Vegatopia Forum

Lunchtips in Amsterdam

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #60 Gepost op: 06 december 2009, 02:40:00 »
Waarbij we wel allebei vonden dat we zelf betere bietensoep maken. Maar hee, wij zijn bietensoepsnobs (of althans, ik)...
This is between me and the vegetable!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #61 Gepost op: 10 december 2009, 09:28:31 »
Vorige week zijn we bij "koffie in Oost" gaan lunchen. Leuk en lekker! Ze hebben verschillende vegetarische opties waarvan 2 vegan zijn.
Wij hadden allebei hummus met gegrilde aubergine, op van die lekker stevige bruine boterhammen  :yummie:
Ze hebben ook sojamelk voor in de koffie trouwens.

Offline Jannneke

  • *
  • 8
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #62 Gepost op: 14 maart 2010, 18:55:50 »
Vandaag ben ik bij Koffie in Oost wezen lunchen met een vriendin. Het was supergezellig en ook errug lekker.
Zij had twee dikke boterhammen met (gegrilde? weet niet meer zeker) augergine/ humus/ versnipperde muntblaadjes. Ik had twee dikke boterhammen met gegrilde courgette en paprika. Daarbij nog een klein schaaltje met een dressing en een bergje salade.
En inderdaad hebben ze soyamelk voor in de koffie maar ze hebben jammer genoeg geen soya-choco. We hebben er wel naar gevraagd dus wellicht dat ze het binnenkort op de kaart zetten.
Als toe nam zij de worteltaart en ik de witte chocolade-cheesecake. Beiden superlekker!

In elk geval een echte aanrader!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #63 Gepost op: 14 maart 2010, 19:42:59 »
Hee, wat toevallig, ik was daar ook! En ik at precies wat jouw vriendin ook had! En mijn vriendin at precies - oh wacht. :P
Welkom op Vegatopia! :D
Vergeet niet je binnenkort een keertje voor te stellen. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Jannneke

  • *
  • 8
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #64 Gepost op: 20 maart 2010, 16:25:58 »
Vandaag was ik lunchen bij Himalaya op de Warmoesstraat.
Het is een esotherische winkel met achterin een klein theehuis aan het water, best klein maar niet druk.
Op de kaart stonden bagels, soep, tosti's en ik geloof ook salades. Alles vega en ongeveer de helft ook vegan (te maken). Er waren heel veel soorten thee en ook koffie en sapjes. Ik had een bagel Griekse feta-spread (feta-uitje-dille-limoen-yoghurt) en die was erg lekker en niet duur (4,75 ofzo).
Verder wordt er binnen niet (meer) gerookt (wel nog in 2006 volgens eerder bericht hier) maar het ruikt er wel enigszins naar olietjes/ wierook ofzo.
Er waren ook heerlijk-uitziende taarten maar die hebben we niet geproefd.
Zeker voor herhaling vatbaar!





Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #65 Gepost op: 20 mei 2010, 16:26:30 »
Is hier iemand toevallig al bij Le Pain Quotidien geweest? Ik zie dat ze op de menukaart hebben staan welke gerechten veganistisch zijn, dat moet uiteraard beloond worden met een bezoekje  :cheer:
« Laatst bewerkt op: 20 mei 2010, 16:38:16 door LL de Ling »

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #66 Gepost op: 22 mei 2010, 14:14:44 »
Is hier iemand toevallig al bij Le Pain Quotidien geweest? Ik zie dat ze op de menukaart hebben staan welke gerechten veganistisch zijn, dat moet uiteraard beloond worden met een bezoekje  :cheer:

Ik ben dol op PQ en bezoek ze in het buitenland graag.
Ben in die in Amsterdam nog niet geweest, leuk van dat vegan, dat is in het buitenland niet.
Ik snap alleen niet waarom ze in zo'n relatieve uithoek zitten.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #67 Gepost op: 24 mei 2010, 12:51:49 »
Het Troostplein is geen uithoek! je woont gewoon zelf in een uithoek. :P

Leuke tips, Muts. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #68 Gepost op: 25 mei 2010, 02:32:46 »
Het Troostplein is geen uithoek! je woont gewoon zelf in een uithoek. :P


Een relatieve uithoek, dan toch  :P
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #69 Gepost op: 24 september 2010, 20:06:11 »
Le Pain Quotidien zit nu ook op de hoek van de Cornelis Schuytstraat en de Johannes Verhulststraat maar ik ben er nog steeds niet geweest :(

Ik zag laatst in de Bilderdijkstraat een biologische lunchroom (Sugarless) en google leerde mij dat een van de brutale meiden de eigenaresse is maar verder kan ik er niks over vinden, ze hebben niet eens een website! Nog geen idee dus of dat wat is.

