Vegatopia Forum

Nog even en ik ben een konijn...

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

parttime veggie

Re:Nog even en ik ben een konijn...
« Reactie #20 Gepost op: 01 mei 2006, 20:09:07 »
Citaat
[quote author=Wildflower

Ik eet zelf bij voorkeur veganistisch (sinds enkele maanden), en ik ben een kilo of 5 afgevallen (was al niet dik ofzo). Waarschijnlijk komt dit doordat ik de vetten in melk en kaas niet meer binnenkrijg.

Wauw, dat vind ik nou echt knap duimpje omhoog!!

Ik kan me dat echt nog niet voorstellen, want ik leef op yoghurt en melk/soyaprodukten.
Ik zou wel eens willen weten Wildflower hoe jouw menu op een dag dan eruit ziet? heb geen idee.
Ik heb wel de wens in de toekomst om dit ook ooit misschien te proberen maar zo ver ben ik nu nog lang niet.

en bedankt voor je goede tips elke keer  ;)

parttime veggie

Re:Nog even en ik ben een konijn...
« Reactie #21 Gepost op: 01 mei 2006, 20:12:53 »
Ik denk dat die ontwennigsverschijnselen eerder psychologisch zijn. Je bent gewend dat er in een bepaalde maaltijd iets (lees: vlees) zit, en als dat er niet meer inzit dan mis je dat. Dat klopt dan voor je gevoel niet.

Zou kunnen Sanja, ik weet het niet. Van de andere kant mis ik wel soms nog een bepaalde smaak in het eten, maar ja, momenteel smaakt alles naar niks ::)

Aiko

Re:Nog even en ik ben een konijn...
« Reactie #22 Gepost op: 01 mei 2006, 20:17:30 »
Smaak zit 'm bovenal in de pure groenten en granen. Als dat smaakt naar water [niets], kun je beter wat minder authentiekmodern Nederlands groente kopen. Nederlandse tomaten heten in Duitsland niet voor niets waterbommen...

Ik kook nooit met kruiden, maar heb over smaak niets te klagen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nog even en ik ben een konijn...
« Reactie #23 Gepost op: 01 mei 2006, 20:17:47 »
Ook erg lekker op brood is de zonnebloemspread van De Nieuwe Band (verkrijgbaar bij natuurwinkel). Vooral de bieslook smaak is erg lekker, heeft iets weg van Paturain. Zie: http://www.nieuweband.nl/produkten/a2115.htm
Ik weet eerlijk gezegd niet of er veel minder calorieen inzitten dan in kaas, maar ik geloof dat het wel scheelt.

Het bevat ong. evenveel calorieen als volle kaas.

parttime veggie

Re:Nog even en ik ben een konijn...
« Reactie #24 Gepost op: 01 mei 2006, 20:21:04 »
Citaat
Citaat van: Aiko
 maar heb over smaak niets te klagen.
[quote
Klopt als ik je foto zo bekijk....ziet er smakelijk uit ;D
« Laatst bewerkt op: 01 mei 2006, 20:22:20 door parttime veggie »

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nog even en ik ben een konijn...
« Reactie #25 Gepost op: 01 mei 2006, 21:12:43 »
Ik heb je een pb gestuurd.  :)
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

proud-veggie

Re:Nog even en ik ben een konijn...
« Reactie #26 Gepost op: 15 maart 2007, 21:24:49 »
Er zit eigelijk zero smaak aan vlees.Het zijn de kruiden en specerijen die het'm doen.

Dat is zo'n typisch 'ik ben vegetariër dus alle argumenten tegen vlees zijn goed, ook als deze argumenten geen rationele basis hebben-argument'.
Vlees heeft zeker niet minder smaak dan plantaardig voeding. En net zoals bepaalde plantaardige voeding net lekker wordt door het gebruik van kruiden worden bepaalde vleesgerechten ook net lekker door het gebruik van kruiden.  Maar aan de andere kant zijn er plantaardige gerechten die ook niet gekruid smaakvol zijn, en dat gaat evengoed op voor bepaalde vleessoorten.
'k Denk dat, om maar een voorbeeld te geven, veel spek helemaal niet gekruid wordt.  Integendeel, spek wordt vaak gebruikt als smaakmaker.  En waarom zouden vleesextracten (bouillon, vleesextracten in bepaalde chips, ...) net gebruikt worden als smaakmakers als vlees van nature zero smaak zou hebben zoals jij beweert?
En waarom is het nog steeds zo moeilijk, eigenlijk onmogelijk, om de smaak van vlees te evenaren door het gebruik van plantaardige ingrediënten (en dat heeft niet alleen met textuur te maken, textuur heeft wel een belangrijke invloed om de smaakgewaarwording).

Er zijn goede argumenten om geen vlees te eten, maar dat vlees geen smaak zou hebben is volkomen onwaar.

Vlees heeft ook geen smaak. Ooit kipfilet gegeten zonder iets van kruiden, toen k nog vlees at :-X Egt smerig. Het zijn ook de kruiden die het doen. Neem maar eens een kijkje in het boek: En nu afvallen! van Allen Carr.