Vegatopia Forum

Vegetarische kroepoek

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #20 Gepost op: 04 april 2006, 00:02:48 »
Vandaag bij de toko 'gado gado' kroepoek gehaald, zelf afbakken. Zijn roze van kleur, maar echt helemaal vega!
En lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rr
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #21 Gepost op: 04 april 2006, 11:25:17 »
Mijn collectie vegetarische kroepoek van Dun Yong bestaat uit 1 kilo ongebakken cassave kroepoek voor 3,95, Krupuk Sayur in een groen langwerpig zakje van 400 gram (prijs weet ik even niet, maar ik had deze ook al in Zwolle gevonden) en Krupuk Bawang in een vierkant zakje van 250 gram, voornamelijk wit/oranje met knoflook en ui afbeeldingen op de voorkant.

Toch blijven mijn huisgenoten naar de pappadums grijpen, maar dat zal ook met de snelle magnetronbereiding te maken hebben ::)
Sin chile, no tiene chiste!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #22 Gepost op: 04 april 2006, 11:46:29 »
Je kan die kroepoek toch ook in de magnetron doen, dat doe ik tenminste wel, is snel en minder vet.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #23 Gepost op: 04 april 2006, 13:54:13 »
Hoe lang op en welk Watt percentage doe jij dat dan?

Voordat ik weer onze keuken blauw van de rook zet ::)
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #24 Gepost op: 04 april 2006, 14:16:14 »
Ik heb ook kroepoek Bawang en wist niet dat het in de magnetron kon. Net geprobeerd (1000 watt, net iets minder dan een minuut). Het gaat wel maar wordt wel een beetje taai.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #25 Gepost op: 04 april 2006, 14:23:03 »
Hoe lang op en welk Watt percentage doe jij dat dan?

Voordat ik weer onze keuken blauw van de rook zet ::)

Ik doe het 30 sec. (op 850 Watt) en dan draai ik ze om en dan weer 30 seconden. Ze worden niet taai maar moet toegeven dat ze gewoon gebakken wel lekkerder zijn, maar ik ben te lui om dat echt te gaan staan doen.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #26 Gepost op: 04 april 2006, 14:59:19 »
Met de bawang werkt t :D

Nog even oefenen met de cassave en de sayur, want nu rookt t toch al... Op t magnetronrekje was dus in ieder geval geen goed idee :-[
Sin chile, no tiene chiste!

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #27 Gepost op: 04 april 2006, 16:15:47 »
Je kan die kroepoek toch ook in de magnetron doen, dat doe ik tenminste wel, is snel en minder vet.

Goeie tip, ga ik ook es proberen!
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Skaya

Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #28 Gepost op: 13 februari 2011, 19:29:46 »
Bij ons in de Chinees hebben ze van die meer orangekleurige pikante kroepoek, ik proef er geen vis in heb deze dan maar wel gegeten.
Maar deze is waaschijnlijk niet vegetarisch zeker? Want dan vrees ik dat ik niet zo'n modelvegetariėr ben geweest. Hoewel ik vermoed dat een veggie wel vaker iets dierlijks naar binnen werkt zonder je het weet als je iets gaat eten.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #29 Gepost op: 13 februari 2011, 20:38:57 »
Bij ons in de Chinees hebben ze van die meer orangekleurige pikante kroepoek, ik proef er geen vis in heb deze dan maar wel gegeten.
Maar deze is waaschijnlijk niet vegetarisch zeker? Want dan vrees ik dat ik niet zo'n modelvegetariėr ben geweest. Hoewel ik vermoed dat een veggie wel vaker iets dierlijks naar binnen werkt zonder je het weet als je iets gaat eten.

De kans dat die kroepoek garnaal heeft is wel groot. Er bestaat wel vega kroepoek en er is emping (maar dat is echt anders) maar standaard is het met garnaal. Maar er is niet zoiets als een modelvega hoor. Je moet gewoon doen waar je je prettig bij voelt.
,,,,فلافل

Offline Meisie

  • *
  • 13
Re:Vegetarische kroepoek
« Reactie #30 Gepost op: 15 februari 2011, 09:17:18 »

Cassave Kroepoek

(mijn naam is overigens geen afgeleide van kroepoek ;))

Als ik die link volg staat er als beschrijving:

"Conimex prawn chips cassave"
Prawn betekend garnaal ;)


Bij de wok hier wordt er ook vegetarische oestersaus overheen gegooid, dus zou me niet verbazen dat het er gewoon om gaat dat er in het engels geen andere beschrijving voor kroepoek is.