High tea bij Stientjes in Amsterdam.
Gereserveerd en doorgegeven dat er 1 vega was (en 1 iemand die geen v@rkensvl**s at). Eerst moesten we wachten omdat onze tafel ('voor de high tea he?' Wij: 'Ja') nog gedekt moest worden. Toen mochten anderen voor en moesten wij wachten
zij: 'ja er is alleen een tafel voor 2 vrij'.
wij: 'ja maar we hebben gereserveerd voor 3 en tien minuten geleden waren jullie onze tafel nog aan het dekken.'
zij: 'oh komen jullie voor de high tea'
wij: 'ja'
zij:'ah jullie tafel is al lang klaar'
De tafel was overgoten met bloemblaadjes, wat op zich best leuk was, maar wat mijn 2 tafelgenoten (2x man, 2x hetero) lachwekkend vonden. Daarna kwam thee:
zij: 'willen jullie uitleg over de thee'
ik: 'jawel'
zij: 'nou dit is dus vier vruchtenthee. Dat is thee met vier vruchten. Dat is jasmijnthee. Dat is thee met jasmijn. Etc' Wel van Betjeman en Barton.
Toen kwam het hartige. Dat waren sandwiches. En nog meer sandwiches. En er was quiche, maar niet voor mij en ook niet voor de niet-v@rkensvl**seter en er was ook niet echt iets dat dat verving, of het moesten nog meer sandwiches zijn. De blauwe kaassandwich was zout, de roomkaassandwich 1 had weinig smaak, en de roomkaassandwich 2 met abrikoos had iets meer maar nog niet veel smaak.
Toen kwam na een hele tijd het zoet (onze theepotten werden wel steeds gevuld). Prima scone met veel te zoete jam en room, cake met lekkere lemon curd, lekkere hangop (maar wat doet die die bij een high tea), een te groot stuk veel te machtige chocoladetaart (en wat doet die die bij een high tea), een te groot stuk appeltaart (niet geproefd, want wat doet die die bij een high tea).
We rekenden 18 euro pp af.
Naast ons zagen we mensen lekkere sla en met goed uitziend brood eten.
Voor een high tea moet je hier geloof ik niet echt zijn, het was iig niet wat wij van een high tea verwachtten.