Vegatopia Forum

Poll: Favoriete merk vegaburger

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

frommes

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #80 Gepost op: 28 maart 2004, 20:35:52 »
Brent Johan, bedankt voor jullie antwoord, ik heb gezien dat er dicht bij de Rijnkaai een natuurzaak is dus dat word zaterdag een leuk dagje Antwerpen....

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #81 Gepost op: 28 maart 2004, 21:54:41 »
vandaag groentensticks van Tivall gegeten, volgens mij iets nieuws. Het was niet vies, het smaakte erg vettig (maar het vetgehalte viel wel mee) maar ze waren nogal zout.
,,,,فلافل

elfjuh

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #82 Gepost op: 13 april 2004, 17:14:26 »
Mijn favo vegaburger is toch die van vivera. De balletjes vind ik van Tivall het lekkerst. En de vega sate van planet green(denk ik, komt in ieder geval bij c1000 vandaan) ben ik erg verzot op.


Offline sersero

  • ***
  • 382
  • Geslacht: Vrouw
    • Koerdische recepten
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #83 Gepost op: 13 april 2004, 23:04:11 »
Ik meende op Vegatopia eens gelezen te hebben dat een deel van de opbrengsten van Tivall naar de oorlog in Palestina/Israël gaan??? Iemand enig idee? Want om die reden boycotten Di. en ik ze al geruime tijd...

Edit:  :-[ Gevonden...

http://www.vegatopia.com/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=6790;start=msg156912#msg156912
« Laatst bewerkt op: 13 april 2004, 23:10:15 door sersero »

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #84 Gepost op: 25 mei 2004, 22:23:40 »
Planet Green heeft zag ik vandaag in de C1000 (ik ga verhuizen en word in mijn nieuwe buurt opeens niet meer klant van dat mini albert heijntje in mijn huidige buurt, maar van een supergrote uitgebreide C1000) vegetarische sate met saus. Het ziet er erg vies uit, en lijkt een beetje op van die vleesstate die Mora in de diepvries heeft (in het studentenhuis waar ik ooit woonde werd dat door iedereen altijd gegeten, maar dan niet van Mora, maar van het goedkoopste merk van de Dirk). Afijn, heeft iemand die planet green sate al geprobeerd?
,,,,فلافل

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #85 Gepost op: 25 mei 2004, 23:26:36 »
Ben benieuwd wat je er van vindt!
“it's strange how life makes sense in time...”

Helenofg

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #86 Gepost op: 26 mei 2004, 15:07:05 »
Als enthousiast kant en klaar product koper heb ik bijna alles al wel een keer gehad. Sjonge, dat sommige zaken nog steeds in de vakken te vinden zijn. Bijvoorbeeld de hamburgers van AH: brrr. Of de worstjes van Zonnatura: brrrrrrrrrr. Daar helpt zelfs geen liter ketchup tegen. De Quorn in satésaus daarentegen is een topper, net als de satéballetjes van Vivera. Meeste schijven met indiaase/italiaanse of mexicaanse toevoegingen probeer ik 1 keer, veel te duur en niet écht lekker.
Heeft iemand trouwens wel eens tofu in sesamolie van de Toko geprobeerd. Ik durfde het eerst niet op te eten, zo vies. Toen poging gedaan, aiaiaiai, viessssss.

Eef

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #87 Gepost op: 26 mei 2004, 18:25:21 »
Ik vind alle vegetarische burgers e.d van de natuurvoedingswinkel erg lekker. Beter dan die van bv. de AH. Bovendien zijn ze vaak ook helemaal plantaardig, in tegenstelling tot veel andere merken waar dan vaak ei inzit.
Vandaag eet ik een curry/ananasburger van "Taifun", op basis van tofu en rijst. Echt super lekker!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #88 Gepost op: 01 juni 2004, 20:55:44 »
Ik zie dat de Quorn Thaise stijl-burger er ook uit is...  :( Die was met limoen en rode peper.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #89 Gepost op: 01 juni 2004, 23:12:51 »
ik stem voor de quorn peppersteak en de linda mc Cartney-worstjes. Helaas zijn beide in nederland niet meer verkrijgbaar.

