Vegatopia Forum

Poll: Favoriete merk vegaburger

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

ellen

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #20 Gepost op: 06 augustus 2003, 13:14:38 »
Tivall heeft mijn stem gekregen. In de zin van "minst vies" :)

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #21 Gepost op: 06 augustus 2003, 13:29:32 »
gestemd op quorn, dat vind ik wel eetbaar.

de rest ken ik niet of vind ik vies.

Johanna88

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #22 Gepost op: 07 augustus 2003, 12:48:01 »
Ik heb op vetara gestemd :)

Elsbeth

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #23 Gepost op: 07 augustus 2003, 13:17:49 »
Zouden dat de burgers van Vivera kunnen zijn?

Ja, volgens mij wel. Echt zum  :pukey:

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #24 Gepost op: 07 augustus 2003, 13:44:27 »
Verder heb ik wel eens wat prut (lees: burgers) gegeten van de Super de Boer, Java burgers e.d. maar die waren niet zo droog en smaakloos als de rest: zonder een flesje cocktailsaus niet weg te werken!!
Zouden dat de burgers van Vivera kunnen zijn?

Waarschijnlijk wel ja, want dat zijn meestal de enige burgers die ze bij Super de Boer verkopen (naast Quorn dan).

Citaat
Ik heb maandag een stukje Javaanse schijf gehad. Dat ging nog.

Die Javaanse Schijf is echt lekker, vind ik. Bij sommige groothandels verkopen ze ook Javaanse Schijven, en die zijn eigenlijk nog lekkerder! Er is in Tilburg een groenteman die ze per 3 verkoopt, en een snackbar die voor € 2,05 een broodje Javaanse Schijf verkoopt.  :vork:

Citaat
Maar de Vega-schijf  :o :o :o Dat dat nog bestaat! Gatverdamme.

Die is inderdaad Smerig ja, net als de Groenteschijf. Laatst een BBQ gehad, en toen werd er vantevoren al trots aangekondigd dat er rekening met me werd gehouden (soms heb ik echt het idee dat ik de enige vego in Tilburg ben :nosmile:). De boel werd verzorgd door een slager, dus ik verwachtte er al niks van. En natuurlijk was het slagertje de spulletjes voor de vego 'vergeten', dus hij weer terug. Volgens mij is hij snel naar de dichtstbijzijnde supermarkt gereden om daar wat troep te halen, want hij kwam terug met een schaal met daarop wat sla, een Vivera Hamburger, een Vivera Cheeseburger, een Vivera Groenteschijf (:pukey:) en een sate-stokje met daaraan 3 Vivera Balletjes. Had er dan op z'n minst ook wat groentes aan gehangen! :smeerie:

Maar goed, ik krijg steeds meer moeite met uit beleefdheid zeggen dat het wel lekker was, want ze komen natuurlijk altijd wel even vragen of het gesmaakt heeft...
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #25 Gepost op: 07 augustus 2003, 17:32:32 »
Maar goed, ik krijg steeds meer moeite met uit beleefdheid zeggen dat het wel lekker was, want ze komen natuurlijk altijd wel even vragen of het gesmaakt heeft...

... en dan gaan ze overal rondbazuinen dat die veggies toch smerige dingen eten! ;D

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #26 Gepost op: 07 augustus 2003, 17:45:04 »
Diplomatiek antwoord: "Je moet eens bij mij komen eten!"
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #27 Gepost op: 08 augustus 2003, 09:42:42 »
Standaard antwoorden in Tilburg:

