Vegatopia Forum

Fijne kookgebeurtenissen

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #120 Gepost op: 06 juni 2007, 12:16:45 »
Hierna hou ik erover op. Maar zo fijn als de kinderen opeten wat je maakt al is het niet alledaags. :cheer:
:cheer: Dat is beslist niet vanzelfsprekend, Gwen. Mijn neven en nichtjes zijn alle ontzettend moeilijke eters. Pasta alleen zonder saus en met geh*kt (ik geloof dat mijn jongste nichtje zelfs zeurt als de vorm anders is dan 'normaal'), patat alleen van die ene patatzaak en beslist niet uit de oven, en (voorgebakken) pannenkoeken alleen van het juiste merk. Qua groente is alleen komkommer een veilige keuze.

En dat terwijl mijn ooms en tante er vroeger schande over spraken dat mijn broertje niet alles at wat de pot schafte (o.a. naar aanleiding van een mislukt gemberbami-experiment van een andere oom, die mijn broertje begrijpelijkerwijs niet op hoefde te eten). "Mijn kinderen zou ik nóóoooit zo opvoeden". Ja ja  ;D
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #121 Gepost op: 06 juni 2007, 12:24:35 »
Ik was vroeger ook zo'n pokkekind dat niks lustte en niks wilde proeven. Ik riep vaak bij voorbaat al "dat lust ik niet", zonder te proeven. Ik vond het dan wel weer stom dat m'n buurjongetje geen smeerkaas lustte terwijl ie nog nooit smeerkaas geproefd had, dat dan weer wel.

Ik snap dus heel goed dat je daar heel blij mee bent! Als ik ooit nog kinderen krijg (later als ik groot ben  ;)) hoop ik dat ze wat dat betreft op hun vader lijken.
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2007, 12:25:32 door Nevyn »

Gwennepen

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #122 Gepost op: 06 juni 2007, 13:29:22 »
Dank jullie voor de reacties. Ik wilde er eigenlijk alleen maar niet een kinderdraad van maken. :)

De pasta zonder iets-toestanden ken ik ook heel goed. Stukjes bij beetjes gaat het beter. Eigenlijk kan ik het best zo"raar" mogelijk koken. Dat werkt op één of andere gekke manier het beste op mijn kids. ::)

Gwennepen

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #123 Gepost op: 13 juni 2007, 18:29:53 »
Ik was vanmorgen in een turkse supermarkt.

Wat een ontdekking. Ik dacht dat het vooral een slagerij was, maar dat was maar een heel klein stukje. Ze hadden megaveel kruiden, groenten en fruit, noten, allerlei olijven, feta, brood. Kortom van alles. :)


Vanmorgen zwarte ogenbonen gekocht in deze  :gossip:Irakese (hoorde ik van een Marokkaans meisje) supermarkt. :cheer:
Ga ik morgen het recept wat ik van Dot heb gekregen mee maken. :)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #124 Gepost op: 13 juni 2007, 22:02:57 »
Iemand die niet alleen over blauwe cupcakes praat, maar dat ook daadwerkelijk doet mag natuurlijk altijd meedoen. ;D

En dan komen jullie bij mij thuis cupcakes maken, zodat ik foto's kan maken voor jullie website heh!  :kwijl:

Gwennepen

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #125 Gepost op: 18 juni 2007, 16:24:07 »
Ik heb bij de Hema leuke sjablonen gekocht voor op de pannenkoeken. Één met een bloemmotief en één met een boerderijmotief. En ook nog papieren muffinvormpjes met groen met witte stipjes en met wit en oranje streepjes

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #126 Gepost op: 14 juli 2007, 11:22:26 »
Van de week heb ik veganistische cupcakes gebakken. Erg goed gelukt! Mike had er gisteren 2 mee naar z'n werk, 3 van z'n collega's hadden er eentje gepikt en in 3-en gedeeld, zaten ze lekker op te smikkelen. En toen vertelde Mike dat ze 't wel een veganistisch cakeje was. Nou maakt dat voor 2 van de 3 niet uit, maar die 3e...... Zo jammer dat ik er niet bij was en die kop niet heb kunnen zien!
« Laatst bewerkt op: 14 juli 2007, 11:22:38 door Nevyn »

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #127 Gepost op: 15 juli 2007, 14:45:30 »
Rabarbercompote
Eet gezond & eet taartjes

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #128 Gepost op: 17 juli 2007, 18:08:26 »
In het zonnetje ligt een deegje te rijzen voor calzone.  :heart:

mjets

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #129 Gepost op: 17 juli 2007, 18:17:30 »
In het zonnetje ligt een deegje te rijzen voor calzone.  :heart:

 :yes: das een hele fijne kookgebeurtenis!

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #130 Gepost op: 18 juli 2007, 18:53:13 »
chocoladekoekjes!
Eet gezond & eet taartjes

Gwennepen

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #131 Gepost op: 20 juli 2007, 16:40:02 »
Een toch nog fijne kookgebeurtenis.

