Vegatopia Forum

Burger King onvriendelijk voor vegetariers

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Gepost op: 03 juni 2006, 11:55:41 »
Helaas heeft de Burger King geen alteratief voor vegetariers.

Maar dat het nog erger kan daar bleek afgelopen week toen een klant een levende pad of kikker aantrof in de salade. Dit is een hoogstkwalijke zaak. Wat velen ich afvragen is waar het onfortuinlijke beestje is gebleven. We zullen er wel achter komen, want het onderwerp heeft veel media-aandacht.

Tevens hoop ik dat Burger King serieus gaat werken aan het vertrouwen bij de vegetarische en "vlees-etende" burgers.

Wat is jullie mening?


Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #1 Gepost op: 03 juni 2006, 12:20:23 »
Ik heb er geen behoefte aan. Ik lig er niet wakker van dat de Mac geen groenteburger meer heeft, er zijn genoeg alternatieven om een vegetarische hap te krijgen (die dan ook nog eens wél lekker is).
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #2 Gepost op: 03 juni 2006, 12:23:31 »
Ik vind de country-burger van de Burgerking lekkerder dan de groenteburger van de Mac.

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #3 Gepost op: 04 juni 2006, 00:13:17 »
Ik vind de country-burger van de Burgerking lekkerder dan de groenteburger van de Mac.

Je schreef: Country-burger. Heb net even op de BK-site gekeken. Heb um niet ontdekt daar.

Ook geen Frog-burger overigens... ;)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #4 Gepost op: 04 juni 2006, 00:28:45 »
Dan heb je niet gegoogled ;)

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #5 Gepost op: 04 juni 2006, 11:32:44 »
Het is een vreemd slaatje met die kikker en ik geloof het niet.
1. een kikker blijft echt niet zitten
2. is gemakkelijk te zien of had mevrouw een big salad?
3. welke weg heeft die kikker wel niet afgelegd? Bij mijn weten zitten er geen kikkers in de grachten in de binnenstad van Amsterdam, vanwege de hoge kanten, denk ik. Dan zou die kikker moeten komen, vanwaar de sla vandaan kwam.....en braaf meegereisd? In ieder geval heel verse sla dan.
Ik denk aan een leugen of aan een grap van de een of ander. Een optie is nog dat de kikker met de sla in de koeling is terecht gekomen en verstarde alsof het winter zou worden. Maar een leugen of een grap lijken mij aanneemlijker.

Ik ben nog nooit in Burger King geweest, of ja...Alkmaar station, geloof ik  - en ik leef nog. Kennelijk kun je zonder Burger King in leven blijven. Waarmee ik mij aansluit bij Zusje.
de tuin: dat ben ik

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #6 Gepost op: 04 juni 2006, 12:07:55 »
Mac en Burger King zijn inderdaad vrij eenvoudig en graag te vermijden zaken. Heel af en toe is het sociaal wenselijk om 'mee te gaan' naar zo'n geval (zo eens in de vijf jaar, schat ik  ;D) en dan zou het op zich aardig zijn als je iets meer keus hebt dan een smakeloze tomaat-mozarellasalade.

Dat kikkerverhaal lijkt mij ook een beetje broodje aap.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #7 Gepost op: 04 juni 2006, 12:28:05 »
Helaas heeft de Burger King geen alteratief voor vegetariers.
Gelukkig bestaan er in Nederland genoeg alternatieve horecazaken. Maar ik ben toch wel eens bang dat dat in het buitenland lang niet altijd het geval is.

Tevens hoop ik dat Burger King serieus gaat werken aan het vertrouwen bij de vegetarische en "vlees-etende" burgers.

Wat is jullie mening?
Tja, uit eigen overweging zou ik er nooit gaan eten. Maar als je er mee naar toe wordt genomen, wil je toch wel lekker eten. Dus als ze vegetarische producten zouden gaan aanbieden zou het wel beter zijn.

Miepje Kurk

Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #8 Gepost op: 04 juni 2006, 14:24:03 »
Het is een vreemd slaatje met die kikker en ik geloof het niet.

Dat het een levende kikker betrof, lijkt me ook een broodje aap verhaal. Misschien was het een stukje kikker?

Ik kan me nl. nog herinneren dat iemand eens een kikkerpootje aantrof in een zak kant-en-klare gemengde sla van Albert Heijn.

(Geschrokken sla-eter werd door AH getroost met een kadobon en haalde het Brabants Dagblad en dat allemaal niet eens op 1 april...)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #9 Gepost op: 05 juni 2006, 01:25:54 »
Er zat al eens eerder een kikker in een salade van een fastfoodrestaurant (in die van de van het broertje van spunk-columnist Ebele) maar die was dood. Dat was wel echt, en toen heeft het broertje bonnen gekregen voor 3 gratis maaltijden oid, alsof je dan nog wilt eten....
Supercalifragilisticexpialidocious!

