Vegatopia Forum

Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #60 Gepost op: 22 juli 2006, 06:45:00 »
Zijn hier echt mensen die hun bed maar 1 keer in de 4 weken verschonen? Er is toch niets fijner dan zo'n heerlijk fris en schoon opgemaakt bed???  :D  Nou weet ik wel dat het best wat werk is, maar 1 keer in de 2 weken zou toch moeten lukken?

Verder woonde ik tot verkort thuis en mijn ouders zijn nou niet de grootste cleanfreaks op aarde, dus veel vaat,thee,hand doeken worden meerdere dagen gebruikt en volgens mij zelfs gewassen op 30 graden, mm dat is toch wel een beetje smerig als ik er zo over denk...

Ik zou dat zelf anders doen als ik op mezelf zou wonen, 60 graden ofzo en elke/om de dag verversen.

Verder ben ik niet zo bang voor bacterien, geloof toch wel erg dat ze goed zijn voor de mens (uitgezonderd van zeer gevaarlijke). Zorgen voor weerstand enz...dus ik denk dat ik zelf ook niet zo'n cleanfreak ben!   :)
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2006, 06:45:19 door Anna »

Gwennepen

Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #61 Gepost op: 22 juli 2006, 07:21:32 »
Ik moet ook niet denken aan zo,n ranzig bed.Elke week schoon beddegoed,heerlijk!Handoeken,theedoeken,washandjes en vaatdoeken was ik op 40 graden,en ik doe al m,n was met zachte zeep in het wasbakje en schoonmaakazijn in het wasverzachterbakje.Dat ontsmet ook.Bovendien gebruik ik al deze spullen maar 1 keer dus dan zit er zo weinig vuil in dat het het ook veel makkelijker schoon wordt.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #62 Gepost op: 22 juli 2006, 12:18:06 »
Dat stinken van die vaatdoekjes, ligt dat ook niet aan het soort vaatdoekje? Ik gebruik meestal die gele (of roze of blauwe vaatdoekjes), die stinken nooit. Maar ik heb ook nog van die andere, die gaan inderdaad heel snel ruiken als ze nat zijn.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #63 Gepost op: 22 juli 2006, 13:23:25 »
waarvan zou je beddengod dan zo vies moeten worden, je bent zelf toch schoon???

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #64 Gepost op: 22 juli 2006, 13:26:55 »
1 liter zweet per nacht?

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #65 Gepost op: 22 juli 2006, 13:28:30 »
Omdat je verhaart, huidschilfers e.d. achterlaat in bed, enorm ligt te zweten, zeker met dit weer, sex hebt etc. Gaat allemaal in je beddegoed zitten en dat bevordert de frisheid niet.

Harry

Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #66 Gepost op: 22 juli 2006, 14:51:58 »
Het ging toch over hygiëne in de keuken, hè?

Aiko

Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #67 Gepost op: 22 juli 2006, 15:07:15 »
In de keuken. Is dat niet plek nummer twee voor uitspattingen thuis?

Harry

Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #68 Gepost op: 22 juli 2006, 15:38:30 »
Gewoon een spatscherm gebruiken.

langnek

Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #69 Gepost op: 22 juli 2006, 18:59:29 »
Ik moet ook niet denken aan zo,n ranzig bed.Elke week schoon beddegoed,heerlijk!Handoeken,theedoeken,washandjes en vaatdoeken was ik op 40 graden,en ik doe al m,n was met zachte zeep in het wasbakje en schoonmaakazijn in het wasverzachterbakje.Dat ontsmet ook.Bovendien gebruik ik al deze spullen maar 1 keer dus dan zit er zo weinig vuil in dat het het ook veel makkelijker schoon wordt.

Ik ben ook voor frisheid en hygiëne, maar als je alles maar één keer gebruikt hoef je het toch niet te wassen, of gaat het zelfs schoon de vuilnisbak in? :schater: :P

Aiko

Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #70 Gepost op: 22 juli 2006, 19:04:31 »
Er mag geleefd worden. Een huis hoeft geen steriel ziekenhuis te zijn...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #71 Gepost op: 22 juli 2006, 19:07:29 »
Maar het hoeft ook geen vieze zooi te zijn, alles met mate ;).


langnek

Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #72 Gepost op: 22 juli 2006, 19:14:06 »
Bij mij thuis is het ook niet "geheel opgeruimd", maar hygiëne hou ik wel in de gaten, in de keuken is het schoon bij mij en toch gebruik ik hem nog regelmatig! ;D

P.s. Het is ook geen zooitje bij mij thuis, voordat je dat denkt achter de term "niet geheel opgeruimd", ik bedoel alleen, dat het iets beter zou kunnen! ::)
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2006, 19:16:47 door langnek »

