Dit is niet echt direct een antwoord op de vraag van de bericht opener, maar ik weet wel dat ik zuivel zo min mogelijk wil gebruiken...om alle redenen die hier al genoemd zijn.
Mocht ik toch zuivel gebruiken dan koop ik zeker biologisch. Ook daar zitten nadelen aan maar is dan wel de betere optie! Voordat je je melk als biologisch mag bestempelen moet je aan allerlei regels voldoen, dus daar vertrouw ik dan maar op...ook is biologische melk gezonder voor je (voor zover koemelk gezond kan zijn) in melk zit hetgeen de koe eet, dus ik heb liever een biologisch gevoerde koe haar melk!
Wat ik erg jammer vind is dat in Nedelrand de soja produkten nog niet zo groots ontwikkeld zijn als hier in Amerika. Je hebt hier 2 liter pakken, soja melk, chocolade soja melk, vanille, light varianten en dat allemaal voor 4 dollar (ongeveer 3.40 Euro) en soja producten voor consumptie door mensen is in Amerika altijd biologisch! Dus jullie begrijpen wel: ik drink wat af hier
Ze voegen ook wat vitaminen toe en onder andere calcium en b12, dus ik ben gelukkig!
Ik hoop dat het in Nedelrand ook snel die kant op gaat. Want als ik het goed heb betaal je voor zo'n klein pakje soja melk in Nederland al snel 2,50, is het niet??