Vegatopia Forum

Fijne kookgebeurtenissen

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #340 Gepost op: 13 september 2008, 07:36:26 »
Ik ben het met je eens w.b. Lidl. En ze hebben er ook een bescheiden aanbod van biologische groenten en fruit en een  aan tal fair trade producten (koffie, thee, chocola).

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #341 Gepost op: 13 september 2008, 10:46:48 »
De AH is alleen op koopzondag open volgens mij (maar niet goed gekeken nog) en zit in het oude postkantoor.

Ik zou ook best al mijn boodschappen gewoon bij de toko of turk doen etc, maar helaas zijn die niet tot tien uur 's avonds geopend. En trouwens, een turkse winkel is hier ook niet in het centrum. Lidl helaas ook niet, want dat vind ik ook een fijne winkel. Maar het gaat me vooral om de keuze.

Ik ga vandaag waarschijnlijk nog even naar Duitsland, naar de Penny en Aldi aldaar. Ik geef toe, ik ben een supermarkttoerist.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #342 Gepost op: 13 september 2008, 13:41:10 »
Ik ben altijd als een kind zo blij in de grote supermarkten in Frankrijk!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #343 Gepost op: 13 september 2008, 20:29:40 »
Ik geef toe, ik ben een supermarkttoerist.

Ik ook.  :heehee:

Willem2

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #344 Gepost op: 14 september 2008, 00:32:56 »
AH, biologische kwark,pastasaus,magere melk ,brood,rijst,pasta,rijstwafels,vruchtenwafels,bananen,zuurkool,enz. superhandig hoor,wist trouwens niet dat de lidl ook bio had. gr Willem 2

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #345 Gepost op: 14 september 2008, 21:28:57 »
Mijn butterscotch brownies waren weliswaar mislukt (want er zaten geen stukjes caramel in) maar desondanks waren ze érg lekker. En dat vond ik niet allen :cheer:
This is between me and the vegetable!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #346 Gepost op: 14 september 2008, 21:41:19 »
alleen?

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #347 Gepost op: 09 oktober 2008, 21:05:19 »
De AH is alleen op koopzondag open volgens mij (maar niet goed gekeken nog) en zit in het oude postkantoor.

Ik zou ook best al mijn boodschappen gewoon bij de toko of turk doen etc, maar helaas zijn die niet tot tien uur 's avonds geopend. En trouwens, een turkse winkel is hier ook niet in het centrum. Lidl helaas ook niet, want dat vind ik ook een fijne winkel. Maar het gaat me vooral om de keuze.

Ik ga vandaag waarschijnlijk nog even naar Duitsland, naar de Penny en Aldi aldaar. Ik geef toe, ik ben een supermarkttoerist.

Ik ben helemaal weg van de Kaufland :D Als ik in het buitenland ben ga ik ook altijd even in de supermarkt kijken wat ze daar allemaal verkopen.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #348 Gepost op: 15 oktober 2008, 18:09:47 »
Zojuist appel-kweeperentaart gebakken.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #349 Gepost op: 15 oktober 2008, 21:02:36 »
Ik heb gevulde koeken in de oven staan. Ze lijken net echt :D
This is between me and the vegetable!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #350 Gepost op: 16 oktober 2008, 10:03:14 »
 8)

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #351 Gepost op: 22 oktober 2008, 10:25:58 »
Ik heb gevulde koeken in de oven staan. Ze lijken net echt :D

Bij het lezen van je bericht realiseer ik me voor het eerst dat je die ook zelf kunt maken ja... Lijkt me zalig! Is het erg moeilijk? Ik ben nog niet zo erg thuis in de koekenbakkerij  namelijk ;)
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #352 Gepost op: 22 oktober 2008, 10:41:00 »
Tsja, wat is moeilijk? Nee, het is niet moeilijk. Ik heb zelf spijs gemaakt. Kun je ook zó kopen, maar is makkelijk zelf te doen. Bovendien kun je het dan iets grover laten, dat vind ik lekkerder.

Het spijs was volgens mij een ons amandelen en een ons suiker, samen gemalen met een beetje sinaasappelrasp. Daarna nog een beetje geklutst eiwit erdoor, waarschijnlijk heb je geen heel nodig, tot het lekker kleffig is.

Voor de koekjes heb ik 150 gram bloem, 100 gram koude boter (in stukjes) en 75 gram witte basterdsuiker in het hakmolentje (van de staafmixer) tot kruim gemalen en er daarna met een klein beetje water een deeg van gemaakt.

Ik heb er kleine gevulde koeken van gemaakt, van deze hoeveelheid deeg maakte ik er 11. Gewoon, een klein bolletje deeg (ik geef toe: ik weeg dat dan af, maar ik ben een beetje een culinerd) pletten tot het mooi dun is, een hoopje spijs erop (ik heb de helft van het spijs gebruikt, maar ik dacht, als ik maar de helft maak wordt het zo weinig) en dan weer een deegrondje.
(Alhoewel, een echte culinerd zou denk ik het deeg uitrollen en er rondjes uitsteken, maar dat lukt mij nooit)

En dan vouw je het een beetje samen, tot het mooi dicht is, smeer je er wat geklutst eigeel overheen , druk je een amandel erin en klaar is je gevulde koek.
Behalve dat hij dan nog gebakken moet worden, 20 minuten op 180 graden.
(Mijn eerste batch werd niet zo mooi bruin, dus de tweede batch heb ik iets langer gebakken, maar dan wordt de koek veel knapperiger dan je gewend bent, als je dat lekker vindt moet je iets meer spijs gebruiken, want die waren bij mij iets te hard geworden.)
This is between me and the vegetable!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #353 Gepost op: 22 oktober 2008, 10:42:30 »
Cool! Komt die nog op koken & Zo? Erg leuk...

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #354 Gepost op: 22 oktober 2008, 10:45:59 »
O, dat kan misschien wel (ik denk daar nooit aan :confused:)

En, wat ik nog vergeten was te zeggen: mijn gevulde koeken zagen er nogal, euhm, zelfgemaakt uit toen ze de oven ingingen, maar ze kwamen er behoorlijk echt uit. Dat is cool!
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #355 Gepost op: 22 oktober 2008, 11:40:45 »
Jaaa gevulde koeken op koken en zo zetten  :D
,,,,فلافل

Offline Edda

  • ***
  • 159
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #356 Gepost op: 22 oktober 2008, 12:23:53 »
de eerste  erwtensoep die ik dit jaar gemaakt(gister en vandaag) heb is verreweg de beste die ik ooit gemaakt heb

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #357 Gepost op: 22 oktober 2008, 15:43:20 »
Wat is je geheim?

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #358 Gepost op: 23 oktober 2008, 01:28:20 »
Heb frambozensojayoghurtijs gemaakt, was echt heel makkelijk, en het was echt ijs! En het was lekker. Heb de helft weer in de vriezer gezet om te kijken wat dat gaat worden.

Ik heb dit recept gebruikt, maar dan dus frambozen ipv bosvruchten, sojayoghurt ipv gewone yoghurt en kristalsuiker ipv basterdsuiker, want dat hadden we niet en dat leek me om suikersiroop te maken net zo goed. Wel maar een kwart van de siroop gebruikt, vond het wel fijn om nog iets van yoghurt te proeven, maar misschien is sojayoghurt wel veel zoeter dan gewone yoghurt.

Nu nog even kijken hoe het uit de vriezer komt, en dan eens nadenken wat ik nog meer kan doen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #359 Gepost op: 23 oktober 2008, 07:58:45 »
Met de machine?