Hij heet Pakistaanse super, o.i.d. en zit aan de Admiraal de Ruyterweg, net links van het begin van de Willem de Zwijgerlaan.
Ze hadden vroeger af en toe belachelijk mooie en goed smakende tomaten en een wat uitgebreider pappadum assortiment, dan gemiddeld. Een zijstraatje verder zit er een Turks winkeltje, die sommige produkten voor een veel vriendelijker prijsje verkoopt, zoals olijfolie, maar ook andere dingen.
Ga je met de bocht mee de Admiraal de Ruyterweg af dan vindt je op de hoek met de Jan van Galenstraat nog een Pakistaan, zijn vleesfadeling zat destijds achterin en was dus makkelijker te negeren. Omdat ik er praktisch naast heb gewoond, kwam ik daar vaak. Aardige man. Zowel hij, als de Pakistaanse super en de Volkskruidentuin hebben veel Shan en Laziza currymengsels. Op de Jan van Galenstraat zelf zit een lekker eettentje waar ik vaak roti afhaalde. Lekker eten in grote porties voor een heel schappelijk prijsje. Het is in andere handen overgegaan (maar lijkt nog wel op oude receptuur) en wel iets veranderd, maar ik woon nu ook niet meer in die buurt en ze bezorgen niet waar ik wel uithang...
Als je daar in de buurt bent, zeker de Volkskruidentuin ook een bezoekje brengen, want meer specerijen en grotere cuteness.
Volkskruidentuin is leuk ja!
Sev is volgens mij een soort verzamelnaam voor sliertjes in het algemeen (sev van kikkererwten heb ik regelmatig in huis). Een zoete variant in vermicelli formaat staat bij Iraanse restaurants als valoude op de kaart (diverse spellingen natuurlijk).
De zure besjes heetten zereshk.
Bij de beter gesorteerde Indiase winkel kun je anardana halen, waarmee je ook die walnootgranaatappelsaus kunt maken. Die kan idd erg lekker zijn :-D
Overigens is het sowieso handig om altijd de houdbaarheidsdata te controleren. Het is toegestaan om iets over de datum te verkopen, maar volgens mij hebben alleen sommige grote supermarkten zo'n strikt beleid (en personeel wat er een beetje op let) dat ze dat niet doen.