Vegatopia Forum

Leeftijd van belang?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Mac

Leeftijd van belang?
« Gepost op: 31 januari 2006, 20:28:20 »
Hoi Allemaal,

Ben hier nieuw en omdat ik zo graag vegetarisch wil zijn. Doe erg mijn best en zoek overal recepten dus ook hier.
Mijn enige ervaring is een vroegere vriendin die vrolijk tegen me zei:"ik heb een prutje gekookt!".
Nou, neem me niet kwalijk, maar een prutje?? Dat vind je in de luier van een baby, of op straat, maar toch niet op mijn bord als ik helemaal hongerig en nieuwsgierig naar vegetarisch ben??
Dus ga ik maar zelf zoeken en raak hier verzeild in
een oeverloze discussie over leeftijden.
Wat is dat nou weer? Zijn er ook nog gewoon mensen die net als ik geen vlees willen eten?
By the way: ben 53 jaar als dat belangrijk is.

Met groet
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2006, 10:13:19 door Annemieke »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:van belang?
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2006, 20:32:57 »
Er is 1 draadje over leeftijden inderdaad. Maar heb je de rest van het forum wel bekeken?

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:van belang?
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2006, 20:50:33 »
Welkom! Natuurlijk vinden wij leeftijd helemaal niet zo belangrijk -- ik denk dat je gewoon in de verkeerde draad bent beland. :) Je vindt hier nog hopen andere onderwerpen terug. Een paar voorbeeldjes:

Hier vind je de "echte" voorsteldraad.

In dit forum vind je lekkere vegetarische recepten en kooktips.

Hier vind je informatie over vegetarische producten, altijd handig voor de beginnende vegetariër.

Wat motiveert je om vegetariër te willen worden?

bienne

Re:van belang?
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2006, 20:51:36 »
Genoeg mensen te vinden hoor Mac :D

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:van belang?
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2006, 21:21:34 »
Bij al die piepjonge mensen  ;) vallen wij oudjes natuurlijk erg op.  ;D Een draad hierover is blijkbaar toch wel belangrijk. Maar het gaat over veel meer Mac, ik draai nu een jaar mee en het is heel vaak interessant. Je kunt je ei ook wel kwijt als je dat wilt. Behalve bij de veganisten, maar dat ontdek je vanzelf wel.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:van belang?
« Reactie #5 Gepost op: 01 februari 2006, 01:57:20 »
Welkom! Leeftijd maakt niks uit!

wat gaaf dat iemand op zijn 53 ste besluit om vegetarier te worden! Ik ben ook wel erg benieuwd wat jou drijft! Vooral omdat je vaak verhalen hoort van mensen die op jonge leeftijd al vegetarier worden, vind ik het wel extra interessant om te horen van iemand die ietsje ouder is!!

En zoals meerdere mensen al schreven: er zijn op vegatopia genoeg recepten te vinden!

Dee

Re:van belang?
« Reactie #6 Gepost op: 01 februari 2006, 10:09:58 »
Behalve bij de veganisten, maar dat ontdek je vanzelf wel.
:heehee:

Mieze

Re:Leeftijd van belang?
« Reactie #7 Gepost op: 01 februari 2006, 13:58:00 »
Natuurlijk is iemand leeftijd niet van belang, het is maar een indicatie/een suf nummer.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Leeftijd van belang?
« Reactie #8 Gepost op: 01 februari 2006, 14:08:11 »
Natuurlijk is iemand leeftijd niet van belang, het is maar een indicatie/een suf nummer.

Voor wat niet van belang? Want ik kan wel honderdduizend dingen noemen waar het wel voor van belang is.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:van belang?
« Reactie #9 Gepost op: 01 februari 2006, 15:24:46 »
Behalve bij de veganisten, maar dat ontdek je vanzelf wel.

Niet generaliseren Willem! :-X :P
Blijkbaar moet ik bij grapjes altijd een smiley gebruiken  ;) Of zijn de veganisten altijd zonder humor     (ook weer een grapje hoor)  ;) ;) ;) ;)
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Leeftijd van belang?
« Reactie #10 Gepost op: 01 februari 2006, 15:27:28 »
Natuurlijk is iemand leeftijd niet van belang, het is maar een indicatie/een suf nummer.

Voor wat niet van belang? Want ik kan wel honderdduizend dingen noemen waar het wel voor van belang is.
Voor dit forum niet natuurlijk Althans ik merk daar helemaal niets van.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Leeftijd van belang?
« Reactie #11 Gepost op: 01 februari 2006, 15:42:08 »
Voor dit forum niet natuurlijk Althans ik merk daar helemaal niets van.

Dat kan ik heel makkelijk falsifieren. Als iemand hier vraagt "Ik wil vegetarier worden, maar hoe vertel ik het mijn ouders?", geef ik een ander antwoord als die persoon 13 is, dan als die persoon 43 is. Dat lijkt me een goed tegenvoorbeeld, niet?

