Vegatopia Forum

Lunchtips in Amsterdam

Offline Selly

• 30.783
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #20 Gepost op: 06 april 2007, 16:25:04 »
Ik kwam er vroeger wel, vond het wel leuk maar het is jammer dat het zo donker is.
Johannes was dinsdag in het parool positief over een nieuwe tent in de taksteeg (bij Spui) waar vroeger Helder zat (jammer dat ie weg is, hoewel ik er niet meer durfde te komen nadat ik bij een privediner er een keer allejezus dronken was geworden) en ze hebben er ook ontbijt.
« Laatst bewerkt op: 06 april 2007, 16:25:14 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Dot

• 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lunch in Amsterdam
« Reactie #21 Gepost op: 04 juli 2007, 16:05:04 »
Net geluncht bij 'Edel' in Amsterdam. Edel zit in een ontzettend mooi pand aan een gracht in De Baarsjes. Ook binnen is het mooi ingericht. Jammer dat het weer niet lekker was, want je kan er leuk buiten zitten.

Ik had een bruin broodje met pesto en mozzarella en dat was niet veel bijzonders, maar wel lekker. De bediening was langzaam en niet heel erg vriendelijk, maar dat had er ook mee te maken dat er gewoon te weinig personeel stond.

Al met al was het wel leuk om zo even mijn stage af te sluiten (alhoewel ik donderdag en vrijdag nog moet).
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Re:Lunchtips in Amsterdam
« Reactie #22 Gepost op: 17 augustus 2007, 17:32:13 »
Bij Latei hebben ze geweldig lekkere Hartog-boterhammen met humus en gegrilde aubergine. En ze verkopen alles in de zaak en hun site is foeilelijk.
This is between me and the vegetable!

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
Re: Lunch in Amsterdam
« Reactie #23 Gepost op: 14 oktober 2007, 18:16:23 »
Vanmiddag at ik heel lekkere Courgettesoep op het terras met geweldig uitzicht bij Kompaszaal (is een grand café/restaurant gevestigd in de historische (jaren vijftig!) aankomst- en vertrekhal van de voormalige K.N.S.M.).
Ik heb er nu twee keer geluncht en dat beviel heel goed, ik wil er snel ook ns 's avonds eten.

brenda_lelie

Re: Lunchtips Amsterdam
« Reactie #24 Gepost op: 13 maart 2008, 17:41:44 »
Ik wil zondag samen met mijn vriend gaan lunchen in Asmterdam. Had twee leuke tentjes gevonden waar je ook kan high-teaen (bakkerswinkel en Gartine) maar die zitten dus al helemaal vol gereserveerd voor zondag  :o
Iemand een geniale tip voor een leuke lunch of high tea plek waar niet al half Asmterdam heeft gereserveerd?

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #25 Gepost op: 13 maart 2008, 20:51:12 »
De high tea bij Wilhelmina-dok (is in Noord, vanaf Centraal met de pont en dan 5 minuten lopen, erg leuke plek!) is erg goed, maar ik weet niet of je daar ook met twee personen terecht kunt.

Als je portemonnee heel dik is dan kun je in het Amstel hotel gaan high tea-en. Daar ben ik ooit met mijn werk geweest en dat was een feestje!

En op iens.nl kun je zoeken op restaurants met high tea, dan kun je zien waar het allemaal mogelijk is.
Er zijn in Amsterdam trouwens meerdere bakkerswinkels, zijn ze allemaal al volgeboekt?
Ik hoop dat je wat leuks zal vinden, veel plezier!

brenda_lelie

« Reactie #26 Gepost op: 13 maart 2008, 20:57:45 »
we zoeken wel echt iets in het centrum want we hebben om drie uur/half vier een concert in de Amstelkerk.
Bij Wilhelmina-dok lees ik dat ze pas vanaf 10 personen high tea doen, klinkt wel heel goed wat ze daar serveren.

via iens vind ik ook niet echt iets waarvan ik denk: ja!
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2008, 21:16:47 door brenda_lelie »

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #27 Gepost op: 14 maart 2008, 00:24:02 »
Greenwoods? (Heten ze zo? Op het begin van de Herengracht, zo schuin tegenover de Poezenboot :kitty:)

