Vegatopia Forum

Wasnoten

Re:Wasnoten
« Reactie #20 Gepost op: 02 september 2009, 01:08:26 »
Geen noot dus. :)
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 02 september 2009, 01:46:59 »
Owhhh dacht dat het onderwerp gisteren geopend was. Vond het al veel reacties, zo snel.

@Ligfietsertje, wasautomaten! Nooit aan gedacht. Ben volledig verdorpst.

Offline Lona

• 812
« Reactie #22 Gepost op: 02 september 2009, 14:47:08 »
 ;D

Wasnoten haal je hier gewoon in de natuursupermarkt Marie! Als je ze niet kunt vinden wil ik ze je ook wel opsturen. Zijn maar kleine zakjes namelijk.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #23 Gepost op: 04 september 2009, 22:09:29 »
Ik kijk morgen even bij bij de biowinkel in de stad of ze ze daar hebben.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #24 Gepost op: 26 september 2009, 10:01:01 »
Heb net een bestelling gedaan voor een kilo bij Biona. Mijn huidige wasmiddel is bijna op: mooi moment om over te stappen!

Aiko

« Reactie #25 Gepost op: 26 september 2009, 19:24:42 »
Je schijnt wel wat te moeten oppassen met witgoed, daar het vergeeldgoed van kan worden. Mocht je dat nog niet weten. Daar hebben ze dan wel weer speciale wasnotenspul voor in de handel.

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #26 Gepost op: 26 september 2009, 21:33:34 »
Mijn witte was werd gewoon niet erg schoon (wel fris, maar niet hagelwit) was nu wit met Klok en bont met nootjes.
Uhhh, het is nog steeds niet hagelwit, maar witter dan met wasnootjes! ;)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #27 Gepost op: 29 september 2009, 21:30:56 »
Misschien een hele onnozele vraag, maar dat wasnotenspul wordt volgens de wasnotenwebsite helemaal uit de himalaya geimporteerd. Hoe komt dat hier? Boot? Vrachtwagen? Is dat eigenlijk wel zo milieuvriendelijk?
,,,,فلافل

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #28 Gepost op: 29 september 2009, 22:03:34 »
Je schijnt wel wat te moeten oppassen met witgoed, daar het vergeeldgoed van kan worden.

Witte was, wa's da?

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #29 Gepost op: 29 september 2009, 22:26:54 »
Misschien een hele onnozele vraag, maar dat wasnotenspul wordt volgens de wasnotenwebsite helemaal uit de himalaya geimporteerd. Hoe komt dat hier? Boot? Vrachtwagen? Is dat eigenlijk wel zo milieuvriendelijk?

Neen, maar de ingrediënten van 'gewone' wasmiddelen zullen ook wel niet allemaal uit Europa komen vermoed ik.

kamikaze

« Reactie #30 Gepost op: 28 november 2009, 14:58:29 »
Het komt per boot natuurlijk , en wasnoten wassen niet wit zonder bleekprodukt zoals onze moeders het vroeger deden met toen normaal chemisch waspoeder , en zoals hieboven staat ??? waar komt het normaal poeder vandaan??

Bat

« Reactie #31 Gepost op: 14 januari 2010, 13:47:45 »
Je schijnt wel wat te moeten oppassen met witgoed, daar het vergeeldgoed van kan worden.

Witte was, wa's da?
:D

Offline Natubes

• **
  • 40
« Reactie #32 Gepost op: 02 maart 2010, 23:05:39 »

Zeker niet onnozel, nee. Zat er zelf over te denken, om ze 'ns te proberen en kwam op zoek naar wat meer informatie ook op dit forum terecht.
Wat niet gevonden werd, is, in hoeverre ze ook hun werk doen bij gebruik in koud water, maar wel attendeerde bovenstaande vraag erop, dat ze eerst zo ver getransporteerd moeten worden met alle milieugevolgen van dien, en dat is dezerzijds (doende als natuurbeschermer) ruimschoots voldoende, om ook dit middeltje achterwege te laten.