Gwennepen

Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #73 Gepost op: 22 juli 2006, 23:31:14 »
Ik moet ook niet denken aan zo,n ranzig bed.Elke week schoon beddegoed,heerlijk!Handoeken,theedoeken,washandjes en vaatdoeken was ik op 40 graden,en ik doe al m,n was met zachte zeep in het wasbakje en schoonmaakazijn in het wasverzachterbakje.Dat ontsmet ook.Bovendien gebruik ik al deze spullen maar 1 keer dus dan zit er zo weinig vuil in dat het het ook veel makkelijker schoon wordt.

Ik ben ook voor frisheid en hygiëne, maar als je alles maar één keer gebruikt hoef je het toch niet te wassen, of gaat het zelfs schoon de vuilnisbak in? :schater: :P

Hihi.Wat een dijenkletser! :P

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #74 Gepost op: 23 juli 2006, 20:38:36 »
Wie gooit de afwaskwast elke dag in de vaatwasmachine?

Ik gooi mijn afwasborstel elke keer als ik de vaatwasmachine aanzet er wel in eigenlijk. Nou zet ik mijn vaatwasmachine alleen niet elke dag aan (misschien ook de reden dat ik nog een afwasborstel heb; hoewel, sommige pannen en bakjes oid overleven de vaatwasmachine ook niet, dus die was ik sowieso wel met de hand).
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #75 Gepost op: 30 januari 2007, 12:31:24 »
Grappig ik denk er eigenlijk nooit over na.Ik denk dat ik 2x per week schoon doekje,keukenhanddoek en theedoek pak. Maar ik maak het aanrecht altijd goed schoon een doekje komt allen op het aanrecht of eettafel en zeker niet op de grond. Washandjes gaan na gebruik direct in de was. Afwasborstel gooi ik weg als hij erg vies is,maar aangezien ik een afwasmachine heb, gebruik ik hem niet zo veel.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

poplock

Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #76 Gepost op: 19 juni 2009, 00:16:35 »
Ik gebruik sinds kort een blauw antibactieel doekje. Niks te ruiken, zelfs niet na dagen. Had ik meegenomen uit Duitsland. Echt super. Jammer dat Marskramer of Blokker die niet heeft.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #77 Gepost op: 09 maart 2013, 20:35:51 »
De hygiene in het beste restaurant van de wereld blijkt ziekmakend. Hoe zou het dan in minder goede restaurants gesteld zijn? Durven jullie nog wel uit te eten?

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #78 Gepost op: 09 maart 2013, 23:01:31 »
Jazeker, Poek. Ik durf wel uit eten te gaan. Graag zelfs.
Thuis pakken wij elke dag een schoon keukensetje: microvezel keukendoekje, theedoek, handdoek. Verder wassen wij onze wassen vrij vaak, denk ik. Maar wij hebben ook huisdieren en proberen ermee rekening te houden om na het aaien even de handen te wassen. En als ik hun lieve neusjes door de tralies zie, dan hang ik alweer met mijn handen in de kooi, dus tja, dan was ik wat vaker..
Groetjes, Antje

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.446
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Hygiëne in de keuken: wat doe jij eraan?
« Reactie #79 Gepost op: 10 maart 2013, 01:08:14 »
De hygiene in het beste restaurant van de wereld blijkt ziekmakend. Hoe zou het dan in minder goede restaurants gesteld zijn? Durven jullie nog wel uit te eten?
Ja hoor. Wat niet weet, dat (meestal, hopelijk) niet deert. Ik denk dat de gemiddelde thuiskeuken (ook de onze) niet zo proper is als die van een gemiddeld restaurant, en zeker niet als die van Antje. Alhoewel: in de vele red-een-restaurantprogramma's op de Duitse tv (Küchenchefs, Kochprofis, Rach der Restauranttester, Frank Rosin) heb ik toestanden gezien die ik thuis nooit zou (willen) bereiken.

Bij ons thuis worden hand- en theedoeken één à twee keer per week uitgewisseld. Het microvezel keukendoekje gaat altijd mee in de was (ook zo'n twee keer per week) en daarnaast tussendoor ook eens vochtig in de magnetron op de hoogste stand (wordt de magnetron ook eens gebruikt  ;D ). Op die punten dus best netjes, maar als ik eens per week de keuken écht schoonmaak, is het water in het teiltje donkerbruin. Ik schat in dat dat bij vrijwel iedereen het geval is, en vaak nog een graadje erger.
Gemüse ist mein Fleisch