Vegatopia Forum

Kijktip: Earthlings

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Kijktip: Earthlings
« Gepost op: 21 april 2006, 22:56:05 »
Hoi forummers,

Voor degenen die zich wellicht afvragen waarom ze nu ook alweer vegetarier/veganist zijn (en om aan 'vleeseters' te laten zien!): bekijk eens de film 'Earthlings', ingesproken door Joaquin Phoenix en met muziek van Moby. Heel heftig maar wel de moeite waard.
Zoals Peter Singer al zei:
IF I COULD MAKE EVERYONE
IN THE WORLD SEE ONE FILM,
I'D MAKE THEM SEE EARTHLINGS.

Link: http://video.google.com/videoplay?docid=3251419433163515470

EDIT 6 november: de bovenstaande link werkt niet meer, aangezien de film van Google Video is afgehaald i.v.m. een mogelijke nominatie voor een Academy Award! Overigens komt er als het goed is dit jaar nog een vernieuwde, Europese versie uit. Hou jullie op de hoogte! Tot die tijd: www.isawearthlings.com
« Laatst bewerkt op: 06 november 2006, 21:03:35 door Wildflower »
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Monique

Re:Kijktip: Earthlings
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2006, 09:17:49 »
Ik was het dan wel niet vergeten, maar je wordt wel weer even flink met je neus op de feiten gedrukt zeg :( >:(

langnek

Re:Kijktip: Earthlings
« Reactie #2 Gepost op: 07 mei 2006, 18:48:17 »
Een hele goede film, eerst het schitterende van de aarde laten zien, dat je er wel van moet gaan houden, al deed je dat nog niet, en de rest spreekt voorzichzelf!!
-Zo'n film moet toch minstens een begrip oproepen bij de vleeseters!

Op mijn werk maken ze nog wel eens geintjes over mijn vegetarische instelling, ik zal ze naar deze film verwijzen, ik ben benieuwd naar hun reactie, al hebben ze er allang begrip en respect voor, zover heb ik ze al!! ;D

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Kijktip: Earthlings
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2006, 19:36:49 »
De film laat de harde werkelijkheid goed zien. Een aantal delen zijn heftig om te zien maar het overtuigd je des te meer. Als voorlichtingsm ateriaal zou de film zeker kunnen dienen. Maar is natuurlijk de vraag of mensen zoiets wel willen zien. Ik heb mezelf 'verplicht' om hem helemaal af te kijken, maar er zijn vanzelfsprekend leukere documentaires om te zien.

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kijktip: Earthlings
« Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2006, 20:20:43 »
Ja, dat klopt. Ik kan wel met zekerheid zeggen dat het het meest schokkende is dat ik ooit heb gezien.  :o
Buitengewoon tragisch dat er ZOVEEL totaal verknipte personen op deze aardbol rondlopen.  :'(
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

parttime veggie

Re:Kijktip: Earthlings
« Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2006, 22:51:04 »
Ja, dat klopt. Ik kan wel met zekerheid zeggen dat het het meest schokkende is dat ik ooit heb gezien.  :o
Buitengewoon tragisch dat er ZOVEEL totaal verknipte personen op deze aardbol rondlopen.  :'(

Wat heet verknipt?
Iedereen heeft zijn eigen denkwereld en bewustzijnsproces en het is fijn voor jou dat je wat vlees eten aangaat misschien wat bewuster bent dan andere mensen.

De film is trouwens inderdaad schokkend, je had me al eerder deze tip gegeven en ik had de tranen in de ogen staan. :'( :'(

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kijktip: Earthlings
« Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2006, 14:27:26 »
Ja, dat klopt. Ik kan wel met zekerheid zeggen dat het het meest schokkende is dat ik ooit heb gezien.  :o
Buitengewoon tragisch dat er ZOVEEL totaal verknipte personen op deze aardbol rondlopen.  :'(

Wat heet verknipt?
Iedereen heeft zijn eigen denkwereld en bewustzijnsproces en het is fijn voor jou dat je wat vlees eten aangaat misschien wat bewuster bent dan andere mensen.

De film is trouwens inderdaad schokkend, je had me al eerder deze tip gegeven en ik had de tranen in de ogen staan. :'( :'(


Met 'verknipt' doel ik op mensen die dieren zodanig mishandelen dat die mensen geen gevoel meer lijken te hebben, of nog erger: dat ze er lol in hebben om andere wezens pijn te doen. Volgens mij heeft dat niets met een persoonlijke denkwereld te maken, dat is gewoon gestoord. (Overigens meen ik mij te herinneren gelezen te hebben dat kinderen die op jongere leeftijd al gruwelen met dieren uithalen, later ook niet al te aardig voor mensen zijn).
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kijktip: Earthlings
« Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2006, 14:29:29 »
Ja, dat klopt. Ik kan wel met zekerheid zeggen dat het het meest schokkende is dat ik ooit heb gezien.  :o
Buitengewoon tragisch dat er ZOVEEL totaal verknipte personen op deze aardbol rondlopen.  :'(

Wat heet verknipt?
Iedereen heeft zijn eigen denkwereld en bewustzijnsproces en het is fijn voor jou dat je wat vlees eten aangaat misschien wat bewuster bent dan andere mensen.

De film is trouwens inderdaad schokkend, je had me al eerder deze tip gegeven en ik had de tranen in de ogen staan. :'( :'(


Met 'verknipt' doel ik op mensen die dieren zodanig mishandelen dat die mensen geen gevoel meer lijken te hebben, of nog erger: dat ze er lol in hebben om andere wezens pijn te doen. Volgens mij heeft dat niets met een persoonlijke denkwereld te maken, dat is gewoon gestoord. (Overigens meen ik mij te herinneren gelezen te hebben dat kinderen die op jongere leeftijd al gruwelen met dieren uithalen, later ook niet al te aardig voor mensen zijn).

Ik formuleer dat doorgaans andersom: mensen die op volwassen leeftijd weinig geweten en empathie blijken te hebben, hebben ook heel vaak dieren getrijterd.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kijktip: Earthlings
« Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2006, 15:12:31 »
Ook goed hoor!  ;)
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

parttime veggie

Re:Kijktip: Earthlings
« Reactie #9 Gepost op: 14 mei 2006, 16:34:08 »
Citaat
author=Wildflower Met 'verknipt' doel ik op mensen die dieren zodanig mishandelen dat die mensen geen gevoel meer lijken te hebben, of nog erger: dat ze er lol in hebben om andere wezens pijn te doen. Volgens mij heeft dat niets met een persoonlijke denkwereld te maken, dat is gewoon gestoord. (Overigens meen ik mij te herinneren gelezen te hebben dat kinderen die op jongere leeftijd al gruwelen met dieren uithalen, later ook niet al te aardig voor mensen zijn).

Maar ook gestoorde mensen denken, weliswaar op hun eigen rare manier, maar toch, het komt vanuit hun gedachtenwereld ::)
Maar ik begrijp je wel hoor.
En dat kinderen gruwelen met dieren komt voornamelijk omdat ze ouders copieƫren, dat is ook op de film te zien en waarschijnlijk nog erger :-\