Vegatopia Forum

Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #100 Gepost op: 07 december 2010, 21:24:10 »
Ik blijf toch bij Zilveren Kruis, via mijn werkgever heb ik collectiviteitskorting en dat maakt een verzekering daar toch gunstig.
« Laatst bewerkt op: 07 december 2010, 21:27:28 door Dot »
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #101 Gepost op: 07 december 2010, 21:25:26 »
collectief is vaak het goedkoopst idd!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #102 Gepost op: 08 december 2010, 10:39:35 »
collectief is vaak het goedkoopst idd!
Vaak wel, maar niet altijd.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #103 Gepost op: 08 december 2010, 13:15:11 »
Ik kan alleen collectief bij een christelijke verzekeraar, de naam spreekt boekdelen  :-X

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #104 Gepost op: 08 december 2010, 13:18:09 »
nee joh! je kan tegenwoordig met je airmilespas, je donorregistratie, via PMA eigenlijk op elke manier wel via een collectief
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #105 Gepost op: 08 december 2010, 13:18:25 »
Ik kan alleen collectief bij een christelijke verzekeraar, de naam spreekt boekdelen  :-X

Independer heeft ook collectiviteitskortingen.

(Deze is eng).

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #106 Gepost op: 08 december 2010, 14:38:35 »
Via http://www.unitedconsumers.com/index.asp kun je geloof ik bijna iedere verzekering collectief afsluiten.
Tenminste ik had eerst Delta Lloyd via hun en nu ben ik per 1-1-2011 overgestapt naar VGZ.

Maar ik wil graag veel alternatieve behandelingen vergoed krijgen :)

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #107 Gepost op: 08 december 2010, 15:43:07 »
Hebben jullie een voorkeur voor een natura- of een restitutiepolis? In het ene geval vergoedt je verzekeraar jou de kosten die je maakt (waar je ze ook maakt) en in het andere geval heeft je verzekeraar met bepaalde zorgaanbieders een contract en kun je alleen daar terecht.

In theorie lijkt het me dan gaver om niet gebonden te zijn aan waar je verzekeraar een contract mee heeft, maar in praktijk heeft mijn verzekeraar voor zover ik het kan overzien (en daar zal de crux dus wel zitten) met de hele wereld een contract.
En het zou natuurlijk ook fijn zijn om van tevoren te kunnen kijken waar ze de beste behandeling voor iets kunt krijgen en daar dan je verzekering op af te stemmen, maar ik zou niet weten waar ik dan naar zou moeten kijken (omdat ik niets heb).
This is between me and the vegetable!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #108 Gepost op: 08 december 2010, 15:44:50 »
Ik zou nooit en restitutiepolis nemen, in veel gevallen betaal je alsnog 20% zelf. En zover ik kon ontdekken, kun je er net zoveel gebruik van maken als je een naturapolis hebt.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #109 Gepost op: 08 december 2010, 15:51:56 »
Kun jij uitleggen wat het verschil precies is?
This is between me and the vegetable!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #110 Gepost op: 08 december 2010, 16:12:07 »
In principe is het dus het idee dat je meer keuze vrijheid hebt. In de praktijk valt dat vies tegen  ;) als je een rollator volledig vergoed krijgt uit je natura en maar een max bedrag uit de restituti.. keuze hebben blijkt duur  :P
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #111 Gepost op: 08 december 2010, 16:14:57 »
In principe is het dus het idee dat je meer keuze vrijheid hebt. In de praktijk valt dat vies tegen  ;) als je een rollator volledig vergoed krijgt uit je natura en maar een max bedrag uit de restituti.. keuze hebben blijkt duur  :P

mmm. Ik kies juist voor een polis waarbij ik mag kiezen. En de dingen die ik mogelijk nodig heb, gaan lang niet altijd tot een bepaald bedrag. En als het zo moet zijn dat ik alleen het lelijke brilletje mag kiezen, dan maar wat meer keuze en bijbetalen. ;)

Maar het is wel zo dat mijn huidige verzekeraar met iedereen een contract heeft (wat Maartje ook al aangaf).

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #112 Gepost op: 08 december 2010, 16:28:35 »
bril is niet uit de basis..  ;) en idd de grotere zorgaanbieders hebben contracten met bijna alle aanbieders
Maar het is niet zo dat je bij een naturapolis geen gebruik kunt maken van niet gecontracteerde zorgaanbieders..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #113 Gepost op: 08 december 2010, 16:29:56 »
Hmm, ik dacht dat ik een naturapolis had (want maar een beperkte hoeveelheid aanbieders) maar het blijkt wel degelijk een restitutiepolis te zijn.
En die 20% die je bij restitutiepolissen vaak zelf moet betalen, is dat dan je eigen risico (dus met een vast maximum) of is dat van alles?
This is between me and the vegetable!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #114 Gepost op: 08 december 2010, 16:31:00 »
ligt aan de aanbieder, maar hier is dat eigen bijdrage en dus geen eigen risico. en je betaald daar ook een paar euro per maand meer voor.
edit; ik ga nu naar huis, maar mocht je bij de zorgverzekaar die over de regenboog gaat zitten, pb me even, dan kan ik je precies uitleggen hoe en wat  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #115 Gepost op: 08 december 2010, 16:53:17 »
Afgelopen maandag had Radar daar een heel item over. Ze adviseerden restitutie

Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #116 Gepost op: 08 december 2010, 17:01:33 »

En die 20% die je bij restitutiepolissen vaak zelf moet betalen, is dat dan je eigen risico (dus met een vast maximum) of is dat van alles?

Uit die Radaraflevering viel duidelijk af te leiden dat je bij een naturapolis gebonden was aan de contractanten van de zorgverzekeraar, of anders in de regel zo'n 20% tot 30% zelf moet betalen. Als dat bij een restitutiepolis standaard ook zo zou zijn, zou het bestaan daarvan nogal futiel zijn.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #117 Gepost op: 08 december 2010, 17:24:21 »
Bij mijn restitutiepolis is het dus blijkbaar wel zo, en ik heb geen idee wat dan nog het verschil met een naturapolis is.

Ik vraag me vooral af wat ook alweer de goede reden was dat iedere Nederlander dit soort stomvervelende dingen tegenwoordig zelf moet bedenken, was het nou echt zo veel slechter toen iemand anders de verkeerde keuze maakte?
This is between me and the vegetable!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkopere zorgverzekering voor vegetariërs
« Reactie #118 Gepost op: 10 december 2010, 19:08:00 »
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!