Vegatopia Forum

Wat kan jij niet laten staan?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #40 Gepost op: 10 augustus 2006, 13:09:06 »
Ik zondig tegenwoordig in het buitenland met brood. Ik neem geen brood waar overduidelijk iets dierlijks in zit zoals bijv. croissants.
Verder vraag ik in het buitenland minder 'door' zoals in NL. Over de inhoud van een pizzabodem of de aanwezigheid van vissaus bij de thaļ ofzo.
Verder zondig ik niet (voor zover ik weet). Soms met medicatie (spierverslappers oid ivm rugklachten) maar dat is een ander verhaal.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #41 Gepost op: 12 augustus 2006, 19:04:12 »
heel veel:snoep,koek,chips en dat soort "slechte"dingen nog steeds niet. En ik moet over drie weken wel in mijn trouwjurk passen ;)
Vegetariėr, die flirt met het veganisme.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #42 Gepost op: 16 augustus 2006, 07:47:46 »
beken beken beken.... 8) ik ben nog maar een beginnende vegetarier en de kleine gebakken kippenvleugels die mijn pa maakt heb ik wel moeite mee. maar gelukkig maakt hij ook echt heeeeel erg heerlijke, om je vingers bij op te eten, gebakken tempe en tahoe !! echt zo lekker, en ik krijg het zelf nooit zo ! Sowieso heb ik geloof ik een zwakte voor het eten van mijn pa...haha

Lelle

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #43 Gepost op: 16 augustus 2006, 10:58:13 »
Snoep en gelatine ja.
Ik heb wel een poos met zo'n lijstje met verboden Enummers gelopen, maar die heb ik maar weggemieterd, werd er helemaal lijp van!
Maar rode luisjes (muisjes en glace koeken) daar begin ik toch echt niet meer aan hoor.
Daarom ben ik toch maar vegetarier. Zou zbest graag veganist willen zijn, maar dat red ik gewoon niet. :-[

Lelle

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #44 Gepost op: 16 augustus 2006, 11:00:40 »
Ik neem geen brood waar overduidelijk iets dierlijks in zit zoals bijv. croissants.
Ben al 20 jaar vegetarier maar kan me niet bedenken wat er voor dierlijks in een croissantje zit?????  :-\


Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #45 Gepost op: 16 augustus 2006, 11:03:07 »
Ik neem geen brood waar overduidelijk iets dierlijks in zit zoals bijv. croissants.
Ben al 20 jaar vegetarier maar kan me niet bedenken wat er voor dierlijks in een croissantje zit?????  :-\
In een echte croissant zit roomboter.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #46 Gepost op: 23 augustus 2006, 14:52:02 »
Ik weet nu wat mijn zwakte is: kaasknabbels! Als er maar bladerdeeg en kaas in zit vind ik 't lekker. Maar 't moet wel van die bruingebakken kaas zijn..

En dat terwijl ik verder amper melk eet en gebruik!
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Jegroentje

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #47 Gepost op: 13 mei 2007, 19:56:11 »
Soms koop ik weleens per ongeluk kauwgom waar gelatine in zit en die eet ik dan toch. Maar dat gebeurt 1 of 2x per jaar. Ik onthoud ook nooit welke nou ook alweer "goed" was want ik sta altijd bij de kassa en moet dan snel een pakje kauwgom kopen....

En ik smokkel wel eens met produkten waar eieren in verwekt zijn die zeer waarschijnlijk uit de batterij komen. Zoals mayo van de friettent.

Ook pak ik wel eens een vega snack die naast de frikandellen en mexicanos het vet in gaat.

Voor de rest ben ik echt een etikettenlezer en heel strikt.

Windigo

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #48 Gepost op: 18 januari 2008, 15:24:05 »
Ik neem geen brood waar overduidelijk iets dierlijks in zit zoals bijv. croissants.
Ben al 20 jaar vegetarier maar kan me niet bedenken wat er voor dierlijks in een croissantje zit?????  :-\
In een echte croissant zit roomboter.

En eigeel word op t bladerdeeg gesmeerd om t glans te geven en knapperigheid ;)

Kiwi

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #49 Gepost op: 18 januari 2008, 15:30:38 »
Ik neem geen brood waar overduidelijk iets dierlijks in zit zoals bijv. croissants.
Ben al 20 jaar vegetarier maar kan me niet bedenken wat er voor dierlijks in een croissantje zit?????  :-\
In een echte croissant zit roomboter.

En eigeel word op t bladerdeeg gesmeerd om t glans te geven en knapperigheid ;)

En zelfs als het geen echte roombotercroissants zijn zit er vaak niet-veganistische margarine in (met toegevoegde vitamine D3 i.p.v. D2).
De zelfbak-croissants van het huismerk van Albert Heijn (in zo'n blikje, 'nep-Danerolles' zeg maar) zijn trouwens helemaal veganistisch!