Toni

Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #10 Gepost op: 05 juni 2006, 22:14:54 »
Nou, dan heb ik al gegeten en gedronken daar. Bah.
Heb het een keer gehad toen met vissticks.
Dat was voor mijn vegatijd  :P
Zat er een stuk keukenrol in. Brrrrrr.
Maar of burger king onvriendelijk is voor vegetariers
uiteindelijk zullen ze zich zelf in de vingers snijden.
Want steeds meer mensen worden vegetariers,dus ze
zullen wel mee moeten gaan, of ze willen of niet. :laugh:

Veel liefs Toni :)

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #11 Gepost op: 07 juni 2006, 11:46:19 »
Ik ga sowieso niet graag in van die megaeettenten eten.. Liever in een gezellig frituurtje, waar ze hier meestal ook iets lekkers vegi hebben.

Maar, er zou overal wel IETS vegetarisch te verkrijgen moeten zijn.

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #12 Gepost op: 07 juni 2006, 17:15:12 »
In Zweden en Duitsland waren de vego-burgers (ik wete de namen niet meer) pria te eten.
Zo.

Cloudlet

Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #13 Gepost op: 09 juni 2006, 16:07:59 »
Ik vind het jammer dat er geen vega-food in het assortiment zit van de BK! Mijn vriend is dol op BK food en zo'n tent is makkelijk voor een snelle hap. Gelukkig zit er nu in Leiden wel een Moaz, lekker Falafel, jammie  :P

Van die kikker lijkt me een sterk verhaal, het is al eerder gezegd, maar kikkers blijven echt niet stilzitten.

bienne

Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #14 Gepost op: 11 juni 2006, 10:23:31 »
 ??? vind het idd een vaag verhaal en niet echt een goede reclame. Vind het jammer dat ze idd weinig te bieden hebben voor ons. Wel jammer omdat ik het op zijn tijd best wel kan waarderen om eens zo'n tent in te lopen. maar de keuze is wel erg beperkt

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #15 Gepost op: 11 juni 2006, 14:56:08 »
BK mailde mij paar jaar terug dat de markt in NL gewoon niet gunstig genoeg was voor vegetarische producten.
Ik heb enorm gepleit voor een blijvend plekje voor de chilicheesenuggets, maar helaas :crying:
Die countryburger heb ik vorig jaar in Duitsland geprobeerd (vanwege Poek's lovende woorden idd) en die is inderdaad best te eten.

Maar he, er is altijd nog zo'n fantasisch slablaadje (sidesalad jawel) die je naast je frietjes en je drankje kan eten, dus zo onvriendelijk zijn ze nou ook weer niet :O
Sin chile, no tiene chiste!

large_beautiful

Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #16 Gepost op: 13 juni 2006, 17:11:19 »
Hoi,

Dat van die chillicheese nog wat, dat zou op zich niet eens zoveel geven, tenzij je geen vegetarische kaas e.d. eet en dus dat wel accepteert, anders is het geen optie voor de volledige vegetariër e.d.

Vega Groet,

Paul

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #17 Gepost op: 18 juni 2006, 12:25:14 »
Ik ga sowieso niet graag in van die megaeettenten eten.. Liever in een gezellig frituurtje, waar ze hier meestal ook iets lekkers vegi hebben.
.

Ik begrijp je wel, maar ik heb niet het volle vertrouwen dat men daar "zuiver", gescheiden met ons vegetarisch voedsel omgaat.

Het besef van en interesse in het werkelijke vegetarisme zit bij de meeste horeca-medewerkers nog ver weg, is mijn ervaring.  :( :-[
« Laatst bewerkt op: 18 juni 2006, 12:26:03 door Vega-Robbie »

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #18 Gepost op: 20 juni 2006, 19:06:14 »
Ik denk dat het in die megatenten dr niet veel beter aan toegaat... Vriendin van me heeft in McDonalds gewerkt en vaak zijn ze er niet te kieskeurig over bepaalde dingen..
Enja, vegetarische burgers worden in hetzelfde vet e.d. gefrituurd, maar dat gebeurt in megatenten zeker :)
Als je écht puur vegi wil eten, is het zowat onmogelijk om te gaan uiteten of een snack te eten (behalve in vegi/vega restaurant dan).
Ik doe mn best om zo vegi mogelijk te eten.. maar ik ga mn hele leven dr nu ook weer niet voor overhoop gooien.

proud-veggie

Re:Burger King onvriendelijk voor vegetariers
« Reactie #19 Gepost op: 18 maart 2007, 22:48:25 »
Op hun site zeiden ze dat ze voldoende dingen voor vegetariers hadden. de twisterfries ofzoiets. En muffins :-\
Kennelijk vergeten ze dat vegetariers ook wel iets bij de frites willen.