Offline Kupu-kupu

  • **
  • 47
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #70 Gepost op: 04 november 2010, 11:30:23 »
Ik ben nog niet bij Sugarless geweest, maar ondertussen wel een site en dat ziet er best goed uit  :) http://www.sugarless.nl/index.html

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #71 Gepost op: 05 november 2010, 22:16:22 »
Wel langs gelopen, maar nog steeds niet geweest. Er hing toen ook geen menukaart oid. Ga morgen wel even kijken wat ze hebben, moet er toch in de buurt zijn...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #72 Gepost op: 26 november 2010, 22:01:34 »
Ik was vandaag weer eens bij Greenwoods (Herengracht 101). Geweldige eggs florentines hebben ze daar!
This is between me and the vegetable!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #73 Gepost op: 23 juli 2012, 14:56:51 »
Een week of twee geleden was ik ook bij Greenwoods. De eggs florentines zijn nog steeds tof.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: de Bagels & Beans aan de Spaarndammerstraat heeft een enorm tuinterras. Als het echt zonnig is te warm, maar vrijdag was het prima.
En, echt een ontdekking: de nieuwe ijstent van Kees Raat. Ik ben er vorige week twee keer geweest. Ze doen er huisgemaakt ijs mét chocoladedip (en ook zonder.) Van de week had ik (nadat we, ter ere van L's verjaardag, Szechuanees hadden gegeten) pistache-ijs met chocoladedip (van échte chocola, uit zo'n fontein!) en gisteren een noten-pinda-achtig ijsje, weer met chocola.

Ze doen ook wafels en poffertjes en cannoli's en andere lekkere dingen en ze zijn tot na middernacht open.
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #74 Gepost op: 23 juli 2012, 21:06:54 »
Mango-ijs is daar lekker! En de mud pie ook :kwijl:
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #75 Gepost op: 23 juli 2012, 21:33:05 »
cannoli

Hé, dat was eerder niet. Cool!
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #76 Gepost op: 24 juli 2012, 08:11:54 »
Ze zijn wel heel groot...
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #77 Gepost op: 24 juli 2012, 08:27:33 »
Hmpf. Met lege maag erheen dus.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #78 Gepost op: 02 december 2013, 20:32:07 »
Ik lunchte een paar werken terug met een groep van 6 bij Pain Quotidien Spuistraat. Je kunt hier reserveren voor lunch, erg handig.
We zaten boven, waar veel plek is. De bediening was heel vriendelijk. Wel ging het licht een keer of 10 of 12 uit gedurende 20 seconden, dat was heel hinderlijk. Weet niet wat er aan de hand was, maar de bediening kwam na een paar keer met kaarsjes, dus ik had de indruk dat dat vaker gebeurt.
Ik at boterhammetjes met zwartebonenhummus en avocado, erg lekker. Er staat veel vega op de kaart, en ook is duidelijk aangegeven wat vegan is.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #79 Gepost op: 28 februari 2014, 21:20:54 »
Gisteren at ik met een vriendin bij Dophert, de vegan lunchroom die een paar weken geleden is geopend. We hadden het koud dus we begonnen allebei met een warme chocolademelk. Je kan voor de koffie, chai en chocolademelk kiezen tussen soja-, haver- of amandelmelk. Wij namen allebei die met amandel en dat was een goede keuze, hij was heel amandelig maar dat paste er goed bij. Om te eten nam ik de clubsandwich met tempeh-bacon en avocado. Lekker maar heel veel, dus ik zat eigenlijk al heel vol maar ik moest en zou nog iets zoets bestellen, gewoon omdat het kon. Dus geeindigd met een peanut butter brownie, hele goede keuze want hij was erg lekker, met een lekker laagje pindakaastopping bovenop. Mijn vriendin nam een tosti met wilmersburger kaas, walnotenpesto en tomaat. Die vond ze lekker (terwijl ze geen veganist is) alleen vond ze de kaas niet naar kaas smaken. Zij nam daarna de bosbessencake (ofzo) met boekweitmeel, en die was een beetje apart, dus niet zo'n heel groot succes.
Ik vind het jammer dat ze echt totaal aan de andere kant van het land de stad zitten, anders zou ik er zeker vaker gaan lunchen. Nu kom ik er ongetwijfeld ook nog wel een keer, maar het is niet alsof ik ooit toevallig in de buurt ben en dan daar iets kan gaan eten.