Vegatopia Forum

Groningen

ellen

Groningen
« Gepost op: 29 oktober 2003, 10:24:49 »
Zaterdag ga ik met een vriendin naar een tentoonstelling in Groningen, en boi, we maken er meteen een "dagje" van. ;)

We krijgen vast trek die dag, dus ik wil jullie vragen:

Heb je tips voor goedkope restaurantjes in Groningen?
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2004, 16:01:05 door Sander »

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Groningen
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2003, 10:30:39 »
Ellen, ik heb daar met een (vegetarische) vriend goed gegeten in een restaurant waar melketiers en o.a. ex-psychiatrische patiënten werken.
Even gebeld:
Globe Open van 17u tot 20 u
1 vegetarische maaltijd, kosten 6.30
Adres: A. Kerkhof 22 (zuidzijde)Maandag t/m Vrijdag!
Nog een mogelijkheid, maar dan moet je reserveren op 050 3131141
Poortershoes   (Oosterpoortbuurt, loopafstand station)
Dinsdag t/m Vrijdag 17.30 - 19.00uur

:( Oh, niet op zaterdag, dus dan heb je er niks aan. Kun je niet op een andere dag. Ieder zijn ding: maar zaterdag is druk...........Wil je naar een museum en kun je door de week, dan zou ik...

« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2003, 10:56:03 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Indira

• 520
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2003, 11:18:58 »
ongetwijfeld salmonella! biologisch en veganistisch in Op Drift!
Kraakpand in/vlakbij het centrum, eten volgens mij tegen kostprijs. 18u wordt het eten geserveerd geloof ik.
Za Zemiata!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2003, 12:26:31 »
Zou vandaag zelf naar Grun gaan voor de Erwin Olaf expo, maar die prutser van een vriend is het weer vergeten en om nou alleen de kou te gaan trotseren... :-[

Maar een tip, blijf weg bij Caïro!
Ze hebben een keer Cradle of Filth gedraaid, dat was wel geinig hoor. Maar de laatste keer werden we toch wel zo enorm opgelicht daar en het was ook niet briljant voedsel..Om niet te zeggen twijfelachtig..

Anyway veel plezier in Grun!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Indira

• 520
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2003, 15:22:21 »
salmonella is juist alleen maar op zaterdag, en voor zover ik weet hoef je niet te reserveren. jammer dat noorderlicht al afgelopen is, andres had je daar heen gekund.... stukker interessanter dan erwin olaf eerlijk gezegd (vind ik)
Za Zemiata!

Offline Indira

• 520
« Reactie #5 Gepost op: 02 november 2003, 22:15:42 »
goed joh! Groningen is idd een hele leuke stad, Salmonella is goed! Ook een dagcafe tegenwoordig geopend in een kraakpand aan het Zuiderdiep.  Restaurant wat ik net 'ontdekt' heb voor als je wat chiquer wilt eten, biologisch en kan zelfs veganistisch, en meerdere vegetarische recepten, maar voor vleesetende (familie ofzo) is er BD vlees, 'De Zevende Hemel'.
Za Zemiata!

norvo

« Reactie #6 Gepost op: 05 juli 2004, 21:25:03 »
Ik heb recentelijk nog heerlijk gegeten in de Padang en de Ugly Duck in Groningen. Helaas moest ik hun wel vragen of hun vegetarische menu's ook uit vegetarische producten bestond. Toen bleek dus dat dit niet het geval was mbt de kaas. Beide restaurants wisten niet het verschil tussen vegetarische en niet-vegetarische kaas. Dus wel een goede tip om uit te gaan (want het is er erg gezellig) maar bestel de vegetarische menu's zonder kaas ;))

Huize de Beurs op de Vismarkt heeft niet echt vegetarische maaltijden op hun menu staan. Desondanks heb ik er laatst nog heerlijk vegetaisch gegeten. Hun kok is namelijk vegetarisch en weet heel goed welke producten geschikt zijn en welke niet. Vraag hier maar naar als je in de Beurs bent ;))

Tenslotte het Feithuis heeft geen vegetarische producten. Toen ik hiernaar vroeg werd ik wel begroet door een hele aardige gastheer die het geen probleem vond om aangepaste menu's te serveren. Alleen moet hierbij wel moeten worden opgemerkt dat zij uit winstbelang geen vegetarische menu's aanbieden, althans dat werd mij verteld. Later bedachten we (de vriendin waarmee ik uit eten was en ik) dat Tofu eigenlijk veel goedkoper is dan een normaal biefstuk. Dus deze reden klopt volgens mij niet helemaal.

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft ;))

Groet,

Norvo

Fabian

« Reactie #7 Gepost op: 05 juli 2004, 23:38:06 »
Brussels Lof moet ook erg goed zijn.

Fabian

« Reactie #8 Gepost op: 05 juli 2004, 23:40:03 »
goed joh! Groningen is idd een hele leuke stad, Salmonella is goed! Ook een dagcafe tegenwoordig geopend in een kraakpand aan het Zuiderdiep.  Restaurant wat ik net 'ontdekt' heb voor als je wat chiquer wilt eten, biologisch en kan zelfs veganistisch, en meerdere vegetarische recepten, maar voor vleesetende (familie ofzo) is er BD vlees, 'De Zevende Hemel'.