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #28 Gepost op: 14 maart 2008, 08:16:07 »
Esquinja in de Gerard Doustraat doet ook high tea's. Weet alleen niet of ze zondag open zijn.
Er zit ook iets op de Singel, net voor de Dam, maar ik kan niet op de naam komen...
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #29 Gepost op: 14 maart 2008, 13:49:41 »
Greenwoods wordt door velen idd leuk gevonden.
Als 't geen high tea hoeft zijn, maar lunch oke is: op de Vijzelstraat is panini cool.
Proef in de Westergasfabriek is fantastisch, maar niet erg handig gelegen voor je.
Sowieso is alles afgeladen in t weekend als je pech hebt, en vaak mag je niet reserveren. Gelukkig zijn jullie maar met zn tweetjes, dus dan vind je weer vlugger een tafeltje natuurlijk.
Er is nog wel ergens een lunchdraad hier toch.
Nielsen is op zich ook wel aardig.
Waar zit die amstelkerk ergens. Ah op het Amstelveld. Het Amstelveld is leuk. Dan kun je voor lunch ook Go Freshshop (op Vijzelstraat of Reguliersbree) overwegen. Village Bagels, heet die ten zo op de Vijzelstraat? Ook redelijk.
Lunchen in de Jaren? Zou ook kunnen.
Oeh! Ook erg leuk: lunch en stukkie taart bij ehm, Puccinini op de Staalstraat (je hebt de koffiezaak nodig, niet de bonbonwinkel, de koffiewinkel zit 2 panden naast de bonbonwinkel). Dat is bij het waterlooplein, en je loopt makkelijk dan naar de Amstelkerk.
En heb je al gekeken of je in de Utrechtsestraat geen leuke tent vindt? Dat is ook dichtbij. Ik hoor enthousiaste verhalen over Zuivere koffie maar ik ben er nooit geweest.
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2008, 13:51:09 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Maartje!

• 6.752
« Reactie #30 Gepost op: 14 maart 2008, 15:13:47 »
Mwah, De Jaren, op zich is wat ze hebben best aardig en de prijs-kwaliteit verhouding is wel okee als je bedenkt dat het meestal onmogeijk is om de aandacht van het personeel te krijgen, zowiezo, maar zeker voor zoiets als betalen, dus dat kun je net zo goed laten...

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #31 Gepost op: 14 maart 2008, 16:33:34 »
Uit de Elle:

Pas geopend, maar al elke dag beredruk: Tearoom Stientjes, helemaal in oud-Nederlandse stijl ingericht, brood van het Vlaamsch Broodhuys, Bilderdijkstraat 140 Amsterdam.

brenda_lelie

« Reactie #32 Gepost op: 14 maart 2008, 17:15:26 »
bedankt voor de tips, ik ga ze zo even allemaal bekijken. Als we nergens kunnen reserveren schrijf ik gewoon heel veel adresjes op.

brenda_lelie

« Reactie #33 Gepost op: 14 maart 2008, 17:36:37 »
hmm die Zuivere Koffie en Puccini klinken allebei wel interessant, beide geen (uitgebreide) website maar wel goede recensie.
High Tea gaat het waarschijnlijk toch niet worden want dat kan vaak pas vanaf 2 uur en dan is een uurtje wel erg krap

brenda_lelie

« Reactie #34 Gepost op: 14 maart 2008, 19:09:24 »
heb ook een mailtje gestuurd naar Stientjes, die High Tea klinkt toch wel heel erg lekker zeg! Ben benieuwd of dat nog kan voor zondag.

brenda_lelie

« Reactie #35 Gepost op: 15 maart 2008, 10:04:30 »
Stientjes is dicht op zondag zo blijkt, staat alleen nergens op de website.
Dus we gaan maar op de gok, ben benieuwd waar we terecht komen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #36 Gepost op: 15 maart 2008, 15:17:48 »
veel plezier!
,,,,فلافل

brenda_lelie

« Reactie #37 Gepost op: 15 maart 2008, 15:56:01 »
Zuivere Koffie is ook al gesloten op zondag  >:(

brenda_lelie

« Reactie #38 Gepost op: 15 maart 2008, 16:10:41 »
We gaan trouwens nu voor Puccini, klinkt goed, je kunt alleen niet reserveren voor de lunch dus we gaan lekker vroeg.

brenda_lelie

« Reactie #39 Gepost op: 16 maart 2008, 20:55:41 »
Wat een heerlijke dag!
Lunch was heel lekker, ik had een broodje, Twan een salade. En ik nog een puntje chocolade-truffeltaart. Heeeerlijk.
Concert was prachtig en ik heb ook nog een shirtje en een sjaal gekocht :D