Vegatopia Forum

Wat kan jij niet laten staan?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bienne

Wat kan jij niet laten staan?
« Gepost op: 31 januari 2006, 20:56:17 »
We zijn allemaal brave vegetariers en/of veganisten.... Toch?? :D
Ik vraag me wel eens af of je wel eens in de verleiding komt om iets te eten wat je eigenlijk niet "mag"eten.
Bijv toch een gebakken visje of een stukje kaas.... Of sta jij boven al die verleidingen.... We zijn tenslotte ook maar mensen....
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2006, 08:14:40 door Sander »

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2006, 21:00:52 »
Ik zou nooit van de kaas kunnen afblijven, dus ik ben gewoon vegetariër. Dood beest zou ik nooit willen hebben, dat is geen enkel probleem. Wat ik wel erg moeilijk vind, en wat niet in de vegetarische sfeer thuishoort maar wel in het thema voeding en ethiek, is chocolade. Ik heb het geprobeerd hoor, die fair trade chocolade, maar 't is zo smerig als je goede Belgische chocolade gewend bent...

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2006, 21:14:37 »
.... als je goede Belgische chocolade gewend bent...
Ik vind die goede Belgische chocola heel vaak veel te zoet. Ik kan aan de buitenkant niet zien hoe zoet, dus jammer genoeg neem ik het niet zo veel. Jammer genoeg, want ik heb inderdaad heel lekkere gehad.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2006, 21:32:40 »
Ik zou nooit van de kaas kunnen afblijven, dus ik ben gewoon vegetariër. Dood beest zou ik nooit willen hebben, dat is geen enkel probleem. Wat ik wel erg moeilijk vind, en wat niet in de vegetarische sfeer thuishoort maar wel in het thema voeding en ethiek, is chocolade. Ik heb het geprobeerd hoor, die fair trade chocolade, maar 't is zo smerig als je goede Belgische chocolade gewend bent...

off-topic, maar onze wereldwinkel heeft wel lekkere!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2006, 21:43:22 »
Wat ik wel erg moeilijk vind, en wat niet in de vegetarische sfeer thuishoort maar wel in het thema voeding en ethiek, is chocolade. Ik heb het geprobeerd hoor, die fair trade chocolade, maar 't is zo smerig als je goede Belgische chocolade gewend bent...

In België ken ik minstens 3 verschillende merken Fair trade chocolade.  (Van de wereldwinkel, Colruyt heeft zijn eigen merk Fair trade en Delhaeze ook.)

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2006, 21:48:07 »
Ik probeer drastisch in mijn consumptie van zuivel te snoeien (en dat lukt aardig), maar dat helemaal achterweg laten lukt me niet.  De zuivel die ik zelf koop is bijna altijd van biologische teelt.  En ik kan het dus niet laten om als ik bij anderen eet daar niet moeilijk over te doen, of toch af en toe een pizza te bestellen, een kaaskroket te bestellen in een frituur, ...

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #6 Gepost op: 03 februari 2006, 22:47:32 »
Kaas, drop, chocola, zuivel, ik eet wel eens bij de Thai en de Indo. :-[ Ehm ben ik nog wel welkom op deze saajt? :o  

Offline Superguppie

  • ***
  • 322
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #7 Gepost op: 03 februari 2006, 23:02:16 »
Het enige waar ik tegenwoordig weer mee valsspeel zijn de e-nummers en franse kaasjes met stremsel (en penicilline maar dat is een ander verhaal)
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2006, 23:03:57 door Superguppie »
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #8 Gepost op: 03 februari 2006, 23:16:43 »
Heel af en toe eet ik bij mijn moeder thuis Indische gerechten waar trassi in zit. En soms kookt ze ook met oestersaus. Ze weet dat ik daar niet heel moeilijk over doe, anders zou ze het niet doen.

