Vegatopia Forum

Wasnoten

Marga

Wasnoten
« Gepost op: 27 augustus 2006, 13:31:02 »
Hallo..

Ik wil jullie graag mee laten genieten van mijn vreugde
Namelijk de wasnoot Echt een revolutie

http://www.biona.tv/Wasnoot/wasnoot.html

Zelf gebruik ik de noten al een tijdje en ik vind het echt geweldig Heel milieuvriendelijk, niet op dieren getest, ruikt goed, en ook nog eens heel goedkoop
Een kilo kost 9 euro en je kunt er een jaar mee wassen!!
Ik vind de geur prima, maar je kunt er ook een paar druppels (etherische olie) op druppelen. En een deel van de opbrengst gaat naar de mensen in India....

Mijn moeder wast er ook mee en veel van mn vriendinnen!

Bestellen kan via de site, dan krijg je van hun een mail die je terug moet sturen als bevestiging en dan heb je de noten binnen 3 dagen in huis...

Ervaringen zijn ook welkom :)

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Wasnoten
« Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2006, 13:41:42 »
'k Gebruik nu ook al maanden wasnoten, maar ik ben het er niet met eens dat ze goed ruiken, alhoewel er veel verschil blijkt te zijn tussen de merken.

Eerst had ik van die volledig gedroogde wasnoten, die waren geurloos.  Nu heb ik wasnoten die nog heel erg kleverig zijn en hoewel ik er na het wassen niets van merk, stinken de verse noten.

Ik doe wel altijd wat etherische olie in het spoelbakje, al blijft die geur nooit zolang in de kleding hangen als bij het gebruik van gewone wasverzachter.  (Maar veel van mijn kleding kan sowieso niet tegen wasverzachter.)

Ik ben er in ieder geval tevreden over en ook een van mijn vrienden, die veel witte kleding heeft, is er tevreden over.
Alleen als mijn kleding erg vuil is gebruik ik nog gewoon wasmiddel voor de voorwas of behandel ik vlekken met een of andere 'vlekoplosser'.

Marga

« Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2006, 13:52:29 »
ja bij die van biona krijg je gratis een zakje met vlekkenzout..

en ik vind het gewoon heel natuurlijk ruiken...
Maar leuk dat je het ook kent en gebruikt.
Ik wist niet dat er meerdere merken zijn.

Aiko

« Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2006, 13:59:02 »
Hmmm, interessant. Zodra ik mijn wasmachine heb ga ik dit ook eens proberen, denk ik. Jammer alleen dat ze dit soort rotzooi ook verkopen. "Meppen wordt weer leuk!"...? Ik kijk wel even verder waar ik het dan wel wil bestellen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 27 augustus 2006, 14:47:25 »
Lovelocker gebruikt dit toch ook?
Ik wil eigenlijk wel eens een proefzakje gebruiken. Zou dat te koop zijn?

Marga

« Reactie #5 Gepost op: 27 augustus 2006, 15:12:08 »
ja op www.wasnoot.nl

alleen zijn de noten daar wel duurder dan biona
en ik weet niet of ze anders zijn.

Dee

« Reactie #6 Gepost op: 27 augustus 2006, 16:05:39 »
Jammer alleen dat ze dit soort rotzooi ook verkopen. "Meppen wordt weer leuk!"...?
Dat moet ik hebben  ;D

Aiko

« Reactie #7 Gepost op: 16 september 2006, 23:58:59 »
Jammer alleen dat ze dit soort rotzooi ook verkopen. "Meppen wordt weer leuk!"...?
Dat moet ik hebben  ;D

Hmmmgrrrrr...!

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #8 Gepost op: 17 september 2006, 09:14:48 »
Lovelocker gebruikt dit toch ook?
Ja, dat klopt, maar net als Ligfietsertje gebruik ik soms ook wat anders. Een nadeel(tje) vind ik dat de b.h.-zakjes die ik gebruik om ze in te doen het op een gegeven moment begeven en ik heb toch ook een paar keer "wasnootvlekken" gehad. Beide probleempjes(incidenteel) zijn op te lossen - denk ik - met een beter zakje. Dat is eenvoudig te maken, he, een knikkerzak zal ook voldoen(bestaan die nog wel?). Gewoon niet aan toegekomen. Een bijkomend voordeel(tje) is dat de schaaltjes van de noten, zo hup de tuin in kunnen.

