Gisteren bij Le:en in Utrecht geweest. We kwamen er onverwacht terecht, maar ik had er wel eens van gehoord en het leek me erg leuk. Ze hebben hier allerlei Aziatische tapas.
Ze schijnen net verhuisd te zijn naar een soort van voormalige garage, een enorme ruimte, leuk aangekleed. We kwamen vroeg, de zaak was zo goed als leeg. Later liep het helemaal vol. We werden neergezet pal onder een blazende ventilator, niet te hebben, maar konden gelukkig verplaatst worden. Eigenlijk moeten ze op die plek bij de ventilator geen tafel neer zetten, er valt daar niet te zitten.
We kregen eerst een drankenkaart, heel fijn, en we namen een lycheecocktail, erg lekker. De ober legde de menukaart uit en waarschuwde dat we niet te veel moesten bestellen, vier hapjes voor de hele tafel (we waren met drie personen) zouden genoeg zijn in eerste instantie en we konden altijd nog bijbestellen. De menukaart was wat lastig te ontcijferen: de zaak was erg donker en het lettertype niet erg duidelijk. We namen vier hapjes. Mijn tafelgenoten waren geen vegetarier, dus er werd van alles besteld. De hapjes waren best aardig (sushi die een beetje uit elkaar viel, zónder de op de menukaart vermelde courgettetempura; aardige salade met niet veel smaak, een gerecht met asperges en weer wel erg lekkere tempeh) maar het was wel formaat holle kies: vier gerechten waren echt niet genoeg voor drie eters. We bestelden dus nog maar bij en daarna nog een keer, op het eind hadden we alle veggie gerechten van de kaart gehad. Intussen kwam de verkeerde sake op tafel (hele zoete ipv hele droge, nogal wat anders, de sake was ook flink duur, maar kon zonder problemen worden omgeruild, de droge sake was wel heel lekker), kwam er meer eten waaronder aardige pangsits, gado gado, een noedelsalade met wel flink wat pit en smaak, maar waar volgens mij vissaus in zat, dimsum.
De tafel werd afgeruimd toen ik even naar de wc was, daarbij heeft denk ik de ober eten om mn stoel geveegd, waar ik daarna (ik zag het niet omdat het zo donker was) in ben gaan zitten zodat er nu een enorme vlek op mn jurk zit, althans, ik kan me niet bedenken hoe dat eten anders op mn stoel is gekomen.
Toen we de dessertkaart kregen kwam de kaart heel keurig op de goede plek opengevouwen, waarna men het dessert vergat te serveren. Toen het eindelijk kwam bleek het passievruchtijs heel lekker maar de hangop voorzien van een veel te kleverige caramel.
We rekenden 50 euro de man af. Toch niet een plek om naar terug te komen, aangezien het eten eigenlijk gewoon niet genoeg smaak heeft. Jammer. Volgende keer eens Jasmijn en Ik uitproberen, dat is denk ik beter.