Vegatopia Forum

Kus je een vlees eter?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Migrator

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #40 Gepost op: 27 februari 2006, 13:27:47 »
In het kort, ik ben tegen het doden of uitbuiten van dieren. Ik denk dat dat de grootste reden is waarom ik vegetariër ben geworden. Simpelweg omdat ik beroerd wordt van de gedachte aan al die dieren in slachthuizen en de manier hoe ze door de consument enkel gezien worden als bron van voedsel en niet als een levend wezen met gevoel, angst, recht op leven etc.

Om hier afstand van te nemen heb ik besloten geen vlees meer te eten en later tot overgaan naar veganisme, dat wil zeggen, het niet gebruiken van dierlijke producten (een enkele vlieg daargelaten die mijn mond in komt stormen als ik weer eens buiten adem en met de tong op de knieën op de fiets zit) op wat voor manier dan ook. Het proberen zo min mogelijk gebruik te maken van dierlijke producten is denk ik een vorm van laten zien dat ik me distantieer van iets wat in mijn ogen heel erg is.

Dus bak ik bijvoorbeeld mijn tofu niet in de zelfde pan als waar ook het vlees in ligt en kies ik er bijvoorbeeld voor mijn vrouw niet te kussen als ze die enkele keer net vlees heeft gegeten. (Iets wat zij overigens wel kan begrijpen)

Voor mij is dit het zelfde als 1+1=2 en heeft het niet zo veel (of wel niets) te maken met zogenaamd doorslaan. Ik dring dit zeker niet op aan anderen, val mensen er in het algemeen niet mee lastig, tenzij ze er naar vragen en zelfs dan ben ik nogal terughoudend. Met andere woorden, ik denk dat ik er (op die enkeling op de fiets na dan) geen vlieg mee kwaad doe.

Verder kun je ook milieu aspecten noemen en de immense hoeveelheid voer die de vleesverwerkende industrie vraagt om hun producten te bereiden voor consumptie. Maar dat heeft bij mijn eerste besluit geen doorslaggevende rede gevormd.

Ik denk ook niet dat wanneer men oplossingen vind voor
Citaat
Energie verspilling, milieubelasting/vernietiging en de absurd slechte behandling van dieren.
ik weer terug zou gaan naar het eten van vlees, omdat de eerste reden dan nog steeds geldt. Ik denk dat dit in het kort de reden is waarom ik geen dierlijke producten eet.

En voor een kusje vergeet ik die niet. Waarvoor wel is een andere discussie want dit gaat nog steeds over (niet) zoenen. :-*

Dabont

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #41 Gepost op: 27 februari 2006, 14:38:44 »
Dat kan ik natuurlijk alleen maar beamen, maar ik  vraag me soms eens af waar het ophoud, hoe ver kan men gaan.

Maarja ieder zijn ding... ik zie het vleescomsumptie als een van de vele problemen waar ik me mee bezig hou.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #42 Gepost op: 27 februari 2006, 14:38:56 »
Ik kan me ook wel voorstellen dat iemand geen vleesetende partner wil (al geldt dat niet voor mezelf). Maar die uitspraken.....waarom zo dramaaaaaatisch allemaal. Pfff.

Drama is toch mooi! Maar eh.. is gewoon hoe ik er over denk. Simpel.

Citaat
Volgens mij heeft Draakje gewoon een beurt nodig en dat krijgt hij nooit zo.

:P
Stem op de Partij voor de Dieren

Migrator

Re:Kus je een vleeseter?
« Reactie #43 Gepost op: 27 februari 2006, 15:19:36 »
Wat tongzoenen betreft: ik zou daar niet zo'n probleem mee hebben. Er gaat niks extra's dood, er wordt niks extra's geslacht, waarom zou je dan moeilijk gaan doen? Er kan notabene gezoend, nee getongd worden!
Maar als je daar dus niet mee zit, zou je ook de leftovers van iemand anders zijn bord op kunnen eten, tenslotte wordt daar ook niets extra's voor geslacht, de ander eet het alleen niet helemaal op. Toch?
Nou benader je het te logisch.

jeej! eindelijk zeg ik eens iets logisch!   :cheer:

hoezo te logisch eigelijk? :nopompom:

« Laatst bewerkt op: 28 februari 2006, 16:49:52 door Migrator »

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #44 Gepost op: 28 februari 2006, 15:27:34 »
Ik vraag me inderdaad af hoever je kunt gaan. Iemand zoenen vind ik iets anders als je tofu bakken in een pan met dierlijk vet.