Verder ben ik niet streng genoeg met gelatine.... ik hou zo veel van heel veel soorten drop..
 :-[

Offline Superguppie

  • ***
  • 322
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #9 Gepost op: 03 februari 2006, 23:40:05 »
Drop, ook zoiets... Gelukkig zijn er net genoeg soorten zónder te krijgen, maar vroeger stak ik nog wel eens mijn kop in het zand voor muntdrop van klene, op bakken in de bios staat de gelatine niet bij de ingrediënten, ik heb me heel lang voorgehouden dat het daadwerkelijk een andere receptuur was....
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Lollifant

Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #10 Gepost op: 04 februari 2006, 08:46:05 »
Ik ben ook niet streng genoeg met gelatine. Bij toetjes let ik er altijd wel op, maar als ik ergens gebak eet, tja, dan eet ik het dus af en toe wel.

Verder ontdekte ik dat er ansjovis in de eiersalade zat, toen ik het al half op had. Toen heb ik de rest ook maar opgegeten.

bienne

Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #11 Gepost op: 05 februari 2006, 11:32:29 »
Ik ben een vreselijke snoepkont en ben gek op oude brokkelkaas.
Erg lastig als in zoveel lekkere dingen dierlekijke produkten worden gestopt. Zou daarom denk ik nooit veganist kunnen worden

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #12 Gepost op: 05 februari 2006, 13:57:07 »
Ik kan alles laten staan en ik laat alles ook altijd staan maar als ik honger heb en ik ga aan kaas denken dan verlang ik daar wel naar. Maar als ik honger heb verlang ik denk ik wel naar al het voedsel wat in me opkomt.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #13 Gepost op: 05 februari 2006, 14:33:44 »
ik smokkel soms met goudkuipje en rookkaas.... en heeeeeeeel soms een kaassouflé.. Zijn echt periode's, soms word ik al misselijk bij het idee, soms kan het me gewoon niet zoveel schelen, dan is de drang zeg maar gewoon te groot...
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Superguppie

  • ***
  • 322
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #14 Gepost op: 05 februari 2006, 16:53:22 »
Dat heb ik met eiersalade, normaal wordt ik al misselijk bij de gedachte aan eieren maar er zijn periodes dat ik alleen maar eierslade wil eten, echt op een hele obsessieve manier.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #15 Gepost op: 05 februari 2006, 17:24:04 »
Ik ga ook proberen om meer er op te letten waar allemaal gelatine in zit (en dan dingen laten staan). En ik wil ook graag kaas met plantaardig stremsel gaan eten, maar ik weet niet of het me lukt om m'n ouders overhalen die kaas te kopen. Ze vinden eigenlijk dat ze al genoeg rekening met me houden. :( En kaas kan ik op z'n tijd toch niet laten staan....

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #16 Gepost op: 05 februari 2006, 17:26:03 »
kaas en gelatine. Ik ben een tijdje consequent geweest,maar de laatste tijd lukt dat niet meer.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #17 Gepost op: 05 februari 2006, 17:27:04 »
obsessief, das het juiste woord inderdaad... Dan denk ik echt alleen nog maar aan rookkaas/goudkuipje, tot ik gek van mezelf wordt en het dan toch eet... Hoezo jezelf kwellen...
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #18 Gepost op: 05 februari 2006, 17:42:11 »
Eerder baalde ik dan vreselijk.Nu ben ik er niet blij mee,mar probeer dan aan andere dingen te denken die ik doe om de dieren te sparen en bedenk me dat ik niet perfect ben en soms ook iets kan doen wat eigenlijk niet..
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

smikkeltje

Re:Wat kan jij niet laten staan??
« Reactie #19 Gepost op: 10 februari 2006, 17:05:55 »
coca cola! soms heb ik echt zo'n trek in cola, dan kan ik dagenlang eraan denken, en het gaat pas over als een groot glas van dat koude zwarte vocht tot me neem....
maar dat heeft niks met vegetarisme te maken natuurlijk.
ik eet af en toe vis. zielig voor de visjes ja, maar ik heb soms echt het gevoel dat ik voedingsstoffen tekort kom en dan voel ik me na een stukje tonijn wel heel veel beter. en ik vind het ook heeeeel lekker! gelukkig is het ook te duur om vaak te eten, dus ik geloof dat ik uiteindelijk een keer in de paar maanden een visje op m'n bord heb. en als ik uit eten ga, want dan is het vaak het enige dat ik kan eten  :-\