Ik had nog helemaal niet verteld dat ik anderhalve week geleden dus bij de Voetangel was.
Mooie locatie, zeker als je buiten kunt zitten, maar binnen ook leuk. Aardig personeel ook, ik wilde van alles en dat kon. Ik vind het alleen zo jammer als alle vegetarische gerechten een aanpassing van een vleesgerecht zijn. Bijvoorbeeld: er staat een geitenkaassalade met spek op de kaart, en op de vegetarische kaart staat diezelfde salade maar dan zonder spek (maar met een bietenchip, want dat is ook zoutig en roze tenslotte
. Die aparte vegetarische kaart lijkt dus heel leuk, maar dient feitelijk om te verdoezelen dat alles wat ze hebben aanpassingen zijn.
Nou goed, ik had dus genoemde geitenkaassalade die best okee was en daarna asperges, met hollandaisesaus en een (op mijn verzoek) gepocheerd ei.
Toe drie kleuren chocolademousse zonder de witte.
Gisteren was ik, ook in Ouderkerk, bij Loetje. Wat is dat toch een trieste kuttent. Personeel dat hip en viswijf weet te kruisen, en ongetwijfeld de beste biefstuk ter wereld (daar staan ze om bekend) maar waarom dan toch al die excuses voor eten? Zet dan gewoon niets anders op de kaart... Ik at bijna geen ronduit vieze tomatensoep (hoe krijg je het voor elkaar om tomatensoep zuur én bitter te krijgen) maar gelukkig kwamen er geroosterde supermarktboterhammen bij. Daar kan weinig aan mis zijn (ik had er nogal hard heen gefietst, dus knijterende honger).
Daarna een geitenkaassalade, die bestond uit enorme slabladeren, gedroogde en niet-gedroogde tomaatjes, zompige croutons, groothandelbalsamicodressing en twee stukjes brood die dienden om de halve centimeter geitenkaas die erop lag bij elkaar te houden. Met friet, dat dan weer wel.
Toe 'sticky toffee'. En dat was dan geen kleverige toffee, maar een kleverige toffeecake. Helaas had niemand ze verteld dat er saus bij moet. En dat het aardig is om ook dingen die donkergekleurd zijn van zichzelf niet te verbranden.