Linda McCartney producten schijnen verkrijgbaar te zijn in Leiden, zie hier

,,,,فلافل

Fabian

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #90 Gepost op: 03 juni 2004, 19:32:44 »
Ik ben nu gek op de healthy planet gehaktbal. Mijn zusje ook. Nu moet ik steeds weer een stukje afstaan... Heb dan ook maar een extra pak meegenomen laatst. :)

Ja, maar hij is zo plat dat ie eigenlijk ook een hamburger is. Ik vind hem ook erg lekker. Jammer dat ie zo duur is :(

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #91 Gepost op: 03 juni 2004, 22:40:13 »
Ik ben nu gek op de healthy planet gehaktbal. Mijn zusje ook. Nu moet ik steeds weer een stukje afstaan... Heb dan ook maar een extra pak meegenomen laatst. :)

Ja, maar hij is zo plat dat ie eigenlijk ook een hamburger is. Ik vind hem ook erg lekker. Jammer dat ie zo duur is :(

Voor de smaak wil ik wel wat betalen :)
Morgen maar weer een lading halen denk ik :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Ariaantje

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #92 Gepost op: 10 juni 2004, 10:09:46 »
Ik ken niet alle genoemde merken. Heb de merken Tivall, Quorn en Vivera geprobeerd en vind dan Quorn de beste. Echt lekker vind ik Quorn rendang, waar je zelf nog sperciebonen en pandanrijst bij  moet doen. Vrienden van me die niet vegetarisch eten vonden dit ook erg lekker.

whuzza

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #93 Gepost op: 13 juni 2004, 13:32:41 »
Van Quorn vind ik alle burgers/schnitzels/sticks ed hetzelfde smaken. Alleen de vorm is anders. Ik ben wel blij met het gehakt en de stukjes. Veel mensen die ik het voorschotel zijn er erg over te spreken. Behalve mijn zwager, want die bleek zwaar allergisch voor Quorn. Oeps.... Ik vind ook de hacheestukjes een aanrader, maar die heb je volgens mij alleen in de winter.

Tivall vind ik ook best te eten, en dan vooral de spinaziedinges.

Planet Green --> daar heb ik niet echt een mening over. Sommige dingen vind ik absoluut ranzig, maar de champi krokant is best lekker. Een jaar terug eens bitterballen en andere gevulde dingen gekocht, maar ik twijfel of die ook van planet green waren.

Vivera: de schnitzel en de burger vind ik best oké en het is het enige merk dat in de dichtsbijzijnde supermarkt hier verkocht wordt.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #94 Gepost op: 28 juni 2004, 22:53:44 »
witte bonen in tomatensaus,
Uit blik? :o

 :pukey:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #95 Gepost op: 28 juni 2004, 23:00:34 »
 :frusty:
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2004, 23:00:43 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #96 Gepost op: 28 juni 2004, 23:10:59 »
Ik weet 't, niet zo wholesom wholesome als het voorgekookt is, maar Rainman is lui. :smeerie:
Wie heeft het over gezond als het niet eens lekker is?

NB: The Marriage of Heaven and Hell, Plate 7.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Tamara

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #97 Gepost op: 01 juli 2004, 15:28:19 »
Ik vind de producten van Goodbite erg lekker.
Kroketten, bitterballen en braadworstjes.

En de veganistische gehaktbal(kiem)


Quorn is ook erg lekker vooral de schnitzel.
En de hachee stukjes.

De Javaanse schijf is ook erg lekker, en de Mexicaanse mais burger.

Planet Green is inderdaad wat minder.

Maar ik lus die sate(groente)stokjes wel, daar zit heerlijke sate-saus bij, alleen wat weinig.

 

Kiwi

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #98 Gepost op: 01 juli 2004, 15:31:24 »
daar zit heerlijke sate-saus bij, alleen wat weinig.
:O Ja, dat vind ik ook altijd! Sterker nog; ook G. (=vleeseter) vindt die saus lekkerder dan de saus die bij de niet-vegetarische saté zit!

Kiwi

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #99 Gepost op: 01 juli 2004, 21:42:57 »
die worstjes (en de rest van de OQ-man) is allemaal biologisch!! maar hij is ook slager >:( *very sad*...
en dus zijn ze niet vegetarisch, dat snap je toch wel  :P