Wat ben jij opeens Drakerig met je probleem met die natuurvriendelijke vliegenmepper. Wat doe jij met vliegen in je huis? Het beste is natuurlijk ze gewoon buiten te houden en dat lukt mij dit jaar aardig, middels horregaas e.d. 0 medelijden met vliegen of muggen hier, als ze al kunnen lijden. Het wijst erop: niet.
« Laatst bewerkt op: 17 september 2006, 09:16:55 door lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Harry

« Reactie #9 Gepost op: 17 september 2006, 09:22:35 »
Bij ons vangen de poezen ze en eten ze op. Een natuurvriendelijke vliegenmepper is wel beetje een contradictio in terminis, trouwens.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
« Reactie #10 Gepost op: 17 september 2006, 09:35:52 »
Milieuvriendelijk is al beter. Al vernietig je af en toe er een piepklein stukje milieu mee. Dat niemand zal missen, zonderlingen uitgezonderd ;)
de tuin: dat ben ik

Harry

« Reactie #11 Gepost op: 17 september 2006, 09:56:57 »
zonderlingen uitgezonderd ;)
Uitzonderlijk mooi geformuleerd. En dat zeg ik niet vanwege een portie beukenootjes, hoor. Laat staan een portie wasnoten.
« Laatst bewerkt op: 17 september 2006, 10:01:59 door Meneer de Uil »

Marga63

« Reactie #12 Gepost op: 05 oktober 2006, 16:12:03 »

Inmiddels heb ik de wasnoten besteld...maar nog niet gebruikt, eerst moet het andere op.. ;)

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #13 Gepost op: 01 september 2009, 20:05:36 »
Ik wil aan de wasnoten.

Gebruik nu Neutral omdat ik van veel andere wasmiddelen jeuk en bultjes krijg. Wasnoten lijken me een milieuvriendelijk alternatief. Kan ik ze alleen online kopen? Zo nee: waar nog meer, zo ja: welke winkel is een aanrader?
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #14 Gepost op: 01 september 2009, 23:19:55 »
Ik wil aan de wasnoten.

Gebruik nu Neutral omdat ik van veel andere wasmiddelen jeuk en bultjes krijg. Wasnoten lijken me een milieuvriendelijk alternatief. Kan ik ze alleen online kopen? Zo nee: waar nog meer, zo ja: welke winkel is een aanrader?

Ik ben ze nog nooit in een winkel tegen gekomen (ook niet in grote bio-winkels).  Zelf gebruik ik ze wel, maar enkel voor zaken die niet echt zichtbaar vuil zijn.  Om echt vlekken weg te krijgen werken ze toch niet zo goed als (goede) wasmiddelen (dat blijkt ook uit testen van consumentenorganisaties), dus dan gebruik ik wel een ecologisch wasmiddel.

Aiko

« Reactie #15 Gepost op: 02 september 2009, 00:14:07 »
Ik wil aan de wasnoten.

In Duitsland kun je ze in de supermarkt kopen (Kaufland), maar ik denk dat je ook goed geluk kunt hebben in een natuurwinkel. Misschien bij de wat grotere. Volgens mij heb ik ze daar wel gezien in de Ecoplaza op't Spui te Den Haag.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #16 Gepost op: 02 september 2009, 00:39:16 »
Dat moet ik hebben  ;D
WAAROM???! :-\

Hmmm, interessant. Zodra ik mijn wasmachine heb ga ik dit ook eens proberen, denk ik.
Ehhhh, hoe doe je nu je was dan? Wasbordje?
*Lelle is fan van heeel andere wasbordjes.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #17 Gepost op: 02 september 2009, 00:50:57 »
Aiko doet zijn was nu vast anders dan in 2006.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #18 Gepost op: 02 september 2009, 01:01:32 »
Ehhhh, hoe doe je nu je was dan? Wasbordje?
*Lelle is fan van heeel andere wasbordjes.

Hoe Aiko zijn was doet weet ik niet.  Maar het aantal mensen (zeker in steden) die geen eigen wasmachine hebben is nog redelijk groot.  In steden gaan de meeste van die mensen naar wasserijen (er zijn er nog best veel te vinden in steden) maar sommigen zullen waarschijnlijk gebruik maken van een behulpzame moeder/(vader), een wasservice, met de hand wassen, ...

Aiko

« Reactie #19 Gepost op: 02 september 2009, 01:07:14 »
Geen nood mensen, sinds augustus jaar des heer 2006 ben ik in het bezit van zo'n onverwoestbare Turnamat.