Nu even  :devil: uithangen: eet je dan ook niet bij iemand thuis die wel vlees eet? Misschien heeft die persoon vorige keer wel vlees op dat bord en in die pan gehad. Of een restaurant? Geen vlees eten en geen dierlijke producten gebruiken is één ding, maar het is niet mogelijk om contact voor de volle 100% te vermijden denk ik zo. Niet zolang er vleeseters op deze aarde rondlopen. Ik drink ook niet (uit principe) maar als mijn man net gedronken heeft kan hij ook een franse kus krijgen :atongue:

Hoor wie klopt daar kinders???

Migrator

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #45 Gepost op: 28 februari 2006, 16:28:02 »
Nu even  :devil: uithangen: eet je dan ook niet bij iemand thuis die wel vlees eet? Misschien heeft die persoon vorige keer wel vlees op dat bord en in die pan gehad. Of een restaurant?  maar het is niet mogelijk om contact voor de volle 100% te vermijden denk ik zo.

Goeie vraag denk ik...men zal me wel raar vinden, maar ik probeer dat wel te vermijden, simpelweg omdat ik me niet prettig voel in zo'n situatie. Ik wil het thuis niet, waarom dan buiten de deur wel?

Meestal vraag ik niet of zij zich willen aanpassen voor mij, ik vraag (in het geval van mijn schoonouders dan, een plek waar je toch regelmatig terecht komt) of ze het ok vinden als ik mijn eigen dingetje doe tussen de bedrijven door.
Als ik ergens langer verblijf (zoals bij m'n schoonvader bijv, waar we meestal een aantal dagen logeren) neem, ik m'n eigen koekenpan mee als ook snijplank ed.
De man is een echte bourgondiër die veel vlees en vis op tafel zet en dus gebruik ik die/zijn spullen liever niet. (al zal het in de vaatwasser met al die chemicaliën toch best wel schoon worden)
Ik koop mijn eigen groente enzo de avond dat we aan komen (zoals vandaag), dat moet ook wel, want dat heeft ie nauwelijks in huis.
In het begin was het voor de man wel even wennen, volgens mij had hij daarvoor nog nooit een vegetariër in het wild gezien en plots liep er daar een in zijn eigen huis.
Nu is de broer van mijn vrouw sinds een paar jaar ook vegetariër geworden (niet alleen mijn schuld, meer die van zijn vriendin) dus is hij er nu wel mee gewoon, al ziet ie het nut er niet van in. En dat blijft ook zo.

Uit eten doe ik bijna niet, soms gaan we wel veggie uit eten, maar dat is dan meer als we met z'n tweetjes uit eten gaan.
Ik heb wel vaak geprobeerd om met meerder mee te gaan naar gewone restaurants waar dan iets besproken was voor die vegetariër maar ik heb daar niet veel goede ervaringen mee. Sinds ik Veganist ben ben ik eigelijk gewoon maar gestopt met mee eten.
Mijn Vrouw en haar vader gaan vaak ik de buurt bij een gezellig eet café uit eten en ik ga dan wel mee, alleen beperk ik me tot het mengen in de discussie en het nuttigen van een aantal lekker biertjes. (praat ik ook een stuk makkelijker ;D )
Gelukkig zijn ze erg makkelijk en hebben ze eigelijk nul moeite of problemen hiermee gehad en hebben ze er 100% vrede mee zoals het nu gaat.

Ik denk ook niet dat je 100% kan voorkomen dat je in contact komt met dierlijke producten, alleen wil ik het wel proberen.
Daarom vind ik het (voor mij dan) het zelfde als de tofu in de pan met vet, als het kussen van een mond die net vlees heeft gegeten. Maar in mijn geval is het denk ik niet zo problematisch, zeker omdat die mond later toch weer wordt gepoetst en weer zoenbaar wordt verklaart. (ik moet ook mijn mond poetsen als ik pindakaas op heb, iets wat meer mensen vies vinden las ik) daarbij vind ik haar niet minder lief als ze het gegeten heeft (ze eet het al bijna nooit) alleen wil ik haar geen kusje geven. Dat kan ook wel even wachten op zo'n moment.  8)

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Kus je een vleeseter?
« Reactie #46 Gepost op: 28 februari 2006, 16:59:59 »
Maar als je daar dus niet mee zit, zou je ook de leftovers van iemand anders zijn bord op kunnen eten, tenslotte wordt daar ook niets extra's voor geslacht, de ander eet het alleen niet helemaal op. Toch?

