Vegatopia Forum

Wat kan jij niet laten staan?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #20 Gepost op: 13 februari 2006, 12:53:20 »
Af en toe een dropje of een geitenkaassalade (hmm daar kan ik echt weken trek in hebben idd obsessief)

Verder heb ik nooit trek in vlees of vis maar een dropje hmm die gaat er soms wel in
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #21 Gepost op: 13 februari 2006, 19:28:34 »
Ik heb t nu weer met kaassouflé s..... Bij gelatine heb ik t totaal niet, dat vind ik een vies idee. Bij stremsel heb ik niet echt een bepaald ranzig beeld van hoe dat verkregen wordt ( please, don't tell me ;) )
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Migrator

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #22 Gepost op: 19 februari 2006, 23:48:12 »
Stelletje zwakkelingen!!  Ik heb noooit ergens problemen mee!  :hypocrite:


...behalve dan misschien soms eens af en toe in het cafe, als de "verantwoorde" biertjes op zijn en ik nog zin heb in meer, dan word het soms wel eens een moeilijk gevecht daar binnen in mij. Wat ik helaas niet altijd gewonnen heb, en stom, na een paar slokjes heb ik alweer spijt.

Stom.  :drink:

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #23 Gepost op: 26 april 2006, 22:15:42 »
Mijn enige (?)  zwakte is een patatje (met ketchup) op zijn tijd. Gelukkig is dat helemaal vega!  :D
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #24 Gepost op: 26 april 2006, 22:27:37 »
Mijn enige (?)  zwakte is een patatje (met ketchup) op zijn tijd. Gelukkig is dat helemaal vega!  :D

Niet als je het bij de snackbar haalt en er in hetzelfde frituurvet ook kroketjes en frikandellen zitten te pruttelen (c.q. geprutteld hebben).

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #25 Gepost op: 26 april 2006, 22:37:59 »
Dat zeg ik ook niet, ik bak patat altijd thuis in plantaardig vet.  ;)
« Laatst bewerkt op: 26 april 2006, 22:38:17 door Wildflower »
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #26 Gepost op: 26 april 2006, 22:50:45 »
Dat zeg ik ook niet, ik bak patat altijd thuis in plantaardig vet.  ;)

Dat is de reden waarom ik (nog) geen frituurpan heb aangeschaft. ;)

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #27 Gepost op: 26 april 2006, 22:54:23 »
Dat zeg ik ook niet, ik bak patat altijd thuis in plantaardig vet.  ;)

Dat is de reden waarom ik (nog) geen frituurpan heb aangeschaft. ;)

 ;D
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Sam

  • ******
  • 7.104
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #28 Gepost op: 27 april 2006, 07:21:05 »
Niet als je het bij de snackbar haalt en er in hetzelfde frituurvet ook kroketjes en frikandellen zitten te pruttelen (c.q. geprutteld hebben).
Maar dat gebeurt gelukkig niet: vet wordt eerst voor de patat gebruikt, en pas als het niet meer zo vers is voor de vleessnacks. Van vleessnacks wordt het vet al gauw zo vies dat je er geen patat meer in kunt bakken (paneermeel etc.)
« Laatst bewerkt op: 27 april 2006, 07:21:44 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Gwennepen

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #29 Gepost op: 27 april 2006, 09:39:30 »
Dit is een best ranzige bekentenis,maar de restjes op iemand anders z'n/haar bord.Ik heb namelijk een grote hekel aan verspilling.Ik zou waarschijnlijk een geweldige zwerfster zijn :)

Offline Sam

  • ******
  • 7.104
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #30 Gepost op: 27 april 2006, 10:28:11 »
 ;D Dit vind ik een hele originele! Doe je dat dan ook in een restaurant, of alleen thuis? En eet je dan ook de restjes als het vlees is?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Gwennepen

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #31 Gepost op: 27 april 2006, 10:45:52 »
Alleen thuis of in een vertrouwde omgeving.Al moet ik in een restaurant soms wel op m'n handen gaan zitten.En met vlees heb ik het niet ,alleen tijdens m'n 2e zwangerschap.Dan zei mijn schoonmoeder;Neem het maar hoor,je zit er zo verliefd naar te kijken(ging over een kliekje gegrilde kip wat mijn man had laten liggen.)

Offline Sam

  • ******
  • 7.104
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #32 Gepost op: 27 april 2006, 10:55:54 »
Thuis wil ik ook nog wel eens met een schuin oog kijken naar iets lekkers dat niet op mijn eigen bord ligt. Een achteloos "ga je dat nog opeten?" met een hele hebberige blik leidt meestal wel tot een verschuiving naar mijn eigen bord  :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Gwennepen

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #33 Gepost op: 27 april 2006, 11:00:43 »
Dat is toch beter dan de vuilnisbak en ook respectvoller naar de gene toe die het eten gemaakt heeft. :)

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #34 Gepost op: 27 april 2006, 11:12:23 »
Dat is toch beter dan de vuilnisbak en ook respectvoller naar de gene toe die het eten gemaakt heeft. :)

Nou nee, dat betekent dat de gastvrouw of -heer niet voldoende gekookt heeft. Als fatsoenlijke gast dien je altijd een restje in de pan te laten zitten.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Gwennepen

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #35 Gepost op: 27 april 2006, 11:21:25 »
Zoals ik al aangaf doe ik het alleen op plekken waar ik etiquettegewijs niet op mijn tenen hoef te lopen.Ik ben voor de rest een heel net meisje hoor ;) En wat is niet genoeg gekookt,ik ben nu eenmaal nogal een vreetbeest. :hungry:

Offline veggiesara

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #36 Gepost op: 28 april 2006, 13:59:27 »
Kaas.. maar dat ga ik echt helemaal niet laten.. het is zowat een van de enigste dingen die ik eet op mn boterham.. En ik vind er niet zo heel veel mis mee  :-\ .. zuivel in het algemeen gebruik ik ook vaak.. Elke dag melk..

Maar verder.. soms heb ik heel erg zin in balletjes in tomatensaus, gelukkig bestaan er vegaballetjes, als ik die in tomatensaus doe kan het me ook wel bekoren.

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #37 Gepost op: 28 april 2006, 16:17:20 »
Zie ook topic 'gezondigd'. Af en toe garnalenextract in een Tom Yum soepje. Verder let ik niet zo op e-nummers, of kaasstremsel.

wendy

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #38 Gepost op: 12 juli 2006, 11:00:03 »
Milkshakes (chocola)
Ik heb een tijdje zonder melk geleefd... maar nu de zomer er weer is kan ik niet van de milkshakes afblijven... of nouja niet kunnen is een groot woord... maar het is sowieso heel moeilijk om alle melk/zuivel produkten te mijden vindt ik.
En toen ik net zwanger was dronk ik veel jogidrink omdat ik daar zo'n behoefte aan had
Ik drink geen pure melk dat dan weer niet... ja een beetje raar en dubbel ik weet het!

trashydiva

Re:Wat kan jij niet laten staan?
« Reactie #39 Gepost op: 09 augustus 2006, 13:17:42 »
Bij ons is in geen velden of wegen vegetarische kaas te krijgen, dus daar zondig ik nog wel mee. En ik eet ook kaassoufflé's  :-[