Nou, ik heb er dit weekend voor het eerst gegeten, en het viel wat tegen. Een vriend die er wel eens eerder had gegeten zei ook dat het de slechste maaltijd was die hij tot nu toe gehad had daar.

Er was wel lekkere bakbanaan met chocolade en kokos.

Offline Indira

• 520
« Reactie #9 Gepost op: 06 juli 2004, 18:58:09 »
Brussels Lof moet ook erg goed zijn.

Brussels lof is vooral divers in kaasfondues, of die vega zijn weet ik niet. Ze hebben idd goed eten, en ook vaak uit de streek en seizoensgebonden. Veel vegetarische maaltijden iig.
Za Zemiata!

Fabian

« Reactie #10 Gepost op: 06 juli 2004, 19:19:57 »
Vriend van me, die er was, is ook veganist en daar werd ook heel mooi rekening mee gehouden.

Offline Yessica

• 703
« Reactie #11 Gepost op: 07 juli 2004, 11:49:29 »
Ik ben vorige maand met een vriendin naar De gulzige kater aan het Gedempt Kattendiep geweest.

Heel leuk ingericht, zeker als je van katten houdt, de bediening is vriendelijk en het vegetarisch gerecht dat ik had gekozen (Reuzen champignons gevuld met geitenkaas en pijnboompitten met pastinaakpuree) was erg lekker!  :kitty:

Helenofg

« Reactie #12 Gepost op: 20 augustus 2004, 15:56:44 »
Als 'echte' Groninger denk ik ook aan:
De Vestibule (Oosterstraat) (regelmatig wisselende kaart)
Boven Jan (Grote Markt)
Lunchcafe/Restaurant  Land van Kokanje (Oude Boteringestraat) bio-vlees voor de liefhebber
Eetcafé Klapper  Oude Kijk in 't Jatstr 24/7 (werkelijk waar tempésaté op de kaart....en lekker ook nog eens!!)
Javaans Eetcafé (Schuitendiep) (heette Javaanse Jongens) (lekkere tahoe en sorbet met verse kokos en rozensiroop jammie)
Mexicaans Restaurant Four Rose's (Oosterstraat)  (sojabrokken....nooit eerder gezien in restaurant en erg lekker!)
Dit zijn niet de goedkoopste plekken, die staan hier al ergens boven.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #13 Gepost op: 31 oktober 2004, 17:21:12 »
Javaans Eetcafé (Schuitendiep) (heette Javaanse Jongens) (lekkere tahoe en sorbet met verse kokos en rozensiroop jammie)
Mexicaans Restaurant Four Rose's (Oosterstraat)  (sojabrokken....nooit eerder gezien in restaurant en erg lekker!)
Dit zijn niet de goedkoopste plekken, die staan hier al ergens boven.

Heb wel eens op de kaart gekeken bij de Four Roses: alleen gerechten met kaas.  Javaans eetcafe: daar zag ik helemaal niets vega's op de kaart staan. Heb je daar speciaal om gevraagd?!
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2005, 18:22:23 »
Ik lees net op de site van Wagamama dat deze zomer er ook een Wagamama opent in Groningen  :)
,,,,فلافل

nikita1979

« Reactie #15 Gepost op: 30 mei 2005, 23:42:34 »
cantina mexicana op de vismarkt heeft veel keuze, met verschillende dingen en HEEEERLIJK

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #16 Gepost op: 31 mei 2005, 15:27:02 »
Ik heb in Groningen wel eens bij de Korenbeurs gegeten volgens mij. Volgens mij hadden ze toen verschillende vegetarische gerechten. 't Is alleen wel een aantal jaren geleden, dus misschien kunnen de echte Grunningers je beter vertellen of dat nog wat is.

nikita1979

« Reactie #17 Gepost op: 31 mei 2005, 15:37:49 »
Ik ben een stadjer (zo noemen we de bewoners in groningen). bij de korenbeurs zelf zit nu een appieheijn.
De reden dat je hier uit eten gaat is om de sfeer eigenlijk, heel gezellig, vanwege studenten stad.
Bij veel eetcafe's is goed te eten, alleen weinig keuze, 2 of 3, en dan vaak standaart.
Je hebt bijvoorbeeld het zwarte schaap, 3 keuze's waaronder een hele goeie kaasfondue.

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #18 Gepost op: 31 mei 2005, 15:45:40 »
Ja, ik bedoel dat tentje naast de Appie. Dat heet(te) toch ook de Korenbeurs?

nikita1979

« Reactie #19 Gepost op: 31 mei 2005, 16:15:22 »
de korenbeurs zit op de vismarkt en er zitten dar meerdere, die ik bedoelde isduseen mexicaan, ik denk dat je beurs cafe ofzoiets bedoelt, ik weet f de naam niet precies, omdat ik daar nooit kom. en dan heb je nog huizemaas