Daar zou ik op zich weinig problemen met hebben.  De belangrijkste reden dat ik dat niet zal doen is omdat veel anderen er dan weer niets van zullen snappen en er van uit gaan dat ik mijn vegetarisme niet ernstig neem (en ze er dus geen rekening met hoeven te houden).  Ik wil de reden 'maar het beest is toch al dood, je redt het niet door het niet op te eten' niet stimuleren.

Maar als het echt overschotjes betreft, die anders in de vuilnisbak zouden belanden en niemand ziet het dan zou ik het zelf 'goed' vinden om voedselverspilling te vermijden door die overschotjes op te eten.

Dabont

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #47 Gepost op: 28 februari 2006, 18:02:38 »
@Migrator

Toch niet een klein beetje fobisch? :-\  

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kus je een vleeseter?
« Reactie #48 Gepost op: 28 februari 2006, 18:11:10 »
De belangrijkste reden dat ik dat niet zal doen is omdat veel anderen er dan weer niets van zullen snappen en er van uit gaan dat ik mijn vegetarisme niet ernstig neem (en ze er dus geen rekening met hoeven te houden).  Ik wil de reden 'maar het beest is toch al dood, je redt het niet door het niet op te eten' niet stimuleren.


De eerste uitleg kan ik me niet helemaal in vinden. Voor wie ben je eigenlijk vegetarisch, voor jezelf toch (en voor de beesten)? Het argument 'het beest is toch al dood' is inderdaad een dom argument want het beest had niet dood hoeven gaan of beter nog het beest had ofwel op een diervriendelijke manier moeten opgroeien/leven en/of niet speciaal gefokt moeten worden voor onze consumptie (dus om de mens te dienen).  

Citaat
Maar als het echt overschotjes betreft, die anders in de vuilnisbak zouden belanden en niemand ziet het dan zou ik het zelf 'goed' vinden om voedselverspilling te vermijden door die overschotjes op te eten.

Maar zou je het ook eten? Daarbij zijn het overschotjes van dieren die waarschijnlijk geen dierwaardig ;) bestaan hebben gehad. Ik weet het het zou anders toch worden weggegooid, maar zou je het dan nog willen opeten. Bij mij is het zo dat ik het niet meer zou kunnen eten. Niet alleen omdat het dier vermoedelijk geen goed bestaan heeft gehad maar ik wil de smaak van vlees gewoon niet meer proeven. Het idee staat me simpelweg tegen. Ik heb het nu dus over vegetariers in het bijzonder he (waar deze draad ook over gaat).



« Laatst bewerkt op: 28 februari 2006, 18:18:34 door Ona »

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Kus je een vleeseter?
« Reactie #49 Gepost op: 28 februari 2006, 18:27:00 »
De eerste uitleg kan ik me niet helemaal in vinden. Voor wie ben je eigenlijk vegetarisch, voor jezelf toch (en voor de beesten)? Het argument 'het beest is toch al dood' is inderdaad een dom argument want het beest had niet dood hoeven gaan of beter nog het beest had ofwel op een diervriendelijke manier moeten opgroeien/leven en/of niet speciaal gefokt moeten worden voor onze consumptie (dus om de mens te dienen).  

Ik ben wel vegetariër 'door mezelf', het is mijn keuze maar niet zozeer 'voor mezelf'.  Ik vind vlees niet vies en ben helemaal niet zo emotioneel als het op het doden van dieren aankomt.  Ik vind niet dat men onnodig dieren moet doden en wil daar dan ook niet mee verantwoordelijk voor zijn maar als het noodzakelijk zou zijn zou ik zonder veel schuldgevoel dieren kunnen doden.

Het belangrijkste voor mij als vegetariër is dus het zo weinig mogelijk mee verantwoordelijk te zijn voor het doden van dieren en de andere negatieve gevolgen van de vleesproductie.  Met het eten van restjes ben ik niet mee verantwoordelijk voor het doden van dieren of voor de andere negatieve gevolgen van de vleesproductie.