Ik had een recept voor wortelcake gekregen van mijn moeders Irakese achterbuurvrouw. Ik had alles gemengd en in een springvorm gedaan en het had al een half uurtje in een oven van 180 graden gestaan. Toen dacht ik het wel even met springvorm en rooster tegelijkertijd een verdiepingkje lager in de oven te zetten. Dat was niet zo slim, want natuurlijk kukelde de springvorm van het rooster en was de cake nog niet zo stevig en vlogen er dus klodders smurrie door de keuken. :bonk: Nou ja, gered wat er te redden viel en uiteindelijk is het met wat er nog wel in de springvorm zat toch nog een heerlijke cake geworden ook al ziet ie er niet uit. :D Hier het recept.

4 eieren
1 kop suiker
3,5 kop bloem
2 koppen geraspte wortel
2 koppen fijngemaakte walnoten
1,5 kop olie
3 tl bakpoeder
1 tl kaneel
2 tl vanillesuiker.

Alles door elkaar mengen en in een ingevet bakblik. De baktijd moet je zelf maar even kijken. Ik had ´m eerst een half uur op 180 graden en daarna, toen ik ´m een verdiepinkje lager in de oven had gezet nog wat hoger. Gewoon maar een beetje opletten en er af en toe een satéstokje inprikken om te kijken of ie goed is.( als het stokje er niet te nat uitkomt.)


 :gossip: De kinderen vonden hem erg lekker, tot ze hoorden dat ik aan iemand vertelde dat er wortel doorheen zat. ::)

Offline Teddy

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #132 Gepost op: 20 juli 2007, 16:50:30 »
Een toch nog fijne kookgebeurtenis.

Ik had een recept voor wortelcake gekregen van mijn moeders Irakese achterbuurvrouw. Ik had alles gemengd en in een springvorm gedaan en het had al een half uurtje in een oven van 180 graden gestaan. Toen dacht ik het wel even met springvorm en rooster tegelijkertijd een verdiepingkje lager in de oven te zetten. Dat was niet zo slim, want natuurlijk kukelde de springvorm van het rooster en was de cake nog niet zo stevig en vlogen er dus klodders smurrie door de keuken. :bonk: Nou ja, gered wat er te redden viel en uiteindelijk is het met wat er nog wel in de springvorm zat toch nog een heerlijke cake geworden ook al ziet ie er niet uit. :D Hier het recept.

4 eieren
1 kop suiker
3,5 kop bloem
2 koppen geraspte wortel
2 koppen fijngemaakte walnoten
1,5 kop olie
3 tl bakpoeder
1 tl kaneel
2 tl vanillesuiker.

Alles door elkaar mengen en in een ingevet bakblik. De baktijd moet je zelf maar even kijken. Ik had ´m eerst een half uur op 180 graden en daarna, toen ik ´m een verdiepinkje lager in de oven had gezet nog wat hoger. Gewoon maar een beetje opletten en er af en toe een satéstokje inprikken om te kijken of ie goed is.( als het stokje er niet te nat uitkomt.)


 :gossip: De kinderen vonden hem erg lekker, tot ze hoorden dat ik aan iemand vertelde dat er wortel doorheen zat. ::)


Oehh klinkt lekker en makkelijk! Ga ik ook eens maken!

Het doet me een beetje denken aan het mopje van vroeger met het konijntje en de worteltjestaart! :heehee:

Gwennepen

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #133 Gepost op: 20 juli 2007, 16:57:36 »
Dat grapje heb ik vandaag nog helemaal niet gehoord. ::) ;)

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #134 Gepost op: 21 juli 2007, 13:44:50 »
Een ontzettend spannend taart-experiment!
This is between me and the vegetable!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #135 Gepost op: 21 juli 2007, 15:00:25 »
Een ontzettend spannend taart-experiment!

Vertel! (Ik ben niet nieuwsgierig, ik wil alleen graag alles weten)

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #136 Gepost op: 21 juli 2007, 20:11:16 »
En het is nog best goed gelukt ook! :D
This is between me and the vegetable!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #137 Gepost op: 22 juli 2007, 21:08:55 »
De pure chocola van Tony is behalve slaafvrij ook nog erg lekker!
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2007, 21:11:06 door Maartje! »
This is between me and the vegetable!

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #138 Gepost op: 22 juli 2007, 21:42:55 »
 :yes:
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Jippia

Re:Fijne kookgebeurtenissen
« Reactie #139 Gepost op: 22 juli 2007, 22:27:55 »
Had zelf soep (zoete-aardappel soep) gemaakt en manlief vond het lekker. Dat is heel bijzonder, want hij beweert al jaren dat ik veel dingen goed kan, behalve zelf soep maken  >:(. Gebaseerd op een ervaring van jaaaaaaaaaaaren geleden, maar goed.

Ik ga hem ook eens voor mijn ouders maken. Die komen volgende week een week of twee bij ons logeren. Ze wonen nu als zendelingen in Roemenië. Broodjes erbij en zelfgemaakte kruiden'boter' (ben veganist). Misschien lusten zelfs mijn schoonouders die soep wel (wat de boer niet kent... ;))

Bij ons op de markt verkoopt een groenteman joekels van zoete aardappelen voor een klein prijsje.  :)

Mirjam