Vegatopia Forum

Poll: Favoriete merk vegaburger

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #220 Gepost op: 09 juli 2005, 10:45:32 »
Quorn. Koop ik bij AH.

Afgelopen Kerst was ik in Londen.Toen ik daar bij de Mc Donalds een vegetarische burger bestelde kreeg ik een Quorn-burger. Deze was prima in te nemen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #221 Gepost op: 09 juli 2005, 21:23:44 »
waterkastanjes

Wat is dat dan voor iets? Kastanjes groeien aan bomen, right?

ja maar waterkastanjes zijn afkomstig van een waterplant. In blikjes te koop in de toko. Doet het goed in roerbakschotels. Heeft niet veel smaak maar veel bite. hier is een plaatje.
hier vind je meer info over waterkastanjes in het algemeen.
,,,,فلافل

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #222 Gepost op: 16 juli 2005, 08:41:16 »
Het bedrijf dat de vleesvervangers van het merk Sanvian maakt (Crea Foods) is afgebrand. Geen Sanvian meer dus   :nopompom:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #223 Gepost op: 16 juli 2005, 13:19:20 »
Het bedrijf dat de vleesvervangers van het merk Sanvian maakt (Crea Foods) is afgebrand. Geen Sanvian meer dus   :nopompom:

Misschien dat ze vanaf nu bij de BBQ-spullen liggen?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #224 Gepost op: 16 juli 2005, 13:29:40 »
Het bedrijf dat de vleesvervangers van het merk Sanvian maakt (Crea Foods) is afgebrand. Geen Sanvian meer dus   :nopompom:

Misschien dat ze vanaf nu bij de BBQ-spullen liggen?
:schater:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

viv

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #225 Gepost op: 16 juli 2005, 22:54:23 »
leuk heb even de hele draad doorgenomen
en zie grote verschillen wat mensen lekker vinden!

heleboel wat ik geproefd heb vond ik ronduit vies oa. de groenteballetjes van tivall oei zo vies!
en veel dingen van vivera blegh zo droog!

maar tivall springt er bovenuit
indiase rondo bijv mmmm!!
en bij de super de boer halen we weleens van die nuggets met rode peper scherp maar lekker ;D

uzi

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #226 Gepost op: 25 juli 2005, 20:02:08 »
Ik vind de kaasburger van de AH heel lekker. Er staat groot AH op en in het klein staat er Tivall. Lekkere zachte burger met een dikke laag kaas.

De spinazierondo van AH is ook lekker.
Van Valess heb ik alleen de gepaneerde burger gehad, die is wel te doen. Ik vind eigenlijk alles met een krokant laagje wel lekker, maar de binnenkant moet natuurlijk ook goed zijn. Zo had ik eens een kaasburger die echt te hard was...

Verder heb ik al wel vaal dingen geprobeerd, zoals stukjes van quorn en de grillworstjes. Die worstjes vind ik heel erg vies. De sateballetjes, van vivera geloof ik, zijn wel oke. Javaanse schijven ook wel, maar vaak wat droog.

Tot nu toe bevallen de AH/tivall merk dingen erg goed. Neem niet elke dag een burger, maar als er een aanbieding is sla ik vaak wel in en dan eet ik wel zowat elke dag iets, anders komt het niet op.

Kiwi

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #227 Gepost op: 25 juli 2005, 20:08:10 »
Neem niet elke dag een burger, maar als er een aanbieding is sla ik vaak wel in en dan eet ik wel zowat elke dag iets, anders komt het niet op.

Alle soorten vegaburger zijn ook heel goed in te vriezen, zodat je altijd een voorraadje in huis kunt hebben!

uzi

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #228 Gepost op: 26 juli 2005, 15:41:47 »
Neem niet elke dag een burger, maar als er een aanbieding is sla ik vaak wel in en dan eet ik wel zowat elke dag iets, anders komt het niet op.

Alle soorten vegaburger zijn ook heel goed in te vriezen, zodat je altijd een voorraadje in huis kunt hebben!

yep alleen ik woon op kamers en heb een klein koelkastje zonder vriesvak  :(

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #229 Gepost op: 24 september 2005, 21:29:22 »
vandaag voor het eerst de Healty Planet knakworstjes gegeten. Best lekker. Goed gekruid. Beetje zout, maar net wat te taai. De worstjes van tivall zijn toch lekkerder qua structuur
,,,,فلافل

Miriam

De lekkerste vegetarische burgers
« Reactie #230 Gepost op: 20 februari 2006, 19:06:24 »
Ik zag ergens een link naar de top 10 lekkerste burgers, maar die link was dood. Ben toch wel nieuwsgierig naar wat de lekkerste vega burger is. Ik heb van de week (euh ja, ik eet pas (parttime) vegetarisch sinds vorige week) de vegaburger van Vivera gegeten, en om het subtiel uit te drukken vond ik hem echt heel vies, smaakloos, en het beetje smaak dat er aan zit is niet lekker, ook behoorlijk droog  :-X Zijn alle vega burgers zo, of is er iets beters te krijgen?

