Vegatopia Forum

Snacks voor bij de friet

Offline Selly

• 30.783
Re:Snacks voor bij de friet
« Reactie #60 Gepost op: 17 februari 2007, 21:58:09 »
geitenkaasballetjes gevuld met honing voor in de frituurpan

Lekker! :yummie: Maar eigenlijk meer als party-hapje, vind ik, dan als snack bij de friet.

Komen die van die kaasafdeling bij C1000?
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2007, 21:58:28 door Selly »
,,,,فلافل

Gwennepen

« Reactie #61 Gepost op: 18 februari 2007, 07:09:21 »
Nee, uit de diepvries. Het merk is; La Petite Culinaire.

Patrick

« Reactie #62 Gepost op: 22 oktober 2007, 17:10:11 »
in bijna elke kaas snack zit stremsel ;p. 100% van de 99 kaas snacks zit stremsel ;p.

Offline Grote Grutjes

• **
  • 89
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #63 Gepost op: 22 oktober 2007, 20:10:14 »
Ik zou ook zelf kroketjes maken, met kaas of met seitan. Volgens mij kan je met seitan prima ragout maken. Ik denk dat je met een beetje dikke puree of mousse - bijvoorbeeld van pompoen met cheddar erdoor, ik noem maar iets - ook uitstekend kroketten kan draaien. Ik mag zelf ook graag een gebakken ei eten bij mijn patat maar dat is in Nederland een beetje ongebruikelijk; lekker is het wel. Vroeger had je in het stadje Gorinchem trouwens een geweldige snackbar op de markt, het Centrum ofzo, waar ze standaard elf of twaalf vegetarische snacks hadden. Bloemkoolburgers hadden ze daar, erg lekker.

Offline braam

• 460
« Reactie #64 Gepost op: 23 oktober 2007, 05:56:00 »
En niet te vergeten: het frietei! (friet ei). Dat is een kroket met een heel gekookt ei erin. In de zaanstreek in ieder geval eind jaren 70 zeer populair. Ik vind het heel lekker, ook met friet.

Gwennepen

« Reactie #65 Gepost op: 27 oktober 2007, 09:00:03 »
Ik heb gisteren rookkaaskroketten gemaakt. Wilde ik eerst doen voor de week van de smaak, maar dat nam teveel tijd in beslag met afkoelen van de ragout enzo. Maar gisteren dan toch maar eens gaan proberen.
30 gram boter
30 gram bloem
200 ml melk
200 gram rookkaas, velletjes er vanaf en in stukjes gesneden
eetlepel gehakte peterselie
peper
ei
bloem
paneermeel
frituurvet

De boter smelten en de bloem er even in bakken. Melk beetje bij beetje toevoegen tot je een dikke roux hebt. Dan de rookkaas erin smelten. peterselie erbij en peper naar smaak.
Af laten koelen en dan kroketten of balletjes ervan maken.
Dan door het ei halen, door de bloem, weer door het ei en dan door het paneermeel. Nog een half uurtje in de vriezer zetten. En dan bakken in het frituurvet. De kroketten deed ik in 3 minuten op 180 graden
Jaimy vond ze lekker. :D