Maar zou je het ook eten? Daarbij zijn het overschotjes van dieren die waarschijnlijk geen dierwaardig ;) bestaan hebben gehad. Ik weet het het zou anders toch worden weggegooid, maar zou je het dan nog willen opeten. Bij mij is het zo dat ik het niet meer zou kunnen eten. Niet alleen vanwege het idee dat het dier geen goed bestaan heeft gehad maar ik wil de smaak van vlees gewoon niet meer proeven. Het idee staat me simpelweg tegen. Ik heb het nu dus over vegetariers in het bijzonder he (waar deze draad ook over gaat).

Ik ben nog maar zelden in een situatie gekomen dat ik restjes spreekwoordelijk uit de vuilbak heb kunnen redden zonder dat anderen die er niets van zouden snappen mij die te zien opeten.
Maar ja, die momenten zijn er geweest en in die gevallen zou ik het ook eten.  En ik ben op dat ogenblik niet mee verantwoordelijk voor (het stimuleren van) het doden van dieren of de negatieve gevolgen van de vleesproductie.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #50 Gepost op: 28 februari 2006, 18:37:24 »
En om ook nog even op de oorspronkelijke vraag te antwoorden.  Als ik een relatie met iemand heb dan ga ik het zoenen niet laten omdat mijn partner net vlees heeft gegeten.  'k Zou daar in ieder geval niet vies van zijn of me slecht bij voelen.

Alleen denk ik niet dat ik nog een langdurige relatie aan zou (willen/kunnen) gaan me iemand die niet nadenkt over zijn eetgewoontes (en daar morele besluiten uit trekt).  Wat echter niet inhoudt dat ik vegetarisme de enige juiste morele keuze vindt.  Ik heb weinig problemen met mensen die bewust weinig en biologisch gekweekt vlees eten.  (Ja, daarin ben ik een speciïst.)

Maar verliefdheid doet natuurlijk gekke dingen met een mens, dus ik zou  liegen als ik zou zeggen dat ik in het verleden geen relaties heb gehad met vleeseters.  Ondertussen ben ik echter rationeler geworden bij partnerkeuzes en zal niet zo snel in een relatie duiken.  En het ondoordacht vlees eten zou voor mij toch een afknapper zijn.

Migrator

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #51 Gepost op: 28 februari 2006, 20:06:24 »
@Migrator

Toch niet een klein beetje fobisch? :-\  

Denk het niet. De keus geen vlees te eten, en alles wat daar mee te maken heeft is voor mij een totaal iets.
Ik voor mij maak de keuze om helemaal niets, of daar zo veel mogelijk naar te streven, van dierlijke producten binnen te krijgen of te gebruiken.
Iets wat niet altijd lukt, maar wat ik wel probeer en het is een van de redenen waarom ik op dit forum terecht ben gekomen.

Een fobie is het denk ik zeker niet.
Voor de hond van m'n ouders kon ik ook vlees klaar zetten, ossestaart stukjes hakken en ook mijn kat werd niet vegetarisch opgevoed, maar kreeg gewoon vlees. Ik ben niet bang (of iets dergelijks) om het aan te raken, alleen als ik de keus heb: liever niet.
Maar misschien is dit ook weer een zijstraat die weer andere vragen oproept.

Ik kan ook naast iemand zitten die vlees eet, al wordt ik wel gewoon onpasselijk van de lucht, dat vind ik gewoon echt heel vies.
Daar had ik in het begin nog niet zo'n last van, maar naarmate ik meerdere jaren geen vlees meer at is dat alleen maar erger geworden.

Nu is het gewoon iets wat ik zoveel mogelijk wil vermijden. Misschien in het begin om te laten zien dat het wel kan, want veel mensen om je heen staan je gek aan te kijken en denken dat het toch niet lukt. Ik denk dan, dus wel. En zo lastig vind ik het zelf allemaal niet.
Nu is het gewoon een deel van mijn leven geworden en iets dat ik niet om kan of wil draaien en zolang ik het kan voorkomen zal ik het ook zo laten.

Misschien doet het voor sommigen wat fundamenteel aan, maar ik denk dat het op dit moment de enige manier is waarop ik het zou kunnen.

Maar goed, dat ben ik dan.

Dabont

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #52 Gepost op: 01 maart 2006, 09:28:10 »
@Ligfietsertje
Zo denk ik er ook precies over

@Migrator
Respect, maar voor mij gaat het allemaal net iets te ver


Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #53 Gepost op: 01 maart 2006, 16:10:05 »
Nou, Migrator: suc6.