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #50 Gepost op: 18 januari 2008, 19:31:02 »
Ik eet kaas op mijn brood en niet alleen vegetarische kaas. Misschien dat dit later nog verandert, maar voorlopig niet.
Groetjes, Antje

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #51 Gepost op: 29 januari 2008, 13:14:26 »
Ik zit ook met het gelatineprobleem in kauwgom. Is er toevallig ergens een draad over vegetarische kauwgom? Thanks!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #52 Gepost op: 29 januari 2008, 13:18:35 »
Ik dacht dat bijna alle kauwgom vega was, behalve (sommige soorten) sportlife?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #53 Gepost op: 29 januari 2008, 14:48:04 »
Ooh. Ik zal er eens op letten.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #54 Gepost op: 05 februari 2008, 19:07:16 »
Ik dacht dat bijna alle kauwgom vega was, behalve (sommige soorten) sportlife?

Wij gebruiken Xylifresh.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Laura

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #55 Gepost op: 07 februari 2008, 09:10:32 »
Ik wil graag biologische zuivel en eieren eten, maar als iemand me andere eieren of zuivel voorzet doe ik daar niet moeilijk over. Ik vind dat ik niet ook nog eens kan gaan 'eisen' dat ik naast vegetarisch eten ook biologisch eten wil.

Ik ben een echte snoepkont. Al probeer ik snoep e.d. zoveel mogelijk te negeren, met veel pijn en moeite.

Mike

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #56 Gepost op: 25 februari 2008, 20:13:07 »
Ik kan niet afblijven van kaas, kben er een beetje verslaaft aan. Ik eet geen schelletje kaas, maar stukken kaas, we hebben onze eigen kaasbol thuis staan ^^. Nja, daar zit wel stremsel in..

Ook durf ik nog frietjes eten in een frituur. Ik denk zo: iedereense frietjes worden er toch in gebakken.. Mss moet ik het toch laten, maar ik ben een belg die graag belgiesche frietjes eet  ;D.

Voor de rest kan ik alles laten als vegetariėr :).

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #57 Gepost op: 08 maart 2008, 10:24:42 »
beken beken beken.... 8) ik ben nog maar een beginnende vegetarier en de kleine gebakken kippenvleugels die mijn pa maakt heb ik wel moeite mee. maar gelukkig maakt hij ook echt heeeeel erg heerlijke, om je vingers bij op te eten, gebakken tempe en tahoe !! echt zo lekker, en ik krijg het zelf nooit zo ! Sowieso heb ik geloof ik een zwakte voor het eten van mijn pa...haha
Ha !! ik lees dit nu, enige tijd na dato weer terug.... en ik heb totaal geen behoefte meer aan de kippenvleugels van pa !!
Maar ik moet ook wel bekennen dat ik nog steeds geen 100% vegetarier ben, ik neem wel eens een bamisoepje met kippesmaak, of gebruik een bouillonblokje door het eten. Maar echt een stuk vlees zal je mij niet meer zien eten. Ik eet heel af en toe wel  nog een stukje vis.
Maar daar moet ik nu ook even niet aan denken aangezien ik gisteren in een restaurant een veels te vette gegrilde sardine op heb, die dreef/zwom in de olie, waarna ik meteen thuis onwijs buikkrampen kreeg etc. etc. Dus ik ben voorlopig weer effe genezen...

Helen

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #58 Gepost op: 15 maart 2008, 22:47:29 »
feta. Ben ik echt gek op. Niet dat ik er nou kilo's van naar binnen schuif, maar het is echt heel erg: als ik zo'n blok feta in kleinere stukjes heb gesneden en in het eten heb gedaan liggen er nog kruimeltjes op de snijplank.............................. ..................... ik kan me echt nog net bedwingen om niet gewoon die plank af te likken  :bloos:

moi

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #59 Gepost op: 15 juni 2008, 20:46:31 »
Ik zondig tegenwoordig in het buitenland met brood. Ik neem geen brood waar overduidelijk iets dierlijks in zit zoals bijv. croissants.
Verder vraag ik in het buitenland minder 'door' zoals in NL. Over de inhoud van een pizzabodem of de aanwezigheid van vissaus bij de thaļ ofzo.
Verder zondig ik niet (voor zover ik weet). Soms met medicatie (spierverslappers oid ivm rugklachten) maar dat is een ander verhaal.
Wat voor dierlijks zit er dan in en croissant? Bedoel je dan het ei dat eroverheen is gesmeerd of...?