Vegatopia Forum

Fijne kookgebeurtenissen

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #1080 Gepost op: 17 april 2013, 11:32:18 »
Oh dat ziet er ook wel interessant uit inderdaad!

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #1081 Gepost op: 17 april 2013, 15:36:13 »
Ook een paar keer met jackfruit gekookt, maar het viel me eigenlijk een beetje tegen..
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #1082 Gepost op: 17 april 2013, 15:45:24 »
Lijkt jackfruit op deze manier bereidt echt op (de) kip(stukjes van de vegaslager)?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #1083 Gepost op: 17 april 2013, 19:56:25 »
Nou ik had toevallig hetzelfde gerecht ook met kipstukjes gemaakt maar we vonden het allebei lekkerder met jackfruit.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #1084 Gepost op: 20 mei 2013, 12:59:51 »
Er staat een bakplaat met vlokken, zaden en noten in de oven. Het wordt lekkere krokante muesli.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #1085 Gepost op: 21 mei 2013, 09:32:31 »
Woeiiiiii :D ik heb gisteren 45 cupcakes voor mijn collega's gebakken  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #1086 Gepost op: 21 mei 2013, 10:08:59 »
Wil je mijn collega worden??

Offline Myka

• **
  • 36
« Reactie #1087 Gepost op: 23 mei 2013, 16:45:26 »
Oh ik wist niet waar dit thuis hoorde, maar net zijn mijn moeder en ik voor een gezellige avond helemaal uit ons dak gegaan bij de kaasboer! Ik heb zo'n leuke kaasboer. Als je wat te proeven vraagt heeft hij altijd wel een paar geheimpjes die hij met je wilt delen. Kaasje, vers gebrande noten met parmezaanse/italiaanse kruiden, kaas-pompoenpitten crackertjes en een lekkere tapenade met olijven en noten erin.
Hmmm heb zin in al dat lekkers uitproberen, schandaaaalig  ;D

De kaas kwam van achter, iets dat hij net vanuit italie had meegekregen, ik weet niet meer hoe het heet, maar ik vind het zo lekker!
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2013, 16:48:15 door Myka »

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #1088 Gepost op: 30 mei 2013, 14:46:32 »
Op expeditie geweest bij de superstore van wah nam hong in Duivendrecht.
Daar komen vast fijne kookgebeurtenissen van.
Ik ben vandaag bij die in Forepark (Den Haag) geweest. Vegetarische gestoomde broodjes met koolvulling, bara-mix, een keukenwensen object dat al lang op het verlanglijstje stond (de pastei knijper, voor oven pasteien), twee sambals, en een blok vegetarisch spek uit de diepvries waar ik erg beniewd naar ben. Fijne winkel, en geen pasje nodig!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #1089 Gepost op: 30 mei 2013, 16:45:31 »
Ja! Daar kom ik ook regelmatig. Qua sfeer vind ik hem wel minder gezellig dan de Oriëntal in Delft, maar ze hebben erg veel.
Ook de vega loempia's uit de diepvries zijn errug lekker.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #1090 Gepost op: 30 mei 2013, 16:50:02 »
Ik ben vandaag bij die in Forepark (Den Haag) geweest.
Oh, daar kom ik bijna dagelijks langs, ik vond die naam op de gevel al bekend, waarschijnlijk hier al eens gelezen. Daar moet ik na mijn reisje Berlijn maar eens nieuwe dingen gaan ontdekken. Leuk!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #1091 Gepost op: 30 mei 2013, 16:52:50 »
Zeker een aanrader. Het zit op een rare plek, en het is een lelijk gebouw, maar ze hebben wel veel.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #1092 Gepost op: 31 mei 2013, 10:51:09 »
De bara mix van Chan's die ik er gisteren gekocht had is super lekker en erg makkelijk. Mix in deegkom, water erbij, mengen met deeghaak, wat olie er overheen en half uurtje laten staan. Bara's vormen en in een paar minuten in olie goudbruin bakken. Ik at er een soort roti stoofpot met aardappelen, paprika, wortel en doperwten naast voor de broodnodige groente maar zou mijn maaltijd gerust alleen met die bara's en sambal kunnen doen.

Jol, zeker als je er toch langskomt is het echt de moeite waard om even binnen te stappen.

Offline jol

• 2.653
« Reactie #1093 Gepost op: 22 juni 2013, 20:35:40 »
Vandaag voor de tweede keer de grillpan gebruikt: de aubergines voor de pasta alla Norma ermee gegrilleerd. Was heel goed gelukt, net als de haloumi die de eer had de pan te mogen inwijden. Ben echt heel blij met deze (wel een beetje zware want gietijzeren) uitbreiding van mijn keukenuitrusting.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #1094 Gepost op: 15 juli 2013, 09:46:36 »
Een hele kilo van een nieuwe tomatensoort gratis gekregen als promotie: Coeur de Boeuf tomaten. Ik heb ze verwerkt in een tomatensalade met gele tomaten en tasty tom tomaten. Ik vind ze erg lekker, beetje melig maar niet te. Voordeel is dat ze heel vlezig zijn en bijna geen vocht en pitjes hebben, dat maakt ze heel geschikt voor in wat drogere salades zoals pastasalade.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #1095 Gepost op: 04 augustus 2013, 00:51:52 »
Een ontzettend lekkere hummus gemaakt, uit de losse pols, maar ongeveer dit recept. In plaats van olijfolie heb ik een neutrale zonnebloemolie genomen, in plaats van gerookt paprikapoeder een extreem scherpe en aromatische madame-jeannet-pasta, en een scheut bloemenhoning, die de hummus een aangenaam zoete noot verleende. Misschien zal ik de volgende keer - zoals in het recept van Tertia - ook de velletjes van de kikkererwten verwijderen, maar dat lijkt me toch een beetje een gedoe  ;).

En het is bessenseizoen. Yoghurt met bramen en rode bessen uit eigen tuin. Vanavond bij de buren blauwe bosbessen met vanillekwark. Ook de druiven zijn momenteel erg lekker.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #1096 Gepost op: 17 augustus 2013, 22:07:01 »
Nog geen fijne kookgebeurtenis, maar die wordt het wel: van vrienden een enorme lading groenten uit hun moestuin gekregen. Boontjes, heel veel courgette, allerlei raapjes, bieten, wortelen, en het fijnste: allerlei soorten boerenkool. We kunnen echt weken vooruit denk ik, moet wel even kijken hoe ik alles goed ga houden.

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #1097 Gepost op: 22 augustus 2013, 18:25:34 »
Ik heb bij een Marokkaans winkeltje en tajine gekocht,  die wilde ik al heel lang. Staat nu onder water, morgen uitproberen.

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #1098 Gepost op: 23 augustus 2013, 08:40:44 »
Nog geen fijne kookgebeurtenis, maar die wordt het wel: van vrienden een enorme lading groenten uit hun moestuin gekregen. Boontjes, heel veel courgette, allerlei raapjes, bieten, wortelen, en het fijnste: allerlei soorten boerenkool. We kunnen echt weken vooruit denk ik, moet wel even kijken hoe ik alles goed ga houden.

Dat is zo fijn! Hier wordt er vrijwel iedere week een lading groente uit de tuin van pap gedropt, wat ik weer deel met de buren want ahum,  ik eet veel groente maar hier kan een weeshuis van eten.

Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #1099 Gepost op: 24 augustus 2013, 20:52:38 »
Een geslaagde bramen-appelchutney gemaakt. En meteen ook maar een fijne hummus en champignon-tofuspread. Bovendien heb ik vandaag een potje pompoenspread gekregen. Lekker veel broodbeleg in de koelkast dus.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength