Vegatopia Forum

Poll: Favoriete merk vegaburger

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #140 Gepost op: 23 december 2004, 11:32:10 »
Ik heb toch liever een organisatie die in ieder geval probeert objectieve informatie te geven, in plaats van 'het klopt niet helemaal maar dat weten mensen toch niet dus wat maakt het uit?' als attitude te hebben. Als je niet probeert objectief te zijn ben je namelijk gewoon niet te vertrouwen.

eef

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #141 Gepost op: 29 december 2004, 09:20:04 »
Ik vond Quorn Rendang errug lekker, maar die is uit het assortiment.

Ik vond vroeger de worstjes van Linda McCartney errug lekker, maar die gingen uit het assortiment en woon niet zo dicht bij Leiden.

Ik vond de Tivall Crodon Blue en de rookworst erg lekker, maar nu eet ik vegan.

 :'(

Oooh ja die worstjes waren zalig en waren perfect om 'hotdogs' mee te maken en natuurlijk bij de stamppot.
Ik heb begrepen dat alle producten uit de handel zijn genomen omdat er genetisch gemanipuleerde voedingsstoffen in zaten verwerkt...
Nu eten wij vooral Healthy Planet producten maar  ik probeer wel zo vaak mogelijk zelf burgers en balletjes te maken en dan maak ik er meteen een stuk of 20 (of meer)die ik meteen in vries.



Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #142 Gepost op: 30 december 2004, 16:09:32 »
Van Pelt Vlees heeft sinds dit jaar vier verschillende vegetarische schnitzels in het assortiment. Waarschijnlijk zullen veel vegetariers enige weerstand moeten overwinnen om ze te kopen, maar op zich is het een goed teken, dat wijst erop dat de markt voor vleesvervangers aan het groeien is. En degene die ik geprobeerd heb (met italiaanse kruiden) is best lekker.

sanop001

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #143 Gepost op: 30 december 2004, 21:44:42 »
En in Leiden?
Misschien De Heliant, Herenstraat 5
Vanaf 6 januari zijn de Abindaburgers bij De Heliant Verkrijgbaar.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #144 Gepost op: 30 december 2004, 22:29:55 »
maar nog niet in Amsterdam?

Laatst van de Paddestoel een spinazieburger gegeten. Lekker wel
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #145 Gepost op: 30 december 2004, 22:30:29 »
Van Pelt Vlees heeft sinds dit jaar vier verschillende vegetarische schnitzels in het assortiment. Waarschijnlijk zullen veel vegetariers enige weerstand moeten overwinnen om ze te kopen, maar op zich is het een goed teken, dat wijst erop dat de markt voor vleesvervangers aan het groeien is. En degene die ik geprobeerd heb (met italiaanse kruiden) is best lekker.

waar koop je dat?
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #146 Gepost op: 30 december 2004, 22:31:11 »
Gokje: Coop?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #147 Gepost op: 30 december 2004, 22:37:02 »
,,,,فلافل

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Eet gezond & eet taartjes

Online Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #149 Gepost op: 30 december 2004, 22:45:36 »
De Coop zit in Amsterdam, dat had ik nota bene nog gepost in de supermarktdraad! Maar deze kwam ik toevallig tegen bij de buurtsuper op de hoek van de Kerkstraat en Weesperstraat.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #150 Gepost op: 30 december 2004, 22:47:28 »
oh die ken ik  :)
,,,,فلافل

sanop001

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #151 Gepost op: 30 december 2004, 22:49:05 »
maar nog niet in Amsterdam?

Laatst van de Paddestoel een spinazieburger gegeten. Lekker wel
Die waren zeker van Planet Green (Bakker Lekkerkerk)?
Toen ik bij Planet Green werkte heb ik heel wat van die Lupine
groente-en spinazieburgers gegeten. Nu zijn ze helaas uit mijn gezichtsveld verdwenen.
Natuurwinkel Weteringsschans of te wel de (assistent)bedrijfsleider
was erg enthousiast over de Abinda-producten. Wellicht gaan ze binnen kort ook de halfharde sojakaasjes en de jong belegen sojakaas
van Soyabiofun opnemen. Hij moest nog overleg plegen!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #152 Gepost op: 30 december 2004, 23:01:57 »

Laatst van de Paddestoel een spinazieburger gegeten.

Die waren zeker van Planet Green (Bakker Lekkerkerk)?


Nee van 'de Paddestoel'. Misschien wordt dat ook bij Bakker Lekkerkerk gemaakt weet ik niet, ze hadden ook een champignon- en een kaasvariant. Niet met Lupine.

Citaat
Natuurwinkel Weteringsschans of te wel de (assistent)bedrijfsleider
was erg enthousiast over de Abinda-producten.

mooi
,,,,فلافل

Offline firefox

  • ***
  • 105
  • Geslacht: Man
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #153 Gepost op: 01 januari 2005, 02:10:35 »
Beetje off-topic, maar ik heb ondervonden dat zelfs de allerslechtste vegaburger/schnitzel godenvoer wordt indien je er wat Hunts Hickory BBQ  saus over kapt.  Ik heb deze gevonden in de importsectie van Carrefour in Evere(Brussel).  Kost wel 5€ voor een fles van 18 oz (oz is een middeleeuwse maat voor vloeistof die in sommige ontwikkelingslanden nog gebruikt wordt :devil: ) wat neer komt op 1/2 liter.

Dit produkt bevat wel de kunstmatige smaakversterker 'liquid smoke', waar sommige mensen allergisch voor zijn naar't schijnt.  

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #154 Gepost op: 01 januari 2005, 15:02:07 »
Als hoogbejaarde vegetariėr (ik ben 55) heb ik nogal wat van die dingen achter de knopen. De meeste vind ik eigenlijk maar zo zo. Vooral de genapeerde versies zijn voor mij vaak te droog of worden te vet bij het bakken. Quorn producten gaan er meestal wel in, zeker de laatste, southern style of zo iets. Lekker pittig, maar helemaal als je die aan stukjes doet en verwerkt in een groenteschotel. De stukjes van quorn vind ik erg lekker klaar te maken, alleen soms vind ik ze wat klein. Voor sommige gerechten wil ik graag wat ter grootte van de quorn filet, maar dan zit er weer van dat paneermeel omheen. In reepjes gebakken en dan met een zoetzure saus, lekker.
De tivall balletjes gebruik ik meestal aan stukjes gesneden, dan hebben ze meer "beet" dan het fijngehakt. Hetzelfde doe ik met de hamburgers, die zijn nogal eens in de 35% omdat die blijkbaar in mijn wijk niet veel gegeten worden. Bij BBQ zijn geen van de producten een succes, vind ik. Gauw droog en ook met en sausje niet te verbeteren. Dus een uitnodiging voor de BBQ sla ik meestal af. Hoewel dat in deze tijd van het jaar uiteraard niet van toepassing is. Ook vind ik het kort verwarmen in de magnetron van de producten zonder paneermeel altijd lekkerder dan gebakken.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #155 Gepost op: 15 maart 2005, 20:06:57 »
Mijn moeder had vandaag een vegaburger van de Aldi meegenomen. Er zaten allerlei groenten in en kaas en hij was erg lekker!


Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #156 Gepost op: 15 maart 2005, 20:08:59 »
Mijn moeder had vandaag een vegaburger van de Aldi meegenomen. Er zaten allerlei groenten in en kaas en hij was erg lekker!


Dat is een verrassing! En had die ook een Aldiprijs?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #157 Gepost op: 15 maart 2005, 20:29:53 »
Ik was ook blij verrast. De prijs weet ik niet zo. Midden bovenop stond iets van Volwaardig.


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #158 Gepost op: 22 maart 2005, 21:38:30 »
Willem, ze kosten 1.19 euro. Daarvoor heb je 2 groenteburgers of 4 bloemkoolmedaillons of 4 spinaziemedaillons.


Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #159 Gepost op: 22 maart 2005, 22:30:07 »
Wow, daar fiets ik wel voor naar de Aldi!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid