, pas als je je heel erg aanvullend gaat verzekeren!

Ik heb besloten niet voor de vegapolis te gaan. Vind de voordelen niet echt denderend! 25 euro aan vlees vervangers en wat vitamine pilletjes zijn niet echt mijn ding. Geeft naar mijn idee niet echt vertrouwen in een vegetarische leefstijl.

Vind het wel lastig om een juiste verzekering uit te zoeken, er is zoveel keuze! Maargoed moet er toch snel eentje hebben!

Ben benieuwd naar de ervaringen van de mensen die de vegapolis hebben voor het komende jaar! Hoop dat jullie over een tijdje eens 'verslag' uit willen brengen!??  :)