- "Quorn? Ow, ik dacht al, sinds wanneer eet Sander gehakt!" (of kip)
 of
- "Het was heel lekker, maar ik mis toch wel iets hoor!". Dit is puur psychisch, want mensen uit beschaafdere contreien vinden hetzelfde ook lekker maar klagen niet over 'iets' dat ze zouden missen. Hoe lekker het ook is, een maaltijd zonder vlees is voor velen geen volwaardige maaltijd. Hetzelfde geldt voor veel limbo's, trouwens. Die praten tijdens de lunch ook graag over schnitzels van een halve meter groot en zo.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #28 Gepost op: 08 augustus 2003, 11:10:36 »
In de acht jaar dat ik vegetariër ben, heb ik toch wel al een hele ontwikkeling gezien in de vleesvervangers. In het begin had je alleen van die puree-groentenburgers met voedingswaarde 0,0, die helemaal uit elkaar vielen als je ze bakte. De diversiteit is nu groot. Een nadeel is dat ze in die burgers toch ongelofelijk veel zout kieperen. Dat beloofd als je een stokoud mens wordt dat aan een zoutarm dieet moet ;D
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2003, 11:10:57 door Brent »

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #29 Gepost op: 14 augustus 2003, 15:48:19 »
Mijn favoriete merk hamburger is van het merk FitFood, de burger is veganistisch en in verschillende smaken verkrijgbaar o.a. champignon, pesto, mexican en nog een paar meer.
Ze zijn te koop bij de GB (België) Gefrituurd zijn ze het lekkerste !!

willem1940

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #30 Gepost op: 14 augustus 2003, 20:28:04 »
Ik denk dat je "burgers" het beste zelf kunt knutselen op basis van het simpele rijfkoek/Reibekuche-recept, want die smaken REEDS in hun simpelste vorm gewoon erg goed.

De paar (afschuwelijke) vega-burgers die ik een jaar of 10 geleden proefde om weg te gooien, waren VAST niet door de bedenkers zelf ooit geprobeerd te eten.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #31 Gepost op: 14 augustus 2003, 20:29:40 »
De paar (afschuwelijke) vega-burgers die ik een jaar of 10 geleden proefde om weg te gooien, waren VAST niet door de bedenkers zelf ooit geprobeerd te eten.

En uiteraad is er in 10 jaar tijd niks veranderd.

willem1940

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #32 Gepost op: 14 augustus 2003, 20:32:04 »
Bedoel je dat ze inmiddels wel zelf voor-proeven?

kattekop

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #33 Gepost op: 21 augustus 2003, 19:01:51 »
Ik eet niet zo vaak meer van die vegaburgers. De meeste uit de supermarkt zijn niet vegan of ronduit vies. Bij de natuurvoedingswinkel zijn nog wel een paar aardige exemplaren te krijgen. Het lekkerst vind ik nog steeds de falaffel van de Vuurdoop (heet nu geloof ik anders), maar de schijfjes van de Hobbit zijn ook wel te pruimen (maar best wel prijzig).

marieketje

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #34 Gepost op: 23 augustus 2003, 16:32:23 »
hey, ik heb een vraagje...
Heeft iemand eigenlijk ooit al eens producten van goodbite gevonden in de supermarkt of natuurwinkel ?
waar dan wel ? En misschien ook in België?
Ik heb die nl. nog nooit ergens gezien......

cake

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #35 Gepost op: 23 augustus 2003, 16:39:43 »
Ik heb de produkten van 'goodbite' nog maar in 1 supermarkt gezien. (Hier in België  :) )

Johanna88

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #36 Gepost op: 23 augustus 2003, 17:41:44 »
Wij hebben hier in de Super GoodBite producten, maar geen vegan. Alleen worstjes, gehakt en hamburger. Verder ook nog nergens anders gezien :(

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #37 Gepost op: 23 augustus 2003, 18:08:19 »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #38 Gepost op: 23 augustus 2003, 18:50:33 »
Sta wel steeds voor zo een schap met van die vegan knakworstjes enzo, maar kan het gewoon niet meenemen. Ik vorm me er een raar beeld bij.
Stem op de Partij voor de Dieren

willem1940

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #39 Gepost op: 23 augustus 2003, 19:48:14 »
Zit er een "vel" om die vegan knakworstjes?

Zo niet, dan hadden ze er net zo goed kubussen, bollen of sterren van kunnen maken.