Vegatopia Forum

Poll: Favoriete merk vegaburger

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Tamara

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #100 Gepost op: 01 juli 2004, 21:50:01 »
Vroeger(11 jaar geleden ongeveer)hadden ze die saus altijd bij de Chinees.

Of ze die nu nog hebben weet ik niet want ik kom daar  nooit meer.

Ik eet namelijk geen vegetarische Foe Young Hai meer(daar zit ei in en ik eet geen ei meer)

Kiwi

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #101 Gepost op: 01 juli 2004, 21:51:33 »
Wat voor saus heb je het over? Die satésaus? Bij foe jong hai zit rode zoetzure saus toch?!

Tamara

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #102 Gepost op: 01 juli 2004, 21:59:22 »
Ik bedoel de Satesaus bij de satestokjes van Planet Green die komt behoorlijk overeen met de saus van de Chinees.

En Foe Young Hai is inderdaad Zoet-Zuur met gigantiscahe stukken ei.

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #103 Gepost op: 08 juli 2004, 08:54:50 »
Ik kan die troep (helaas) toch nooit eten want er zit altijd schimmel, ui, ei of knoflook in verwerkt. Als iemand ooit een vegetarische burger vind waar dit niet in zit, dan Rainman graag direct inlichten!:smaail:


Ik denk dat de burgers van fitfood zonder zijn, ingredienten kun je vinden op www.fitfood.be

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #104 Gepost op: 19 juli 2004, 16:25:21 »
Van Vetara zijn er kaaskroketten. Die zijn zááálig!

Toedels!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Aiko

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #105 Gepost op: 19 juli 2004, 16:39:32 »
Ik had pasgeleden van mijn moedertje een pakje met gemarineerde tofublokjes gekregen van een bio-winkeltje.

Die dingen waren zo lekker, dat ik het pakje eenmaal opengemaakt achterelkaar opsnoepte. Ik heb mijn moeder dan ook maar verteld dat spul niet meer te kopen, het is té lekker...!

Roerbak Fricassoo heet het spul.

Wimmy

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #106 Gepost op: 23 juli 2004, 13:08:23 »
die worstjes (en de rest van de OQ-man) is allemaal biologisch!! maar hij is ook slager >:( *very sad*...
en dus zijn ze niet vegetarisch, dat snap je toch wel  :P

stel je voor ,je denkt dat het vegetarisch is wat je eet en het is gewoon echt vlees.. :devil:

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #107 Gepost op: 26 juli 2004, 22:42:16 »
Vandaag de Toscaanse Rondo van Tivall gehad en goedgekeurd! Die ga ik vaker eten. Het had wel iets pittiger mogen zijn, maar door de kaas is het heel romig.



sanop001

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #108 Gepost op: 26 juli 2004, 23:25:47 »
Sinds kort kan ik REDWOOD producten met het veganisisch keurmerk in de natuurwinkel krijgen.
De veganistische nuggets, vissticks en rosbief zijn erg lekker.
www.redwoodfoods.co.uk
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2004, 23:26:58 door SANO »

Chantal

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #109 Gepost op: 27 juli 2004, 12:26:32 »
Hmm...ik kan niet stemmen maar ik ben zelf dus he-le-maal gek op quorn  ;D Ooit eens bij Bas een of andere vegetarische burger gekocht en die was echt zum kotzen  :pukey:

Tofu ben ik over het algemeen niet erg dol op dus producten op basis van tofu vallen voor mij af. De meeste merken heb ik nog niet geprobeerd maar Tivall is ook wel aardig. Tenminste, het broodbeleg dan want de vleesvervangers heb ik ook nog niet geprobeerd.

Edit: O ja, en hoewel het ook geen vleesvervanger is, wil ik de paté van Zonnatura een eervolle vermelding geven. Errug lekker spul! Het is vegetarisch en biologisch en komt in 3 smaken: tomaat, pesto en champignon. Mjammie!  :-*
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2004, 13:09:35 door Chantal »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #110 Gepost op: 07 augustus 2004, 21:28:32 »
Net voor het eerst de braadworsten van Tivall gehad. Kan ik ook aanraden! Erg worsterig, ik vind ze lekker.




Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #111 Gepost op: 22 september 2004, 10:59:44 »
De vleesvervangers van Damhert zijn ook lekker, en ze hebben ook snoepies zonder gelatine :yes:

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #112 Gepost op: 30 september 2004, 17:57:06 »
eindelijk uitgeprobeerd vandaag (gewoon in de bakpan). Lekker man!

In de bakpan is misschien nog wel lekkerder, op de BBQ worden ze snel droog (tenzij je ze net als ik eerst in de olijfolie dompelt).

Maar leuk om te lezen dat joe ze ook lekker vindt.  :)
“it's strange how life makes sense in time...”

jesusmina

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #113 Gepost op: 09 oktober 2004, 19:20:55 »
IK blijf de javaanse schijf toch echt erg lekker vinden. Van planet Green vind ik de knakworsten erg grappig, wellicht een beetje droog. Verder is Quorn erg goed. Ik ben fan van de Italiaanse stukjes door de pastasalade. Heerlijk. Het Quorn gehakt en de sate stukjes zijn ook super. Ik wil binnenkort wel iets van gekruide tofu stukjes proberen. Dat ziet er in de winkel steeds smakelijker uit. Welke zijn aan te raden?

ShiN

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #114 Gepost op: 09 oktober 2004, 19:27:47 »
die stukjes tofu zijn heel erg lekker (maar de standaard kruiden vink niet zo, gelukkig kan je de smaak heel erg makkelijk aanpassen :) )

de 'mild pikant' van soFine vind ik het best.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #115 Gepost op: 14 oktober 2004, 22:32:28 »
waarom zijn zo'n beetje alle producten van Vivera droog en taai? Vanavond de kaasburger gehad en die sloeg echt alles. Alleen helemaal binnenin zat een beetje smakeloze kaas en de randen waren echt gortdroog  :(


,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #116 Gepost op: 14 oktober 2004, 22:42:45 »
Hoe zou dat gaan in zo'n fabriek? Meneer Vivera bedenkt wat, laat het aan zijn medewerkers proeven en zolang ze het niet bij de eerste hap al uitspugen is het goedgekeurd?!

Danielle

Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #117 Gepost op: 05 november 2004, 19:17:19 »
Die ballen van Vivera worden een stuk beter als je ze in heet water opwarmt ipv ze te bakken, lekker sappig, niet droog. Durf dat alleen niet met een burger of schijf aan

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #118 Gepost op: 11 november 2004, 09:16:00 »
Tivall blijft toch de absolute topper voor mij. Na ooit een keer bij de bron geweest te zijn van de Tivall  fabrikant (een biologische kibboets) en doordat ze al het langst op de markt zijn en zich daardoor het meest zijn gaan ontwikkelen is dit nog steeds mijn favoriet. Nu moet ik zeggen dat vleesvervangers uit de natuurwinkel een goede tweede blijven maar die zijn volgens mij geinspireerd op Tivall burgers.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Poll: Favoriete merk vegaburger
« Reactie #119 Gepost op: 22 november 2004, 14:36:23 »
Ik zag dat er in de bitterballen van Goodbite een behoorlijke portie ijzer en B12 zit, nml. 50% vd ADH per 100 gram!