Vegatopia Forum

Bambi is allergisch

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #80 Gepost op: 26 mei 2006, 10:55:49 »
En nu ik toch bezig ben, jij hebt ook allergische ogen toch? Weet jij toevallig of er iets is wat je ogen kalmeert, maar waarbij je wel lenzen mag dragen?

is dit misschien iets voor je?
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #81 Gepost op: 26 mei 2006, 12:19:56 »
nee, dan moet je ook je lenzen uitdoen, ik mag met deze druppels ook wel harde lenzen dragen, maar moet ze uitdoen als ik ga druppelen, en mijn ogen dan 3 kwartier laten rusten. Ik druppel 6 keer per dag, dus dan loop ik nog de hele tijd met een bril.

Ik denk dat ik eens een zonnebril op sterkte moet gaan kopen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #82 Gepost op: 27 mei 2006, 00:32:33 »
nee, dan moet je ook je lenzen uitdoen, ik mag met deze druppels ook wel harde lenzen dragen, maar moet ze uitdoen als ik ga druppelen, en mijn ogen dan 3 kwartier laten rusten. Ik druppel 6 keer per dag, dus dan loop ik nog de hele tijd met een bril.

Ik denk dat ik eens een zonnebril op sterkte moet gaan kopen.

Bedenk wel dat die vaak toch net anders zijn geslepen (elke 2e bril trouwens). Ik vond wisselen niks, krijg er hoofdpijn van.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #83 Gepost op: 27 mei 2006, 01:07:44 »
ja maar als ik geen lenzen inkan, zie ik helemaal niets door een gewone zonnebril, en kanoën, of zelfs maar door een zonnig park lopen zonder zonnebril krijg ik hoofdpijn van.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #84 Gepost op: 27 mei 2006, 08:23:25 »
ja maar als ik geen lenzen inkan, zie ik helemaal niets door een gewone zonnebril, en kanoën, of zelfs maar door een zonnig park lopen zonder zonnebril krijg ik hoofdpijn van.


Op veel brillen kan je ook een zonnbril klemmen. Of ik doe een petje op.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #85 Gepost op: 27 mei 2006, 08:37:55 »

Verjaardag deze week, bij onwijs rijke vleesetende VVD-ers, heb ik ze een lijst gegeven, maar wel met de optie dat vlees mag. Ik heb daar een tijdje over nagedacht, maar buitenshuis doe ik er maar niet meer al te moeilijk over. Deze mensen zouden gewoon vego al niet voor elkaar krijgen, en ik blijf toch liever gezond. In een pricipieel geval had men in dit geval dan een pak opwarm macaroni mee moeten nemen, maar dat was dan wel de laatste keer dat we bij die parelkettingen uitgenodigd zijn. :)


Ik moet van mezelf toegeven, dat ze er erg  lief in waren! Als ik zonder allergieen wel had gezegd dat ik vego was, hadden ze daar denk ik toch wel heel goed rekening meegehouden. Omdat vego bij een keuze is, itt de allergieen, sta ik er nog wel achter dat ik niet 100% veeleisend ben geweest. Dan had ik het menu te veel gegijzeld ook, want ze hadden geprobeerd alles helemaal goed te doen. Nu was het dus wel zo dat ik echt alles mee kon eten. Juist ook garnering was helemaal veilig (veldsla, zeekraal :) en dat voelt toch wel erg welkom.) Ik vermoed dat men het ook als stijlvol zag, om iedereen gastvrij te ontvangen (zelfs vego's ;) ).
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

brenda_lelie

Re:Bambi is allergisch
« Reactie #86 Gepost op: 27 mei 2006, 10:01:53 »
fem fatale, heb je weleens ogentroost van Weleda geprobeerd, dat kun je in ieder geval gebruiken bij lenzen, maar ik weet niet of het ook helpt bij jou

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #87 Gepost op: 27 mei 2006, 13:44:58 »
Ik kan het natuurlijk uitproberen, op zich ben ik al heel blij als ik af en toe een dagje lenzen in kan doen, en als ik dat kan door een weleda-product te gebruiken die dag, dan kan ik de dagen eromheen weer mijn heftige spul gebruiken.

Ik vind het trouwens wel jammer, en Bambi vast ook, dat er niet iets is wat echt wat aan de allergie doet, al beweert mijn huisarts dat de anti-histamine die ik iedere dag slik, mijn oogklachten ook al verlicht (ik vraag me wel af hoe dramatisch het dan is zonder anti-histamine). Maar de oogdruppels verlichten alleen de symptomen, en je weet precies wanneer je ze weer in moet doen, namelijk na ongeveer 3 uur, wanneer je ogen weer beginnen te prikken.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #88 Gepost op: 27 mei 2006, 13:48:41 »
Ik kan het natuurlijk uitproberen, op zich ben ik al heel blij als ik af en toe een dagje lenzen in kan doen, en als ik dat kan door een weleda-product te gebruiken die dag, dan kan ik de dagen eromheen weer mijn heftige spul gebruiken.