Als het je lukt vind ik het erg knap, ik denk alleen dat je jezelf het leven onnodig moeilijk maakt. Dat je in een restaurant niet zo makkelijk vegan kan eten houd mij tegen vegan te worden (als ook het vitamine verhaal overigens), maar vega heb ik er tot nu toe makkelijk kunnen eten.
Je kunt er vanuit gaan dat een vaatwasser inderdaad goed schoonmaakt en als het maar een glazen snijplank is hoef je je daar ook geen zorgen over te maken. (wij snijden vlees ook alleen op 1 snijplank) Ik vind het eerder lastig voor jou dan wat anders. Wellicht doe je overigens familie en (vaak vooral) vrienden ook wat tekort, de meeste mensen houden graag rekening met je denk ik :D

Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kus je een vleeseter?
« Reactie #54 Gepost op: 01 maart 2006, 20:58:53 »
De eerste uitleg kan ik me niet helemaal in vinden. Voor wie ben je eigenlijk vegetarisch, voor jezelf toch (en voor de beesten)? Het argument 'het beest is toch al dood' is inderdaad een dom argument want het beest had niet dood hoeven gaan of beter nog het beest had ofwel op een diervriendelijke manier moeten opgroeien/leven en/of niet speciaal gefokt moeten worden voor onze consumptie (dus om de mens te dienen).  

Ik ben wel vegetariër 'door mezelf', het is mijn keuze maar niet zozeer 'voor mezelf'.  Ik vind vlees niet vies en ben helemaal niet zo emotioneel als het op het doden van dieren aankomt.  Ik vind niet dat men onnodig dieren moet doden en wil daar dan ook niet mee verantwoordelijk voor zijn

Het belangrijkste voor mij als vegetariër is dus het zo weinig mogelijk mee verantwoordelijk te zijn voor het doden van dieren en de andere negatieve gevolgen van de vleesproductie.  Met het eten van restjes ben ik niet mee verantwoordelijk voor het doden van dieren of voor de andere negatieve gevolgen van de vleesproductie.

Maar zou je het ook eten? Daarbij zijn het overschotjes van dieren die waarschijnlijk geen dierwaardig ;) bestaan hebben gehad. Ik weet het het zou anders toch worden weggegooid, maar zou je het dan nog willen opeten. Bij mij is het zo dat ik het niet meer zou kunnen eten. Niet alleen vanwege het idee dat het dier geen goed bestaan heeft gehad maar ik wil de smaak van vlees gewoon niet meer proeven. Het idee staat me simpelweg tegen. Ik heb het nu dus over vegetariers in het bijzonder he (waar deze draad ook over gaat).

Ik ben nog maar zelden in een situatie gekomen dat ik restjes spreekwoordelijk uit de vuilbak heb kunnen redden zonder dat anderen die er niets van zouden snappen mij die te zien opeten.
Maar ja, die momenten zijn er geweest en in die gevallen zou ik het ook eten.  En ik ben op dat ogenblik niet mee verantwoordelijk voor (het stimuleren van) het doden van dieren of de negatieve gevolgen van de vleesproductie.

Ietsiepietsie off topic, excuses daarvoor maar ik wou er nog even op ingaan.

Het grappige is Ligfietser dat onze meningen eigenlijk helemaal niet zoveel verschillen. Ik ben ook niet tegen het fenomeen 'vlees-eten' an sich en toen ik nog vlees at vond ik het ook gewoon lekker. Als we nog als holenberen met een speer op jacht zouden gaan om op mammoeten te jagen (of kleiner wild) dan zou ik helemaal voor vleesconsumptie zijn! Ik zie in dat mensen van nature omnivoren zijn dus ook essentiele voedingsstoffen uit vlees halen (niet dat dit noodzakelijk is trouwens). Daarbij zijn er tegenwoordig ook verantwoorde manieren om vlees te eten. Zoals het vlees wat verkocht wordt in 'zogenaamde' groene slagers. Ik ben dan ook zeker niet anti-vlees. Wat ik wil zeggen is dat ik het na al die jaren dat ik vega ben niet meer zou kunnen eten. M'n principes zijn er nog steeds weliswaar wat versoepeld gezien het feit dat er ook groene (eco) slagers zijn gekomen en men meer is gaan nadenken. Daarom noem ik mijn vegetarisme tegenwoordig ook meer een 'levensstijl' of een 'gewoonte.' Ik zou niet anders meer kunnen maar principieel gezien ben ik er dus niet zo op tegen (mits het op een verantwoorde manier gebeurt dus)!  

