Vegatopia Forum

Film : We feed the Wold

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

parttime veggie

Film : We feed the Wold
« Gepost op: 22 mei 2006, 18:19:41 »
Doku film : We feed the World, is vanaf 27 april in de Duitse bioscopen te zien.
"Wij moeten anders leven is de boodschap van de film van Erwin Wangenhofer.
De film gaat over voeding, globalisering, vissers en boeren, vrachtwagenchauffeurs en geld.
Een film over overvloed en armoede. Met indrukwekkende beelden over de prokduktie van onze levensmiddelen alsmede antwoorden op de vraag: wat heeft de honger op onze wereld met ons te maken?
Voor meer info: www.essen-global.nl

Ik ben van plan om hem met Hemelvaartsdag te gaan bekijken aangezien het toch gaat regenen ::)

parttime veggie

Re:Film : We feed the Wold
« Reactie #1 Gepost op: 26 mei 2006, 18:07:05 »
Gisteren naar de film geweest.
Als je in de buurt van de Duitse grens woont kan ik hem je zeker aanraden.
Wat wel jammer is...nou weet ik helemaal niet meer wat ik eten zal. Overal is wel iets mee is mijn conclusie na de film. ::)

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Film : We feed the Wold
« Reactie #2 Gepost op: 26 mei 2006, 19:40:11 »
Gisteren naar de film geweest.
Als je in de buurt van de Duitse grens woont kan ik hem je zeker aanraden.
Wat wel jammer is...nou weet ik helemaal niet meer wat ik eten zal. Overal is wel iets mee is mijn conclusie na de film. ::)

Je kan het nooit perfect doen.
Je kan er wel naar streven.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Film : We feed the Wold
« Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2006, 04:45:18 »
***ben hier niet, dit is een luchtspiegeling*** ;)


Wie in de gelegenheid is om die film te bekijken; "gaat dat zien, gaat dat zien!" Op het Nederlands Sociaal Forum heb ik o.a. deze film gezien. Behoorlijk indrukwekkend, met name het brood. Het snijwerk in de CEO van Nestlé is knap/grappig gedaan. Met name de man van Pioneer vond ik apart, hoe kun je in vredesnaam zó een verschil hebben tussen je privé-mening en je bedrijfsethiek.... zooo gespleten.... ???

***ik was hier niet***
:witch2: