Vegatopia Forum

Kus je een vlees eter?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Migrator

Kus je een vlees eter?
« Gepost op: 22 februari 2006, 01:20:54 »
Ik denk dat deze vraag vast wel eens geweest is, maar degene onder jullie die een relatie hebben met een vlees eter, zoenen jullie hem/haar nadat ie vlees/vis (iets wat je zelf echt niet wil eten) heeft gegeten.

En dan bedoel ik dus niet op de wang, deu,...

Zelf wordt ik nogal eens gek aan gekeken als ik eerst netjes wacht tot m'n vrouw haar tanden heeft gepoets. (meestal savonds laat voor het slapie gaan)

Zelf vind ik het niet heel raar maar een hopie mensen om ons wel.

Ik vroeg af hoe dat bij anderen toegaat. (en om te zien of ik dus gek ben)

 :-*
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2006, 09:00:46 door Migrator »

santje19

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2006, 09:32:34 »
Ik kus mijn vriend zeker niet meteen nadat hij net vlees op heeft..meestal wacht ik totdat hij wat gedronken heeft of zijn tanden heeft gepoetst.

mirrie

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2006, 09:47:32 »
Mooi dilemma, maar het is op mij niet van toepassing. Tandenpoetsen zou me misschien wat ver gaan. Er zijn ook wel andere smaken die ik niet tweedehands wil hebben. Iemand zoenen die net pindakaas ofzo opheeft lijkt me ook geen pré.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2006, 10:38:19 »
Mijn verloofde eet zelden vlees waar ik bij ben. Dus tegen de tijd dat wij aan zoenen toekomen heeft hij al van alles op aan eten en drinken nadat hij vlees op heeft.
Ik maak er ook geen punt van.

Het enige wat ik niet doe is zoenen als hij net koffie op heeft. Dat vind ik nou ranzig.
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2006, 13:38:53 »
Ik proef dat vlees toch niet (hoogstens de kruiden die erop zitten) Hij zou het zelf ook veel te raar vinden. Als hij gerookt heeft moet hij wel maar eerst even tandenpoetsen. Gelukkig rookt hij niet vaak.
Zo.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2006, 15:22:57 »
Ik heb inderdaad ook meer moeite met de rooksmaak.  :-X
Verder zoenen wij niet direct na het eten in ieder geval niet deu. Misschien omdat we daarvoor alweer te lang bij elkaar zijn  ;D.
Hoor wie klopt daar kinders???

mirrie

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2006, 15:40:33 »
Zijn er hier eigenlijk veel forummers met een vleesetende wederhelft?

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #7 Gepost op: 22 februari 2006, 15:44:08 »
Mijn man is inmiddels vegetariër geworden, maar dat was ie in het begin niet. En ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe ik er mee omging toen. Er staat me niets bij van dat ie eerst z'n tanden moest poetsen voordat ik wilde zoenen, maar ik kan me toch ook niet voorstellen dat ik gelijk na het eten van een broodje shoarma oid veel zin had. Ik weet het echt niet meer!

Dabont

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2006, 18:58:19 »
Als vegetarier met een vleesetende wederhelft, vind ik dit absurd. Je eet toch geen vlees om ideologische redenen, het product op zich doet er toch niet toe. Misschien komt het doordat ik 24 jaar van mijn leven vlees heb gegeten, maar ik heb geen apathie tegen het product zelf. Energie verspilling, milieubelasting/vernietiging en de absurd slechte behandling van dieren, zijn voor mij drijfveren om geen vlees te eten.

Verder zal ik het vegetarier zijn niet opdringen aan mijn partner, dat mag ze lekker zelf weten.



« Laatst bewerkt op: 22 februari 2006, 19:00:56 door Dabont »

bienne

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2006, 20:06:54 »
direct na het eten zoenen, gebeurt meestal niet zo snel. Wordt wel onpasselijk na erwtensoep een zoen te krijgen

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2006, 20:19:10 »
Ik denk dat deze vraag vast wel eens geweest is, maar degene onder jullie die een relatie hebben met een vlees eter, zoenen jullie hem/haar nadat ie vlees/vis (iets wat je zelf echt niet wil eten) heeft gegeten.

En dan bedoel ik dus niet op de wang, deu,...


Gelukkig komt dit niet meer voor. ;D Maar ik vond het nooit zo erg en inderdaad kwam het niet zo heel vaak voor dat we direct na het eten plat-op-de bek-veur gingen (voor de tukkers onder ons). ;) Tjonge soms ben ik best direct in m'n uitspraken. :o ::)  

Migrator

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #11 Gepost op: 22 februari 2006, 23:41:49 »
Citaat
maar ik heb geen apathie tegen het product zelf.

Maar ik wel een antipathie.
Ik heb ook 21 jaar vlees gegeten, ben ook vaak met m'n vader naar het slachthuis geweest, maar dat is een ander verhaal.

Dat ik Vega ben is inderdaad uit ideologische overwegingen, maar met de jaren ben ik het id van vlees eten (binnen krijgen op enigerlei wijze) toch wel in ruime mate afstotend gaan vinden.

Ook vind ik (maar dat vind ik dus) het niet nodig dat er een levend wezen voor mij sterft om mij te voeden, maar daar praten we ergens in een andere draad over geloof ik.

Verders dring ik het ook niet op aan mijn partner, alleen vind ik het niet smakelijk om haar te kussen als ze vleesgegeten heeft, iets wat ze bij mij ook niet doet als ik bijv. pindakaas op heb.

Maar voormij staat het wel gelijk aan het aflikken (om het maar zo te noemen) van het bord waar iemand z'n steak van heeft gegeten en dat doe ik ook niet.

Erger nog, ik heb een tijdje terug mijn cd collectie (das een groot woord) en boeken kast gekuist van mensen waarvan ik weet dat ze aan plezier jagen doen (ijsberen en zo) maar sommigen vinden dat weer te vergaan. (maar ik niet)

Maar het ging over zoenen hè.  :-*
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2006, 01:55:40 door Migrator »

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #12 Gepost op: 23 februari 2006, 08:36:45 »
Zijn er hier eigenlijk veel forummers met een vleesetende wederhelft?

We hebben daar afspraken over gemaakt. Mijn vriend eet thuis geen vlees (geen vlees in mijn koelkast of kookpotten !) maar op restaurant of bij zijn ouders kan het wel.

sjors

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #13 Gepost op: 23 februari 2006, 10:25:51 »
Als vegetarier met een vleesetende wederhelft, vind ik dit absurd. Je eet toch geen vlees om ideologische redenen, het product op zich doet er toch niet toe. Misschien komt het doordat ik 24 jaar van mijn leven vlees heb gegeten, maar ik heb geen apathie tegen het product zelf. Energie verspilling, milieubelasting/vernietiging en de absurd slechte behandling van dieren, zijn voor mij drijfveren om geen vlees te eten.

Verder zal ik het vegetarier zijn niet opdringen aan mijn partner, dat mag ze lekker zelf weten.

Hier ben ik het grotendeels mee eens, maar juist omwille van die ideologie zoek je mensen die die ideologie delen. Natuurlijk zijn er nog 1001 aspecten waarom je verliefd/samen zou kunnen zijn, maar voor mij is de 'veg*ische' ideologie wel een belangrijk klikpunt. Daarom zal het simpelweg niet snel voorkomen dat ik iemand zoen die vlees eet. Maar goed, liefde kan rare dingen met je doen :p

smikkeltje

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #14 Gepost op: 23 februari 2006, 16:13:16 »
mijn vorige vriendje at wel vlees en die zoende ik daarna ook gewoon hoor. wat een onzin zeg, je vindt iemand toch niet minder lief omdat ie vlees eet? lijkt me wel een beetje gemeen! maar ik ben geloof ik sowieso niet zo moeilijk in die dingen want ik maakte ook wel eens vlees voor hem klaar ofzo.
maar m'n nieuwe vriendje is ook vego :)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #15 Gepost op: 23 februari 2006, 16:50:09 »
wat een onzin zeg, je vindt iemand toch niet minder lief omdat ie vlees eet?

Ligt eraan hoe je in het leven staat. Dus per persoon anders. Ik kan iig geen vriendin hebben die vlees eet, omdat ik toch niet kan leven met iemand die medeschuldig is aan zoveel leed, zoveel natuurvernietiging etc.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #16 Gepost op: 23 februari 2006, 20:41:36 »
wat een onzin zeg, je vindt iemand toch niet minder lief omdat ie vlees eet?

Het gaat er niet om dat ik iemand dan minder lief vind, maar omdat hij   iets in zijn mond heeft (gehad) wat ik heel vies vind. Als hij de wc met zijn tong schoonlikt, hoef ik ook niet zo nodig te zoenen.  :P
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Dabont

Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #17 Gepost op: 23 februari 2006, 22:56:52 »
Het gaat er niet om dat ik iemand dan minder lief vind, maar omdat hij   iets in zijn mond heeft (gehad) wat ik heel vies vind. Als hij de wc met zijn tong schoonlikt, hoef ik ook niet zo nodig te zoenen.  :P

Volgens mij is er een groot verschil tussen mensen die een fobie voor vlees hebben en mensen die vegetarier zijn. Het niet kussen van een vlees eter heeft dus niets met vegetarier zijn te maken, maar meer met een fobie voor vlees.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #18 Gepost op: 23 februari 2006, 23:37:32 »
Nee, is toch logisch dat je ook via een tongzoen geen vleesresten binnen wilt krijgen?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kus je een vlees eter?
« Reactie #19 Gepost op: 23 februari 2006, 23:39:35 »
Het gaat er niet om dat ik iemand dan minder lief vind, maar omdat hij   iets in zijn mond heeft (gehad) wat ik heel vies vind. Als hij de wc met zijn tong schoonlikt, hoef ik ook niet zo nodig te zoenen.  :P

Volgens mij is er een groot verschil tussen mensen die een fobie voor vlees hebben en mensen die vegetarier zijn. Het niet kussen van een vlees eter heeft dus niets met vegetarier zijn te maken, maar meer met een fobie voor vlees.

Veel mensen hebben (bv. omdat ze al jarenlang geen vlees meer hebben gegeten) een soort afkeer tegen het product an sich gekregen. Dit is weliswaar geconditioneerd gedrag maar wel een bekend menselijk fenomeen. De smaak van vlees wordt geassocieerd met onrecht, bio-industrie etc. Je kan dus wel degelijk spreken over afkeer bij (volgens mij erg veel) vegetariers. 'Fobie' is hiervoor niet helemaal de juiste term als je het mij vraagt.
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2006, 23:47:36 door Ona »