Vegatopia Forum

Fijne kookgebeurtenissen

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #760 Gepost op: 28 januari 2011, 12:30:24 »
Kan haast niet anders dan dat hij/zij er blij mee is ;)
Allemaal die creatieve zoetigheden hier tegenwoordig, geweldig.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #761 Gepost op: 28 januari 2011, 13:13:45 »
Niet superstrak zoals je ziet
Hij is toch fantastisch, wat zit je nou te eamelen zeuren.  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #762 Gepost op: 28 januari 2011, 13:16:01 »
Ik heb net voor het eerst een taart met fondant bekleed, iets wat ik al heel lang een keer wilde probeerde maar eigenlijk niet goed aandurfde. Ik zat heel erg te stressen, vooral omdat ik er eigenlijk niet echt veel tijd voor had, en ik wist tot het einde toe niet hoe ik de taart na het bekleden nou eigenlijk zou gaan versieren. Ik heb flink geimproviseerd maar vind hem best leuk geworden eigenlijk  :D


Daar hebben ze een heel handig hulpmiddeltje voor. heb je trouwens ook vegan cake gemaakte en veganvulling? Zo ja dan ben ik erg nieuwsgierig!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #763 Gepost op: 28 januari 2011, 13:23:24 »
Yep hij is helemaal vegan :-)
Ik heb recepten gebruikt uit het vegan cupcakes boekje.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #764 Gepost op: 28 januari 2011, 13:29:30 »
ohww daar ga ik je over pb-en.. ik wil namelijk een vegan alternatief voor botercreme!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #765 Gepost op: 28 januari 2011, 13:44:06 »
ohww daar ga ik je over pb-en.. ik wil namelijk een vegan alternatief voor botercreme!

Margarinecrème!
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #766 Gepost op: 28 januari 2011, 13:55:12 »

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #767 Gepost op: 28 januari 2011, 13:59:55 »
dat zelfde vind ik van botercreme hoor :P
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #768 Gepost op: 28 januari 2011, 16:11:26 »
Leuke taart, M.!  :D
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #769 Gepost op: 28 januari 2011, 16:13:36 »
Mooie taart, is de jarige vegetariër? Vindt die het dan niet erg om een varkentje op te eten ;) ?

Ik heb net voor het eerst een taart met fondant bekleed, iets wat ik al heel lang een keer wilde probeerde maar eigenlijk niet goed aandurfde. Ik zat heel erg te stressen, vooral omdat ik er eigenlijk niet echt veel tijd voor had, en ik wist tot het einde toe niet hoe ik de taart na het bekleden nou eigenlijk zou gaan versieren. Ik heb flink geimproviseerd maar vind hem best leuk geworden eigenlijk  :D


Daar hebben ze een heel handig hulpmiddeltje voor. heb je trouwens ook vegan cake gemaakte en veganvulling? Zo ja dan ben ik erg nieuwsgierig!
Hulpmiddeltje?
En de fondant, kan je die ook zelf maken? Wij hebben er hier kant-en-klare van de bakkerswinkel.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #770 Gepost op: 29 januari 2011, 07:47:31 »
Ik word ook nieuwsgierig.

Offline Meisie

  • *
  • 13
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #771 Gepost op: 30 januari 2011, 21:52:13 »
Eindelijk een pasta gemaakt die mijn vriend lekker vindt! :D Hij claimde namelijk geen pasta te lusten...

Het was volkoren pasta, de structuur van de gewone vindt hij naar. Dan een pesto maken met walnoten en winterpostelein, knoflook,chiliflakes, peper en zout en olijfolie. Uitje fruiten, pasta koken, alles door het uitje roeren en Parmezaanse kaas erover.

Alleen 1 probleempje, het is winterpostelein, dus moet voor de andere seizoenen een andere groente vinden die erop lijkt... Misschien rucola?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #772 Gepost op: 30 januari 2011, 22:25:29 »
Ik vind rucola niet op postelein lijken, maar postelein is ook in andere seizoenen te koop.

Misschien veldsla, voor het wat vlezige blad, en dan wat meer citroensap voor het friszure?

Aiko

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #773 Gepost op: 23 februari 2011, 18:46:13 »
Voor het eerst in m'n leven erwtensoep gemaakt. Nog niet zo lekker als mijn vader dat altijd kon, maar we komen in de buurt!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #774 Gepost op: 23 februari 2011, 18:52:34 »
Hulpmiddeltje?
En de fondant, kan je die ook zelf maken? Wij hebben er hier kant-en-klare van de bakkerswinkel.

oei zie die vraag nu pas...

Ja, tis een stom glad stuk plastic waarmee je alle luchtbellen uit je taart kan wrijven. Als je wilt kan ik er een plaatje van zoeken of foto van maken. Je hebt ook hulpmiddeltjes voor mooie rechte hoeken in vierkante taartjes.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #775 Gepost op: 24 februari 2011, 20:45:03 »
Ik vind rucola niet op postelein lijken, maar postelein is ook in andere seizoenen te koop.

Misschien veldsla, voor het wat vlezige blad, en dan wat meer citroensap voor het friszure?

We hebben een paar keer rucola-pesto gemaakt, maar vinden het toch te bitter.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #776 Gepost op: 24 februari 2011, 20:56:31 »
Satésaus is gelukt!  :cheernerd:

Met zakje pindapoeder gaat dus goed. Volgende stap is zelf pindapoeder maken.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #777 Gepost op: 24 februari 2011, 22:35:19 »
Ik vind rucola niet op postelein lijken, maar postelein is ook in andere seizoenen te koop.

Misschien veldsla, voor het wat vlezige blad, en dan wat meer citroensap voor het friszure?

We hebben een paar keer rucola-pesto gemaakt, maar vinden het toch te bitter.

Daar is misschien wel wat op te vinden. Wat doe je er in? Ook honing? Maak je het alternatief voor basilicumpesto omdat je geen basilicum eet?En komt je rucola uit de gewone super of van de biomarkt?
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #778 Gepost op: 25 februari 2011, 08:54:42 »
We maakten het van rucola omdat dat vaak in huis is en goedkoper. Het gaat dan om van die grote bakken, wel biologisch denk ik.
We doen er geen honing in.
Ik maak het zelf, omdat in de supermarkt er altijd wel noten of aardappel in zit.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #779 Gepost op: 02 maart 2011, 16:18:21 »
Gisteren poging gedaan om cakejes te bakken met daarin een gekleurd vormpje. Resultaat viel helaas tegen. Maar fga er nog lekker verder mee experimenteren  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!