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Leeftijd van belang?
« Reactie #12 Gepost op: 01 februari 2006, 20:51:55 »
Volgens gaat het erom dat je tegen iemand van 53 niet gaat zeggen dat je een prutje* gekookt hebt, als je vegetarisch eten bedoelt.  (*letterlijke betekenis is eenpansgerecht).
En uiteindelijk gaat het erom dát er vegetariërs zijn, en dan maakt het niet zoveel uit of er nou meer oudere als jongere mensen dat zijn.

Dus ga ik maar zelf zoeken en raak hier verzeild in
een oeverloze discussie over leeftijden.
Waar staat die discussie dan?

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leeftijd van belang?
« Reactie #13 Gepost op: 01 februari 2006, 20:55:18 »
Voor dit forum niet natuurlijk Althans ik merk daar helemaal niets van.

Dat kan ik heel makkelijk falsifieren. Als iemand hier vraagt "Ik wil vegetarier worden, maar hoe vertel ik het mijn ouders?", geef ik een ander antwoord als die persoon 13 is, dan als die persoon 43 is. Dat lijkt me een goed tegenvoorbeeld, niet?

En als je op je 43ste nog bij je ouders woont? :P

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Leeftijd van belang?
« Reactie #14 Gepost op: 01 februari 2006, 23:14:39 »
Dus ga ik maar zelf zoeken en raak hier verzeild in
een oeverloze discussie over leeftijden.
Waar staat die discussie dan?

http://www.vegatopia.com/forum/index.php?board=33;action=display;threadid=10050
http://www.vegatopia.com/forum/index.php?board=33;action=display;threadid=8623

Het oeverloze is eigen aan forums, een slimme gebruiker scrollt en scant en haalt van een forum wat voor hem of haar van waarde is.

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Leeftijd van belang?
« Reactie #15 Gepost op: 02 februari 2006, 08:26:33 »
Daarin gaat het echt niet alleen om discussies over leeftijden, het zijn gewoon draadjes waar je iets meer over je medeforummers kunt weten.

Het oeverloze is eigen aan forums, een slimme gebruiker scrollt en scant en haalt van een forum wat voor hem of haar van waarde is.

En als je een lange, oeverloze discussie tegenkomt, dan is het ieders eigen keus om te bepalen of het de moeite waard is die helemaal af te lezen of dat het zonde is om daar tijd aan te besteden.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Leeftijd van belang?
« Reactie #16 Gepost op: 02 februari 2006, 12:39:17 »
Voor dit forum niet natuurlijk Althans ik merk daar helemaal niets van.

Dat kan ik heel makkelijk falsifieren. Als iemand hier vraagt "Ik wil vegetarier worden, maar hoe vertel ik het mijn ouders?", geef ik een ander antwoord als die persoon 13 is, dan als die persoon 43 is. Dat lijkt me een goed tegenvoorbeeld, niet?
Nou vooruit, 2001 is ook wel een aardig getal.
Het is maar net wat je bedoelt. Ga je uit van eigenschappen dan heb je gelijk. De reactie van een scholier is anders dan van een gepensioneerde. Maar ga je uit van serieus nemen door anderen (wat ik bedoelde) dan merk ik geen verschil tussen de leeftijden. Althans hoe ieder op ieder reageert. Dus naar inhoud wel, maar niet naar het mee kunnen doen.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Re:Leeftijd van belang?
« Reactie #17 Gepost op: 02 februari 2006, 12:40:23 »
Nou vooruit, 2001 is ook wel een aardig getal.

Ik zou even doorgaan tot 2006 en er dan een maand of 11 het zwijgen toe doen. ;D
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Leeftijd van belang?
« Reactie #18 Gepost op: 02 februari 2006, 12:47:45 »
Nou vooruit, 2001 is ook wel een aardig getal.

Ik zou even doorgaan tot 2006 en er dan een maand of 11 het zwijgen toe doen. ;D
:O
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

veggie guus

Re:Leeftijd van belang?
« Reactie #19 Gepost op: 14 mei 2006, 14:29:32 »
mischien wel een klein beetje maar niet veel els je maar vegetarisch wilt zijn ik ben nu elf jaar en vegetarier sinds maandag. Het is best wel moilijk :-[ maar het gaat wel lukken. Vanmiddag wordt ik echt op de proef gesteld. We gaan barbeqeuen en ik vind speklapjes van de barbeqeu best lekker. Maar ik ga heel erg mijn best doen en het word vast heel erg gezellig. O, en ik kan sate balletjes met een beetje een pittig sausje wel aanraden je weet wel Dat rode spul in een fles wat eigenlijk voor over de loempias is.

Nou dag