Vegatopia Forum

Koe ziet hoe soortgenoot wordt geserveerd

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Koe ziet hoe soortgenoot wordt geserveerd
« Gepost op: 12 september 2006, 17:20:07 »
Ik snap niet zo goed waarom ze nou uitgerekend mij dit persbericht toesturen. Denken ze soms dat Vegatopia blij is met biologische koeien op borden? Of dat wij de bijeenkomst wat kunnen opluisteren door militante vegetariërs en veganisten op te roepen om Paradiso te bestormen? Nou, fout gedacht. Het boeit ons hoegenaamd geen meter.

CENTRAAL KOE-EXAMEN IN PARADISO: EEN
6-GANGEN DINER

Het Centraal Koe-examen in Paradiso is een theatraal 6-gangen diner dat bezoekers inzicht geeft in wat zij eten. We volgen de koe, van haar plek in de wei tot haar plek op ons bord. Met videofragmenten, korte lezingen, testjes en discussies met interessante gasten worden bezoekers meegevoerd in de wereld van de voedselindustrie.

De moderne mens staat ver af van zijn voedsel. Voor wie wil weten wat hij eet wordt op 5 oktober in Paradiso een tipje van de sluier opgelicht tijdens een avond die het midden houdt tussen een informatief symposium, theater en een smakelijk 6 (!) gangen diner. Het Centraal Koe-examen is een ware confrontatie met eten én een unieke ervaring!

Het diner wordt op het podium in de Grote Zaal van Paradiso bereid terwijl onze speciale gast Bertha (een circuskoe uit de stal van Pammy Boltini, gewend aan muziek en rumoer) toekijkt. Iedere gang biedt een opmaat voor nieuwe informatie over onderwerpen die bij velen bekend zijn, maar waarvan weinig mensen echt weten hoe het zit: hoe leeft een biologische koe anders dan een niet-biologische koe, hoe worden geur- en smaakstoffen gemaakt, wat zit er in veevoer? Het Centraal Koe-examen is naast een informatieve avond ook een poging de vanzelfsprekendheid te doorbreken waarmee wij met ons dagelijkse eten omgaan.
 
Presentatie: Martijn de Greve. Gasten zijn onder anderen: Arno Veenhof (eigenaar Slagerij Yolanda en Fred de Leeuw), Gertjan van Tunen (boer, Koningshoeve Spaarnwoude), Caroline Korsten (Senior Flavorist/IFF), Jan Traanman (Category Manager Vlees/Schuitema-C1000), Wijnand Wiegeraadt (Nederlandse Vereniging Diervoederindustrie). Concept: Paradiso / Mister Kitchen (www.misterkitchen.nl). Regie: Femke Janssen. Diner: Chef Valentijn. Met dank aan ‘Keuringsdienst van Waarde’ (RVU).

Datum:   5 oktober 2006
Entree: 35 euro
Aanvang: 20:00 uur, deur open: 19:30
Locatie: Paradiso
Kaartverkoop vanaf 19 augustus. Alleen kaarten in de voorverkoop!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Koe ziet hoe soortgenoot wordt geserveerd
« Reactie #1 Gepost op: 16 september 2006, 18:14:53 »
 ::)  Ik moet  er onmiddellijk aan denken als een scene in The good life(Terug naar de natuur), de serie die ik vroeger zo grappig vond.
de tuin: dat ben ik

proud-veggie

Re:Koe ziet hoe soortgenoot wordt geserveerd
« Reactie #2 Gepost op: 07 oktober 2006, 21:03:20 »
Dan is inderdaad raar jan.

Vegatopia heeft niets met biologisch vlees te maken

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Koe ziet hoe soortgenoot wordt geserveerd
« Reactie #3 Gepost op: 07 oktober 2006, 22:07:49 »
Maar ook die circuskoe erbij!