Citaat
maar als het noodzakelijk zou zijn zou ik zonder veel schuldgevoel dieren kunnen doden.

Oh ja verder vind ik dat je dit mooi verwoord hebt (hoe raar dat ook mag klinken). Ik zeg altijd: 'men zou pas vleeseter moeten zijn als je er zelf een dier voor zou kunnen slachten.'
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2006, 22:24:31 door Ona »

Offline Superguppie

  • ***
  • 322
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kus je een vleeseter?
« Reactie #55 Gepost op: 04 maart 2006, 15:01:19 »

Ik ben ook niet tegen het fenomeen 'vlees-eten' an sich en toen ik nog vlees at vond ik het ook gewoon lekker. Als we nog als holenberen met een speer op jacht zouden gaan om op mammoeten te jagen (of kleiner wild) dan zou ik helemaal voor vleesconsumptie zijn! Ik zie in dat mensen van nature omnivoren zijn dus ook essentiele voedingsstoffen uit vlees halen (niet dat dit noodzakelijk is trouwens). Daarbij zijn er tegenwoordig ook verantwoorde manieren om vlees te eten. Zoals het vlees wat verkocht wordt in 'zogenaamde' groene slagers. Ik ben dan ook zeker niet anti-vlees. Wat ik wil zeggen is dat ik het na al die jaren dat ik vega ben niet meer zou kunnen eten. M'n principes zijn er nog steeds weliswaar wat versoepeld gezien het feit dat er ook groene (eco) slagers zijn gekomen en men meer is gaan nadenken. Daarom noem ik mijn vegetarisme tegenwoordig ook meer een 'levensstijl' of een 'gewoonte.' Ik zou niet anders meer kunnen maar principieel gezien ben ik er dus niet zo op tegen (mits het op een verantwoorde manier gebeurt dus)! .......knip........
Ik zeg altijd: 'men zou pas vleeseter moeten zijn als je er zelf een dier voor zou kunnen slachten.'

Ik ben het met Ona eens. Vriend is volgens deze stelling trouwens gerechtigd vleeseter, toch kus ik hem niet als hij net vlees op heeft. Ik vind het gewoon een onsmakelijke gedachte. Maar in de praktijk heb ik toch iets vreemds met de combinatie eten en zoenen, en komt het niet vaak voor.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Migrator

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #56 Gepost op: 07 maart 2006, 11:58:38 »
ook even inhaken: ik weet niet of ik helemaal voor zou zijn, alhoewel ik wel van mening ben dat je als je de klok 5000 à 10000 jaar terug zet je niet veel andere keuzes hebt. Maar ik denk niet dat ik het gemakkelijk, zonder schuld gevoel of misschien met plezier zou kunnen. Je kan dan gewoon niet veel anders. Misschien is vegetarier zijn wel gewoon een vorm van luxe. Had hier nog verder willen brabbelen over god weet wat nog, maar heb last van algehele teleurstelling over de mens in deze wereld en dat doet mijn tiepvingers geen goed. blegh,...  :Thumbsdown:

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #57 Gepost op: 07 maart 2006, 15:21:32 »
Ik proef dat vlees toch niet (hoogstens de kruiden die erop zitten) Hij zou het zelf ook veel te raar vinden. Als hij gerookt heeft moet hij wel maar eerst even tandenpoetsen. Gelukkig rookt hij niet vaak.

Nou, ik zou  een roker minder erg vinden dan een vleeseter.

De roker stuur je buiten om te roken.

De vlees eter, hij zit aan z'n klauwen en tanden te vijlen in jou keuken "ik wil MIJN vlees"...

Gelukkig eet mijn man zijn vlees buiten... ;)

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

mirrie

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #58 Gepost op: 09 maart 2006, 19:24:23 »
Wie is toch die man die op zondag buiten zijn vlees staat te eten.

Gwennepen

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #59 Gepost op: 27 april 2006, 10:02:09 »
Ik geloof dat ik nog nooit iets met een vegetarier heb gehad,is dat niet vreemd?Ik heb hier eigenlijk nog nooit zo over nagedacht,maar ik ben niet zo heel principieel en ik gun mijn man gewoon z'n vleesje en daarna mag hij me zoenen zoveel hij maar wil. ;)