Ik vind het trouwens wel jammer, en Bambi vast ook, dat er niet iets is wat echt wat aan de allergie doet, al beweert mijn huisarts dat de anti-histamine die ik iedere dag slik, mijn oogklachten ook al verlicht (ik vraag me wel af hoe dramatisch het dan is zonder anti-histamine). Maar de oogdruppels verlichten alleen de symptomen, en je weet precies wanneer je ze weer in moet doen, namelijk na ongeveer 3 uur, wanneer je ogen weer beginnen te prikken.

Ja ik vind het ook wel jammer, maar er zijn ergere dingen...
Ik weet nog goed hoe eng het vond dat ze ook op diabetes testten enzo.

Die pillen helpen meer dan je denkt. Ik ben laatst natuurlijk een paar keer gestopt en dat was echt naar.
Daarnaast fluctueert het allemaal nog weleens. Een paar jaar geleden had ik meer last van mijn ogen dan nu bijvoorbeeld. En in die stopweken dus ook.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #89 Gepost op: 27 mei 2006, 13:53:22 »
Ik ben al blij dat die pillen 90% van de uitslag weghalen, als ik nu wat laat ben met mijn pil (als ik uitslaap ofzo) dan zit ik meteen weer helemaal onder, en uiteindelijk vind ik dat veel vervelender dan een verstopte neus of brandende ogen.

Maar toen ik eenmaal van die uitslag af was, begonnen me die andere dingen ook op te vallen, en aangezien ik weet dat het redelijk nutteloze symptomen zijn en dat het geen zin heeft om ze uit te zieken, vind ik het ook niet erg om alle mogelijke medicijnen daartegen te gebruiken zodat ik er zo min mogelijk last van heb.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #90 Gepost op: 28 mei 2006, 22:53:14 »
kijk, als je in de vego-productendraad die oproep ziet over eiwitarme produkten, dan tel ik toch mijn zegeningen weer.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Harry

Re:Bambi is allergisch
« Reactie #91 Gepost op: 20 juni 2006, 18:00:03 »
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat de LU Wageningen een appel heeft "ontwikkelt", die niet allergeen is en dat deze al verkrijgbaar is onder de naam Santana bij natuurvoedingszaken. Een non-allergene peer en dito perzik volgen.
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2006, 18:26:00 door Meneer De Uil »

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #92 Gepost op: 18 maart 2007, 12:42:43 »
Binnenkort ga ik een week naar Rome. Van de arts krijg ik nu Nalcrom mee, omdat het op zo´n reis niet altijd te vermijden is dat ik ´verkeerde´ dingen eet.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #93 Gepost op: 18 maart 2007, 13:23:11 »
Wat is dat? Een antihistamine of een voedsel in een zakje?

Edit: Ik heb het even gegoogled, het is gewoon natrium cromoglicaat, maar dan om in te nemen.

Geen ervaring met innemen, wel met oogdruppels, en die verlichten de klachten alleen, maar doen verder niets. Dus als jij heel veel darmklachten hebt na het eten van verkeerde dingen, dan is het wel logisch, maar als je hele snelle reacties hebt, dan schiet je er waarschijnlijk niets mee op, want het moet werkzaam zijn in de darmen.
Maar ik neem aan dat dat bij jou wel zo is, anders zou de arts het vast niet voorschrijven.

(Van melk en afgeleide producten krijg ik darmklachten na een paar uur, maar ook binnen een paar minuten oedeem en uitslag, dus voor mij zou het niet zoveel uitmaken omdat het alleen maar helpt tegen de minst erge reactie).
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2007, 13:30:02 door fem fatale »
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #94 Gepost op: 18 maart 2007, 14:19:46 »
De oogdruppels vond ik wel prettig, al gebruik ik ze tegenwoordig niet meer.
Het schijnt dat als je je mond er goed mee spoelt het daar ook al werkt.
Ik wordt vooral heel moe en depri van verkeerde ingredienten, en het zou moeten helpen...
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #95 Gepost op: 25 maart 2007, 20:55:17 »
Ik mag wel veldsla, en ik kom er net achter dat rucola ook mag.
Zijn er mensen die meer van dat soort sla kennen, die toch geen sla is? (En wel verkrijgbaar, zeg maar...)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #96 Gepost op: 25 maart 2007, 21:02:42 »
Net wat anders: Lamsoor en zeekraal (maar kort verkrijgbaar) postelein
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2007, 21:02:51 door Selly »
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #97 Gepost op: 25 maart 2007, 21:09:27 »
Dat ja, postelein, dat zat in de groentetas. Aten we altijd met ei en mosterddressing.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #98 Gepost op: 25 maart 2007, 21:11:08 »
Snijbiet, raapstelen?

Een eigen moestuintje zou echt wat voor jou zijn. Er zijn vast een heleboel groentesoorten die je nog wel mag eten, maar die niet in de winkel verkrijgbar zijn.
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2007, 21:24:04 door Hizikigrrrl »

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bambi is allergisch
« Reactie #99 Gepost op: 25 maart 2007, 21:15:49 »
Snijbiet, raapstelen?

Hoe eet jij dat meestal?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken