Vegatopia Forum

Kaasjes ontdekken

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Kaasjes ontdekken
« Reactie #20 Gepost op: 12 augustus 2006, 16:15:09 »
Rode Baron, mooie naam, mooi kaasje. Een zwarte korst en een bleke binnenkant. Volgens de omschrijving met rode wijn en kruiden. Dat proef je niet echt direct, maar het is in ieder geval een erg lekkere, zachte kaas die prima smaakt bij een glas rode Italiaanse wijn.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Kaasjes ontdekken
« Reactie #21 Gepost op: 14 augustus 2006, 10:33:47 »
Gisteren ontdekt: Ofenkäse, een lekker luie variant op kaasfondue.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kaasjes ontdekken
« Reactie #22 Gepost op: 14 augustus 2006, 18:17:32 »
Gisteren ontdekt: Ofenkäse, een lekker luie variant op kaasfondue.

Ik heb het wel eens zien liggen maar nooit durven kopen. Toch maar eens proberen!  :)

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kaasjes ontdekken
« Reactie #23 Gepost op: 20 september 2006, 08:44:48 »
heel simpel eigenlijk, maar heel lekker: ananasroomkaas.
lekker op toast, stokbrood maar ook door een veldsla salade (of jonge bladspinazie).
Er zit wel bijna altijd gelatine in ananas roomkaas, ik was nogal verontwaardigd toen ik daar achter kwam  >:(

Volgens mij zit er in de verse ananasroomkaas van de AH geen gelatine. Van die doorzichtige ronde bakjes, bij de kaasbediening.

Veppie

Re:Kaasjes ontdekken
« Reactie #24 Gepost op: 10 oktober 2006, 11:20:35 »
 :kwijl:
Hoe meer stank hoe beter (geldt alleen voor kaasjes)... hmmm kaasfondue, met verse ananas :kwijl:

(ik ga maar eens lunchen)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kaasjes ontdekken
« Reactie #25 Gepost op: 22 oktober 2006, 18:42:00 »
Vandaag zagen we in de vitrine bij één van de biotoko's een roodkorstkaasje met groene pepertjes uit madagascar, helaas heb ik niet gekeken hoe die heette.

Is dat niet de "L'Amour"? Ik ken 'm wel en geloof dat ie zo heet. Erg lekker idd, maar niet zo héél pittig, vond ik.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Kaasjes ontdekken
« Reactie #26 Gepost op: 01 december 2006, 15:45:54 »
"Heeft u nog mozzarella" vroeg ik de dame van de Italiaanse winkel. "Nee alleen burrata". Daar had ik dan weer nog nooit van gehoord, maar het blijkt een extreem romige soort van mozzarella te zijn. "Nou doe dan maar" zei ik, waarop de dame van de winkel zei dat ik dan nooit meer van die gewone saaie buffelmozzarella hoefde. Pardon? Er was een tijd dat ik al blij was met een bitter, taai stukje mozzarella uit de eerste de beste super. Buffelmozzarella beschouwde ik tot vandaag al als bijzonder lekker en helemaal niet als gewoon en saai.
En dus ligt er nu een stukje burrata van 8,35 in mijn koelkast. Het kan financieel nog interessant worden als ik die 'gewone saaie buffelmozzarella' nu echt niet meer te pruimen vind.
« Laatst bewerkt op: 01 december 2006, 15:47:32 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kaasjes ontdekken
« Reactie #27 Gepost op: 01 december 2006, 15:49:10 »
:heehee:
Eet gezond & eet taartjes

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Kaasjes ontdekken
« Reactie #28 Gepost op: 01 december 2006, 16:30:31 »
Niet als de burrata verslavend blijkt...
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kaasjes ontdekken
« Reactie #29 Gepost op: 01 december 2006, 17:19:02 »
Extreem romig....  :yummie:
« Laatst bewerkt op: 01 december 2006, 17:20:25 door Hizikigrrrl »

Offline sersero

  • ***
  • 382
  • Geslacht: Vrouw
    • Koerdische recepten
Re:Kaasjes ontdekken
« Reactie #30 Gepost op: 01 december 2006, 21:15:52 »
begreep van een vriendin dat als je stilton hebt, en je zet er een fles wijn op de kop in zet, trekt de wijn er in een dag ofzo in. schijnt heel lekker te zijn.

heb je wel een hele grote kaas nodig, dus in winkel kopen die het verkoopt is handiger...

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kaasjes ontdekken
« Reactie #31 Gepost op: 02 december 2006, 17:37:50 »
Blue stilton en port is ook erg lekker.
Eet gezond & eet taartjes

Offline sersero

  • ***
  • 382
  • Geslacht: Vrouw
    • Koerdische recepten
Re:Kaasjes ontdekken
« Reactie #32 Gepost op: 03 december 2006, 22:16:26 »
Kijk daar zeg je wat... Het moest ook idd een fles port zijn...  Heb het verkeerd vermeld...

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kaasjes ontdekken
« Reactie #33 Gepost op: 04 december 2006, 11:52:48 »
Stilton port is geen goed lunch idee voor op je werk, de rest van de middag stink je gi-gan-tisch uit je waffel.

Ik heb van de week van een ex-collega een paar lekkere kaasjes gekregen, zoals Riperkrite, kaas met mosterd en komijn en een of andere kruidenbrie. Voor het kaasplankje van een van de kerstmenu's heb ik pas wat lekkere kazen geproefd waaronder Belegen Leidse, Petit Doruval en Bleu Moulin. Allen lekker, hoewel ik van blauwe kaas nooit zo veel hoef, het gaat me snel tegenstaan.