Vegatopia Forum

Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Gepost op: 14 september 2006, 07:30:28 »
Willen we dat? Met z'n allen bij elkaar hokken in een kasteel als we oud zijn?

http://www.ad.nl/utrecht/amersfoort/article624831.ece

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2006, 09:39:59 »
Ikke ook! Als er een lift is tenminste, maar dat zal wel. (Dat zal mogelijk ook wel het probleem zijn, want hoeveel mag je aanpassen in een kasteel?)

Maargoed, een vega-bejaardentehuis lijkt me wel handig en gezellig (kun je in een gewoon bejaardentehuis eigenlijk vega eten?), en dit kasteel ziet er cool uit.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #2 Gepost op: 14 september 2006, 09:48:25 »
Mij lijkt het ook wel wat, afgezien dat het niet in een stad is. Ik denk niet dat een lift inbouwen in een kasteel een probleem is, zeker niet in een kasteel voor bejaarden.

Gezien de wachtlijst is het misschien trouwens wel slim om je alvast in te schrijven :P

Hier wat meer info over het kasteel, hier over het al bestaande vegetarische zorgcentrum.

Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #3 Gepost op: 14 september 2006, 09:54:34 »

Ik moet er niet aan denken mijn dagen te moeten gaan slijten in een bejaardenhuis.
Ook al is het een kasteel, als je begrijpt wat ik bedoel.
En al helemaal niet in een stad!
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #4 Gepost op: 14 september 2006, 10:08:51 »
Ik schrijf me in voor een plekje over 40 jaar  :O
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Sam

  • ******
  • 7.145
Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #5 Gepost op: 14 september 2006, 15:47:19 »
Ik hoef niet zozeer met medevegetariers samen te wonen, maar een woongroep met vrienden met in-huis verzorging lijkt me wel wat. Als dat een kasteel kan zijn, zoveel te beter, maar een oude fabriekshal die verbouwd is (in de stad) zou ik nog leuker vinden. Een beetje zoals een studentenhuis, maar dan met schoonmaakster en catering (en medische zorg indien nodig). Ik zou eerder kiezen voor een woongroep met vrienden dan voor vegetariers, duikers of andere doelgroepen. Ik heb al een groep van een stuk of zes vrienden die hier ook wel wat in zien dus dat kan best gezellig worden na ons pensioen  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Harry

Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #6 Gepost op: 15 september 2006, 02:25:57 »
Mij lijkt het ook wel wat, afgezien dat het niet in een stad is.
Het ligt wel vlakbij het immer bruisende Houten.

Harry

Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #7 Gepost op: 15 september 2006, 02:42:18 »
Het lijkt me wel een leuke werkplek. Ligt lekker dichtbij, dus is goed te fietsen. Ik ga eens informeren.

Aiko

Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #8 Gepost op: 15 september 2006, 08:05:21 »
Vertel even wanneer je binnenbent, hebben we een mooie locatie voor een Vegatopia-uitje.

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #9 Gepost op: 21 september 2006, 01:57:44 »
Leuk!

Haha, maargoed ik ga wel naar felixoord! Ligt in de buurt van mijn woonplaats! Iemand schreef hierboven dat ie niet zonodig met andere Vegetariers samen wil wonen...maar nadat ik zelf stage heb gelopen in een bejaardenhuis wil ik dat zelf absoluut wel!! Het eten is daar zo goor, en bekende Nederlandse hap: aardappelen, stukje vlees en te lang gekookte groenten...straks ben je dement en zetten ze je gewoon een stuk vlees voor, nee dan ga ik voor zekerheid, mensen die hetzelfde denken over belangrijke zaken en waarschijnlijk eten dat veel beter te 'pruimen' is!

Harry

Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #10 Gepost op: 21 september 2006, 10:07:06 »
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Felixoord niet zo goed draait/draaide vanwege problemen tussen het management (waarom zegt men niet gewoon leiding?) en het personeel. Maar ja, waar zijn dat soort problemen nou niet in de (ouderen)zorg vraag ik mezelf wel eens af? ::)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #11 Gepost op: 21 september 2006, 16:03:44 »
Ik ben er wat dichter bij dan de meesten hier en ik moet zeggen dat het mij wel aantrekt. Maar als je de ontwikkelingen ziet die keukens in ziekenhuizen doormaken dan is het niet zo verwonderlijk dat er ook steeds meer in gangbare verzorgingshuizen vegetarische maatlijden zijn te krijgen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #12 Gepost op: 21 september 2006, 18:44:43 »
Jeuh  :) wat sneu dat het niet zo goed met felixoord gaat  :(
,,,,فلافل

Harry

Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #13 Gepost op: 21 september 2006, 19:28:52 »
Ik ben er wat dichter bij dan de meesten hier en ik moet zeggen dat het mij wel aantrekt.
"Assen is toch niet zo dicht bij Oosterbeek of Werkhoven", dacht ik toen ik het las. Toen had ik pas door dat je het over leeftijd had. ::) Ik word toch een dagje ouder. ;)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #14 Gepost op: 21 september 2006, 19:32:51 »
Ik ben er wat dichter bij dan de meesten hier en ik moet zeggen dat het mij wel aantrekt.
"Assen is toch niet zo dicht bij Oosterbeek of Werkhoven", dacht ik toen ik het las. Toen had ik pas door dat je het over leeftijd had. ::) Ik word toch een dagje ouder. ;)
taal kan erg genuanceerd zijn inderdaad. Maar als ik het geografisch had bedoeld had ik wel 'wonen' gebruikt. Maar jouw ironie ontgaat mij zelden en is een grote bron van vermaak.  :D
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Irene

Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #15 Gepost op: 29 september 2006, 16:21:51 »
Ja daar ga ik heen als ik oud en bejaard ben! :D

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #16 Gepost op: 26 oktober 2006, 12:19:34 »
Iedereen wil er heen, zo te horen. Uit het Brabants Dagblad: "De komende jaren bouwt de Stichting Philadelphia Vegetarisch Centrum er twee nieuwe grote parken voor vegetarische ouderen bij. „We kunnen de vraag niet aan. Er staan nu al 1300 mensen op de wachtlijst.“"


Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #17 Gepost op: 26 oktober 2006, 21:04:32 »
Lijkt me ook wel wat!

psychogoogje

Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #18 Gepost op: 28 november 2006, 22:34:52 »
Ik heb de links al doorgestuurd naar m'n moeder  ;D
Die is 70 en fanatiek vega!

proud-veggie

Re:Als bejaarde wonen in een vegetarisch kasteel
« Reactie #19 Gepost op: 11 maart 2007, 17:53:01 »
Het lijkt me wel wat om daar later terecht te komen. Maar voor mij is het wel ver weg. Dan krijg je zelde bezoek. Maar tegen de tijd dat ik 70 ben zijn er waarschijnlijk veel meer vegetarische verzorgingshuizen. Ze zoeken bij Felixoord een helpende om er te werken. Eind dit jaar ben ik afgestudeerd helpende, maar ik ga verder leren, anders had ik daar gesolliciteerd.