Vanavond met Lynnova in de Verkadefabriek te Den Bosch geweest. Een hippe plek waar het behalve fijn film kijken of theater bijwonen, ook goed maaltijd nuttigen is. Het begint al bijzonder sympathiek met het openen van de menukaart, want welke gerechten staan pontificaal bovenaan de kaart vermeld, precies, de vegetarische. Het eerste gerecht, het fijn allitererende Tofu en Tempé, zag er qua opsomming van de afzonderlijke tot het gerecht behorende bestanddelen, laten we voor het gemak zeggen, de ingrediënten, vertrouwenwekkend veganistisch uit, maar navraag bij het overigens zeer sympathieke en tot het beantwoorden van gestelde vragen zeer bereidwillige meisje van de bediening (ik wilde eerst dienstertje schrijven, maar terwijl ik dat woord overwoog, daagde het mij dat dat wel eens als een pjeroratieve aanduiding zou kunnen worden opgevat, hetgeen ik liever meteen vermijd door het woord niet te gebruiken dan het later te moeten ontkrachten, ik bedoel dat is zoon gedoe); navraag bij het zeer vriendelijke dienstertje, pardon, meisje van de bediening, leerde dat de T T (kort voor Tofu en Tempé) normaliter bereid werd in een mengsel van olie en boter (dat mengsel had ook een naam, die het meisje van de bediening ook paraat had, ik nu alleen even niet). Maar geen nood, het gerecht kon ook gewoon in de olijfolie bereid worden. Minder bereid tot opoffering voor het welzijn van boerderijdieren dan Lynnova, ben ik nog steeds lacto ovo vegetariër en ik koos dan voor het tweede gerecht op de kaart, een tomaten- en linzenrisotto met een loempia gevuld met gegrilde paprika, aubergine en geitenkaas. Heerlijk, mensen, echt om van te smullen. De risotto vol van smaak, ietsje gekruid en romig, en de loempia lekker knapperig van buiten een heerlijk hartig van binnen (hier typte ik per abuis billen - ik ben me er toch eentje). Ook Lynnova zat lekker te smikkelen, al gaf ze wel aan, en terecht, ik heb ook geproefd (maar ook als ik niet geproefd had, zou dat zonder meer terecht geweest zijn, want het culinaire beoordelingsvermogen van Lynnova is aan geen enkele twijfel what so ever onderhevig); al gaf ze wel aan dat de tempé zoals zij en ik hem bereiden toch net even lekkerder is. Sympathiek (dat is de derde en meteen laatste keer dat ik dat woord in dit stukje gebruik) was ook dat de salade die Lynnova kreeg opgediend nog voor we konden reclameren (wat we niet eens gedaan zouden hebben want zulke zanikerds zijn wij niet) werd teruggehaald omdat er ei in de dressing verwerkt was of zou zijn (er zat in elk geval parmezaanse kaas op). Kortomo, het eten was goed, we hadden er een lekker glaasje wijn bij, en we hebben de burgemeester van Den Bosch nog gezien, want die zat er ook met zijn gezin.