Miriam

Migrator

Re:De lekkerste vegetarische burgers
« Reactie #231 Gepost op: 20 februari 2006, 19:43:50 »
ik vind de roebak tofu wel erg lekker want die is al wat voor gekruid, maar die kun je natuurlijk ook nog tijdens het bakken bij kruiden met (hoe verrassend) kruiden, of ketjap/soyu bijv. (het is geen burger, dat weet ik, maar aan gezien je net begint) en voor vegetariers is quorn in veel variaties een goede optie, die hebben ook burgers dacht ik.

verders eet ik niet zo veel van dat gedoe, maar ik denk dat anderen wel meer id-en hebben.

:)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #232 Gepost op: 20 februari 2006, 19:59:41 »
Miriam, ik heb je thread even gemerged met een al bestaande thread over hetzelfde onderwerp.

Ik kan je aanraden om de Tivall/AH-burgers eens te proberen. Die zijn hier, denk ik, ook favoriet.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #233 Gepost op: 20 februari 2006, 22:51:34 »
Die van Vivera vind ik ook heel vies en taai.
AH verkoopt Tivall spullen. Wel lekker.
Er zijn ook burgers van Valess maar die vind ik zelf te zout. Ook heeft Quorn burgers.
Natuurwinkels hebben ook wel lekkere burgers en in het diepvriesvak dingen als kroketten van Vetara.
,,,,فلافل

vuurmeisje

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #234 Gepost op: 21 februari 2006, 11:44:44 »
Ik vind de vleesvervangers meestal of te zout (zoals vales) of het smaakt helemaal nergens naar. Het nepgehakt van quorn en tofugehakt vind ik echt een verschrikkelijk. Des van qourn vind ik wel lekker, is gemaakt op basis van paddestoelen, heeft een goede bite. Van de week had ik zit in een gehaktbal, dus heb ik simpelweg tofu geprakt en net zo gekruid en gedaan en gebraden als ik dat vroeger met echte gehaktballen deed. Ik moet zeggen, dat was het lekkerste nepgehakt wat ik ooit heb gegeteb  ;)

Miriam

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #235 Gepost op: 21 februari 2006, 18:27:04 »
Ik heb vanmiddag de groenteburger bij de Mac gegeten, en ik vond hem erg lekker, lekker krokant van buiten, smeuig van binnen, en een goede smaak (beetje a la nasischijf, wat smaak betreft). Zijn de groenteschijven van Vivera/Tivall vergelijkbaar, of wordt dat een grote teleurstelling?

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #236 Gepost op: 21 februari 2006, 18:31:46 »
Veel mensen zijn juist niet zo dol hierop  :-\ Ik vind hem ook wel lekker. De groentenburgers van Tivall zijn niet zo smeuig van binnen en die groentenburger van de Mac wordt denk ik half gefrituurd, vandaar dat ie krokrant is. Tot slot zit er denk weinig in wat eiwitrijk is, dus als vleesvervanger is ie niet zo geschikt, wat die dingen van o.a. Tivall wel zijn. Je moet denk ik gewoon wat uitproberen. De Tivall dingen kunnen ook in de vriezer.
En ook wennen aan andere dingen dan het aardappel-groenteburger-groente concept, maar ook 1 pansgerechten en ovendingen etc. maken. Misschien even goed rondneuzen in het kookforum?

Edit: en als je tijd hebt en van koken houdt, kun je natuurlijk ook zelf burgers maken  :)
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2006, 18:33:51 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #237 Gepost op: 21 februari 2006, 18:37:15 »
Oh en probeer ook eens een keer falafel te maken/kopen (te koop bij toko's en natuurwinkels). Erg lekker, met pitabroodjes, knoflooksaus en salade.
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2006, 18:37:34 door Selly »
,,,,فلافل

Miriam

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #238 Gepost op: 21 februari 2006, 18:41:53 »
Ik houd juist helemaal niet van aardappel-groente-"vlees", ben een echte rijst en in mindere mate pasta eter, mijn vriend is helaas een echte vleeseter, en houdt dus niet echt van rijst/pasta, en ik heb niet zo'n zin om elke avond twee totaal verschillende dingen te maken, dus af en toe moet er ook een traditioneel aardappel-groente-plus op tafel..  :-\

Miriam

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #239 Gepost op: 21 februari 2006, 18:42:54 »
Hoe en waarvan kan je zelf burgers maken?