Vegatopia Forum

Milieuvriendelijke luiers

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Milieuvriendelijke luiers
« Reactie #20 Gepost op: 27 juli 2011, 21:18:22 »
Moet die niet opgegeten worden dan?

Heh ja, een lekkere paté van maken ofzo!  :P

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Milieuvriendelijke luiers
« Reactie #21 Gepost op: 29 juli 2011, 17:07:50 »

Ik ben benieuwd welke draagdoeken je wil gebruiken. Zullen we anders even overstappen op facebook met dit gesprek?

Ik heb de tricot slen van de prenatal gebruikt, daar was ik supertevreden over. Rekbaar, goed wasbaar, snel droog en (als je eenmaal weet hoe) erg makkelijk /snel in gebruik. Toen wij hier net woonden en miep 3 nog wel eens half slapend mee moest naar school hing ik haar er nog wel eens in (met zeg maar 2).
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Milieuvriendelijke luiers
« Reactie #22 Gepost op: 05 december 2011, 13:29:58 »
Even een kleine update:

Die luiers bleken tijdens mijn zwangerschap nogal verslavend te werken, ik had dus een flinke stash opgebouwd (wel allemaal tweedehands).
L. is echter nogal mini dus de meeste passen nog niet, maar degene die wel passen gebruiken we toch regelmatig. Het valt me ook niks tegen, hoewel de luiers die ik zelf het leukste vond (Itti bitti, zien er superschattig uit) blijkbaar niet goed zitten en ze daar dus last krijgt van lekkage.
Wat Annemieke zei over de bewegingsvrijheid kan ik me wel iets bij voorstellen, zo'n luier is echt een stuk dikker maar ook stugger, ik merk nu al dat ze haar benen minder makkelijk kan bewegen. Dus ik moet nog even zien wat we gaan doen als ze beweeglijker gaat worden. Overigens gebruiken we ook nog wegwerp, een beetje 50/50 dus.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Milieuvriendelijke luiers
« Reactie #23 Gepost op: 05 december 2011, 14:16:56 »
Zoiets had ik ook wel gewild. Maar je haalt die luiers en qua milieu en kosten dus alleen uit als je ze altijd gebruikt en dan ook nog voor meerdere kinderen.
Wij gaan het dus maar niet eens proberen met de tweede.

Maar ze zijn inderdaad wel reuzeschattig!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Milieuvriendelijke luiers
« Reactie #24 Gepost op: 05 december 2011, 14:52:52 »
Overigens gebruiken we ook nog wegwerp, een beetje 50/50 dus.

Je hebt ook milieuvriendelijke wegwerpluiers, misschien is dat wat?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Milieuvriendelijke luiers
« Reactie #25 Gepost op: 05 december 2011, 15:20:58 »
Overigens gebruiken we ook nog wegwerp, een beetje 50/50 dus.

Je hebt ook milieuvriendelijke wegwerpluiers, misschien is dat wat?

Zou ik heel graag willen maar die zijn zo duur! We willen die wasbare luiers wel vaker gaan gebruiken maar hebben er nu nog niet genoeg die goed passen. Ik heb wel genoeg grotere dus op den duur hebben we al een stuk meer.
Wat kosten betreft scheelt het natuurlijk enorm dat ik ze tweedehands heb gekocht, en als de luiers straks nog een beetje fatsoenlijk zijn ga ik ze ook weer verkopen.
Ik heb nu ook wasbare billendoekjes trouwens, wel nieuw gekocht. Heel fijn en makkelijk in gebruik, en ze hebben tenminste niet zo'n belachelijk sterke lucht.

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Milieuvriendelijke luiers
« Reactie #26 Gepost op: 07 december 2011, 15:54:15 »
Wel goed dat ze goedkoper zijn dan Pampers. Ze kosten dus niet de hoofdprijs. Maar ik weet nog wel dat mijn kinderen in de luiers waren. Ik bleef thuis voor de kinderen dus we hebben bewust gekozen van 1 salaris met z’n vieren te leven. Dan kocht ik de aller-goedkoopste luiers die er waren. En ik denk dat vandaag de dag dat helemaal geld voor gezinnen als ik het journaal hoort dat er steeds meer armoede in Nederland is.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Milieuvriendelijke luiers
« Reactie #27 Gepost op: 21 april 2012, 13:39:52 »
We zijn nog steeds van de wasbare luiers, inmiddels heb ik wel nieuwe aangeschaft, die zijn heel fijn en ook niet zo groot, zitten prima. Het zijn niet de meest milieuvriendelijke (want niet van bamboo), maar ze drogen wel heel snel en dat vind ik ook wat waard. Inmiddels gebruiken we ongeveer 90% van de tijd wasbare luiers, alleen 's nachts niet, en als we lang weg zijn van huis ook nog niet.

Vanavond ga ik meedoen aan de Great Cloth Diaper Change, wereldrecordpoging wasbare luiers verwisselen :)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Milieuvriendelijke luiers
« Reactie #28 Gepost op: 21 april 2012, 13:47:05 »

Vanavond ga ik meedoen aan de Great Cloth Diaper Change, wereldrecordpoging wasbare luiers verwisselen :)

 ;D
Hoe gaat dat precies in zijn werk?

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Milieuvriendelijke luiers
« Reactie #29 Gepost op: 21 april 2012, 14:12:23 »
Succes  ;D
Volgens mij ving ik wat over de milieuvriendelijke luierpoging op op Radio 2.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Milieuvriendelijke luiers
« Reactie #30 Gepost op: 22 april 2012, 11:03:14 »
In elk deelnemend land waren verschillende bijeenkomsten georganiseerd. Per locatie moesten er minstens 25 kindjes verschoond worden om mee te mogen tellen voor de recordpoging. Om 18.30 moesten we dan allemaal tegelijk de luier verschonen. Ik heb nog niet gehoord hoeveel mensen er in totaal mee hebben gedaan maar ik neem aan dat de poging geslaagd is.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Milieuvriendelijke luiers
« Reactie #31 Gepost op: 22 april 2012, 12:19:41 »
In elk deelnemend land waren verschillende bijeenkomsten georganiseerd. Per locatie moesten er minstens 25 kindjes verschoond worden om mee te mogen tellen voor de recordpoging. Om 18.30 moesten we dan allemaal tegelijk de luier verschonen. Ik heb nog niet gehoord hoeveel mensen er in totaal mee hebben gedaan maar ik neem aan dat de poging geslaagd is.

Ah, ik voorzag al een vorm van kindermishandeling waarbij alle kindjes binnen een uur zo vaak mogelijk verschoond moesten worden ;D. En dat dan de groep die de meeste decibellen veroorzaakte zou winnen.