Offline Natubes

• **
  • 40
« Reactie #33 Gepost op: 04 maart 2010, 00:10:04 »
Milieuvriendelijk is al beter. Al vernietig je af en toe er een piepklein stukje milieu mee. Dat niemand zal missen, zonderlingen uitgezonderd ;)

Het ging hier dus over die vliegenmepper.
Het valt wat tegen, dat op dit vegetariërsforum maar één deelnemer laat blijken, die dingen te verafschuwen, terwijl heel wat meer andere er nauwelijks of geen kwaad in blijken te zien.
'n Vlieg is 'n dier, net zo goed als 'n poes of 'n hond dat zijn; dat zal toch niemand kunnen ontkennen.
Verder doet ze al bij al nog minder kwaad, dan 'n hond of 'n poes soms wel kunnen doen.
Ze kan je wat gaan irriteren ja, en als ze op je eten gaat zitten, dan denk je onwillekeurig al gauw aan waar ze eerder nog allemaal op gezeten heeft. Maar is dat een reden om zo'n beestje om zeep te helpen? Dat is wel een erg zware straf voor een wezen, dat niet kan weten, dat jij dat liever niet hebt.

« Reactie #34 Gepost op: 04 maart 2010, 00:28:01 »
'n Vlieg is 'n dier, net zo goed als 'n poes of 'n hond dat zijn; dat zal toch niemand kunnen ontkennen.

Een mijt dan ook. Toch durf ik te wedden dat jij je lakens wel eens wast.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Natubes

• **
  • 40
« Reactie #35 Gepost op: 04 maart 2010, 05:28:57 »

Een mijt dan ook. Toch durf ik te wedden dat jij je lakens wel eens wast.

Klopt, maar wel in koud water en zonder zeep. Als er eentje op zou zitten, zou hij dat mischien wel overleven.

Als 'k 'm zou zien, zou 'k desondanks al het mogelijke doen, om hem een goed/nog beter heenkomen te bezorgen; (bijvoorbeeld de tuin in ermee).

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #36 Gepost op: 04 maart 2010, 19:46:34 »
Was je je lakens in koud water zonder zeep? Om te voorkomen dat je mijten doodt?
Help me herinneren dat ik niet bij jou kom slapen.

Er zijn natuurlijk ook grenzen aan 'diervriendelijk'. Of loop je ook nooit door het gras?

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #37 Gepost op: 04 maart 2010, 19:55:13 »
Misschien is Natubes een jaïnist?

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #38 Gepost op: 04 maart 2010, 20:14:16 »
Voor de rest die ook even niet op de betekenis kan komen:
Citaat
Jaïnisme

Het jaïnisme, dat traditioneel als jain dharma bekend staat, is een oude Indiase religie die sinds vroege tijden als onafhankelijk geloof en filosofie geldt. Het belangrijkste geschrift is de Tattvartha Sutra. Jaïnisme is van begin af belangrijk geweest voor de Indiase cultuur en had invloed op de Indiase filosofie, kunst, architectuur, wetenschappen en politiek en heeft ook bijgedragen tot het geweldloze Indiase onafhankelijkheidstreven van Mahatma Gandhi.

Eerbied voor het leven
Het jaïnisme leert dat elk levend wezen een individuele en eeuwige ziel is die van zijn eigen acties de oorzaak is. Jaïnisten zien hun geloof als het onderwijzen om te denken en te handelen op een manier die de geestelijke aard van elk leven eerbiedigt. De Jains hebben respect voor alle levende wezens. Daarom vegen ze het pad waarop ze lopen van tevoren schoon met een bezem om de kans dat ze een dier vertrappen te minimaliseren

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #39 Gepost op: 04 maart 2010, 20:39:24 »
Er zijn hier volgens mij wel meer mensen die geen vliegenmeppers hanteren hoor, er is zelfs een hele draad over geweest, of je dingen waar je last van hebt zo maar dood mag slaan. Ik zelf vind dat er geen beginnen aan is,alles doodslaan waar ik last van heb, dus ik begin er maar niet eens aan  :P
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light